Poseidon Startet 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2009 Dette har vært "skrekkhelgen" for en gruppe flittige D5L-deltagere som har vært samlet ombord i Nattruten SANDNES i Stavanger. Folk fra landsende til landsende, til og med helt fra Belgia var samlet for denne første av de to samlingene som inngår i D5L-kurset. Stemningen har vært på topp hele tiden, selv om det er et hardkjør å komme seg gjennom et omfattende pensum i både navigasjon, navigasjonshjelpemidler og regelverk. På lørdags ettermiddagen ble det så mye at vi måtte legge inn en tur med POSEIDON II for å få et avbrekk i all teorien - og samtidig praktisere navigasjonen med en kjærkommen tur på sjøen Her følger noen få bilder fra dagens omfattende eksamen, og som man ser: det er noen dønn seriøse kandidater som vrenger sine hjerneceller for å yte maksimalt både i nordsjøseilasen, kystseilasen og intrikate spørsmål i sjøveisreglene . . . . Det ligger flere bilder fra samlingen i D5L-forumet . . . . PS I går var det muntlig eksamen, og alle bestod med god margin. Sensor var rett og slett imponert over hvor kunnskapsrike de var! DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
27 knop Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 All honnør, går alt etter planen sitter jeg der også en dag Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Det gjør forhåpentligvis jeg også om noen år! Og jeg gjør ikke annet enn og glede meg til det, for det første er det jo lærerikt og for andre kommer det altid opp kjekke/morsomme historier/diskusjoner på slike kurs. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 All honnør, går alt etter planen sitter jeg der også en dag Det gjør forhåpentligvis jeg også om noen år! Ja, velkommen skal dere være begge to! Og jeg gjør ikke annet enn og glede meg til det, for det første er det jo lærerikt og for andre kommer det altid opp kjekke/morsomme historier/diskusjoner på slike kurs. Ja, vi hadde fin stemning denne gangen også; mye fagprat og diskusjoner, passende oppmyket med helt sanne og nesten helt sanne skipperskrøner Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Hilmar 2 Svart 4.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2009 Kunne godt tenke meg å ta D5L om noen år jeg også. Hadde vært morro! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Jaja, da er vi fire unge som kunne tenkt oss det. Hva med å ta det sammen et år? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hilmar 2 Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Er jo et godt stykke unna meg Intensivkurs i sommerferien Arrangert av BP og poseidon Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Poseidon Svart 5.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Jaja, da er vi fire unge som kunne tenkt oss det. Hva med å ta det sammen et år? Er jo et godt stykke unna meg Ja, du Hilmar sitter jo litt "i utkanten" i forhold til de tre andre som holder seg her i nærområdet, men det finner vi en løsning på. Intensivkurs i sommerferien Arrangert av BP og poseidon Intensivkurs er ikke helt "min greie". Til det har jeg sett litt for mange eksempler på at man lærer best når man har tid til å fordøye stoffet, ikke bare svelge unna . . . . Men vi kan jo lage en egen ungdomsgruppe, så kan dere være med på det egentlige nettkurset, men i tillegg holde på for dere selv via både chat, SMS, video og hva dere måtte ønske? Hvis vi f.eks ser fremover mot høsten kan vi sikkert få til et slikt opplegg - og jeg skal med glede gi dere spesielt gode betingelser for å støtte opp om det fantastisk flotte arbeidet dere allerede gjør, hver på sin kant. Jo flere dere får med i ungdomsgruppen, jo bedre skal betingelsene bli Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Seilaren Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Ja, det hadde vært greier Fikk nettopp en telefon fra min gode venn Espen (du forstår sikkert hvem jeg mener Poseidon) Han lurte på om det var en spesiell grunn til at Poseidon1 var i byen. Ligger utfor tollboden.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
treklogg Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Fikk nettopp en telefon fra min gode venn Espen (du forstår sikkert hvem jeg mener Poseidon) Han lurte på om det var en spesiell grunn til at Poseidon1 var i byen. Ligger utfor tollboden.... Denne er sikkert lettere for meg å svara på enn Poseidon. ;) Har sendt min far på D5l kurs, og valgte då å gå sørover med Poseidon til samlingshelga, sidan eg skulle sørover likevel. Blir liggande i Stavanger til onsdag, og reiser videre til Ryfylke kor eg vil bli verande med Poseidon til sumaren grunna endra arbeidssituasjon. Velkomen ombord :) Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Sleipner93 Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Ja et slikt kurs hvor vi får samlet alle oss unge hadde jo vært morsomt! Jeg vet muligens om to andre som kanskje kunne tenket seg dette. Du husker kanskje disse to ungdommene jeg hadde endel kontakt med på Havnedagene Jan? Begge disse syslet vel også med tanker om og ta D5L. Men hvordan er det med alder? Man må vel være 18år før beviset utstedes eller er det 16? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Dette høres jo artig ut, vi kan få en egen "ungdomsgruppe" til neste vinteres D5L ......Men hvordan er det med alder? Man må vel være 18år før beviset utstedes eller er det 16? Ja, "dessverre" det er nok 18 år som er grensen, men tro meg: det går forskrekkelig fort Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
27 knop Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Dette høres jo artig ut, vi kan få en egen "ungdomsgruppe" til neste vinteres D5L wink.gif Typisk..... Da er jeg etter alt å dømme i sjøforsvaret. Har undersøkt litt på mulighetene for å kunne ta det i den forbindelse, men det virker som om det er tilknyttet videre utdanning innenfor sjøforsvaret. Satser, som sagt før her inne, da nok på å ta det her. Det er i allefall ønsket i dag, men som kjent går de fleste forsøk på å lage og følge planer i vasken, men jeg håper. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2009 Typisk..... Da er jeg etter alt å dømme i sjøforsvaret. .... Hvis du bare har tilgang på en PC av og til så er ikke det noe problem. I fjor hadde vi deltagere fra landsende til landsende, inklusive to mann fra Ny ålesund på Svalbard. I år har vi deltagere fra hele Norge, pluss Belgia og USA. Uansett så finner vi en ordning! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.