Jump to content

Påsketreff i sør 9-13 april en gang?

Ulv I

Recommended Posts

Hei,

Tanken er at jeg skal få ut båten før påska i år, og lurte på å ta noen av påskedagene i båten.

Noen flere her i sør som skal ut med båten i den tiden og joiner oss?

Vi lurte på å ta turen til ny-hellesund, dvs i Olavsundet. På en av bryggene som er ledig der.

Er det noen flere som kunne tenke seg en tur da?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

• 1 måned senere...

Hehe, ikke dårlig :D bare venter på at isen løsner rundt i havnene du.. ;)

Kjørte forbi Søm i dag, for å sjekke hvor båten skal fraktes på lastebil den 20 mars.. og da så jeg at det var endel is inn mot korsvik marina der.

Men om denne tempen som er ute om dagen holder seg, da forsvinner nok isen fort. (håper jeg).

Ringte og booket lastebilen for den 20'ende fra morgenen av. så får vi bare håpe på godt vær den dagen :-)

• 2 uker senere...

:flag:

Nå nærmer påsken seg.. og da blir det spennende å se hvor mange som blir med :-)

Vi tenkte på OlavSundet da en ligger litt skjermet om det skulle blåse opp.

I tillegg så tenkte jeg å ta med en litt tykk pressenning (største tykke pressenningen biltema hadde).

Tar også med noen spiker og hammer og litt tauverk.

Kanskje vi kunne lage til en "gapahuk" over sitteplassene der i tilfelle dårlig vær?

Tenkte også å ta med en sekk med ved, så kan vi fyre litt bål på kveldene, og selvsagt endel god mat og drikke.

Laluna, dere kommer vel?

Kodvaag: Rekker du å få båten sjø-dyktig innen 9 april?

Verrie: kommer dere bort en tur?

Evt, dere andre som kunne tenke å komme om vær og vind tillater det, kan dere skrive et innlegg her om dere kommer, så vet vi sånn ca hvor mange som kommer? (holde av plasser til, hehe).

:seeya:

Verrie: kommer dere bort en tur?

Jeg er litt usikker nå, men du skal ikke se bort fra det. Det som er avgjørende er at vi tidvis ligger tilrette for barnas aktiviteter også. Jeg mener, april er ikke akkurat badetid, så vi akter nok å legge oss i et tettsted et eller annet sted enkelte stunder for at barna kan utfolde seg de også.

En annen ting er at vi p.t. ikke vet hvor mange av ungene som blir med.

Vi var jo i Mandals traktene i påska i fjor. Helt topp!

Skjønner, vi har med Silje, og må ta med div. aktiviteter for henne også. Artig hadde det vært om det var flere barn som kom også, så kunne vi tatt noen "fotballkamper" eller lignende. Samt Hulevandring må vel til..

Andre aktiviteter: Lete etter påskeharen og eggene, krabbefisking sessongen må vel invies med en konkuranse.. (de har jo fått ligget i fred i vannet i hele vinteren, på tide å heise dem litt opp og ned hehe.. )

Andre forslag?

Siden det er snakk om Olavsundet vil jeg bare fortelle dere som ikke har fått ut båten enda at der er foretatt en oppgradering av stien opp til vardene, den er lagt om og blitt "barnevogn vennelig", det er og kjørt på grus fra tyskerbrygga og opp til toppen så det er blitt lett fremkommelig for alle.

Der er og ryddet en åpen plass langs stien ca 50 meter fra brygga i olavsundet, som kan brukes til lek eller telt, så Søgne Kommune har gjort en flott jobb der ute.

"Rypa" pleier å ha noen netter i olavsundet sammen med venner i påsken, regner med det i år også, så kommer der flere er det bare flott, der er plass til mange...

Hadde vært koselig og tatt en tur men tror kansje det blir litt langt for ei helg har bare en liten sollux 24

Hadde en fin dag på sjøen på onsdag sol og stille hele dagen. :fishing:

En diplomat er en person som har evnen til å be deg dra til helvete på en måte som gjør at du faktisk ser frem til turen

• 4 uker senere...

Ja, nå ligger vi her i Olav sundet. Alene foreløpig, men i morgen kommer det nok endel folk tenker jeg. :-D

Akkurat nå regner det, men det gjør ikke noe, vi sitter inne i varm og god båt med tent stearinlys og godt med solskinn på flaske.. hehe.. :D

God påske alle sammen!

Da er vi klare for å treffe resten av gjengen i Olasundet (Ny Hellesund )

skulle gått ut i går men heftig regnvær gjorde at vi utsatte det til i dag

så da logger vi av her og reiser i båten

Ps Har nett tilgang i båten (ICE) så BP blir ikke forsømt ,må jo følge med på hva som skjer

God Påske til alle sammen :easter:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Kodvaag: Rekker du å få båten sjø-dyktig innen 9 april?

Ops, så ikke denne tråden før i dag. Men, tviler på jeg kunne arbeidet noe særlig fortere. Kunne kanskje ha sykemeldt meg, og jobbet fulltid med vårpussen et par uker, eller sluttet å sove om nettene.

Ettersom jeg har sjefen på facebook, kollegaer på bp, elsker jobben min og trenger søvn, så var det liksom ikke noe alternativ, det var ikke mulig å rekke påsketreff uansett.

Angrer på jeg solgte skjærdgårdsjolla (hva kaller du egentlig en åpen båt med 55hk og 14,5 fot?) for da hadde jeg kommet ut på kveldsbesøk nå.

I hele dag har jeg skrapet og pusset bunnstoff... og FOMA-spylt båten og omgivelsene rene for mye sort-grønt-grått støv.

Har også montert nytt nybeiset terassegulv :lol: på den nysammensveiste tidligere sprukne og vaklevorne badeplattformen.

Kommer bilder i vårpusstråden om 2 minutter.

Tror at jeg slår ned kalesjen og tar meg en kveldstur i denne!

Se under Joda'en (hvis du klarer å ta øynene fra den strøkent pussede bunnen) :lol:

IMAGE_525.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Se under Joda'en (hvis du klarer å ta øynene fra den strøkent pussede bunnen) :lol:

Selfølgelig klarer vi tå ta øyane vekk fra den, vi er jo i Olavsundet og koser oss. Ungene har gått etter GPS for å finne påskeegga og vi brenner bål og koser oss med ei øl eller to

Du er savnet i det gode selskap mister Kodevaag

Ring så kan vi komme inn og ta dere med ut i skjærgården en tur :wink:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Ring så kan vi komme inn og ta dere med ut i skjærgården en tur :wink:

Takker for tilbudet, men nå er det tre strøk to-komponent primer og et strøk bunnstoff igjen.. så kan den få smake saltvann selv.

Jeg tok båten opp ekstremt tidlig i fjor, pga råtten lekk kalesje, og generelt jalla tilstand, så jeg har lyst til å få den fort sjøsatt nå.

Innimellom strøkene på bunnen kan jeg lakke litt på innredningen, og voila...

En snekke til på sjøen... :flag:

Nå er bunnen nyvasket, når duggen er vekke i morgen kan jeg ta første strøk med primer, så andre strøk ca 12 timer senere.

Godnatt!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...