Jump to content

Trenger båtplass. Hvor begynner jeg?

CeeKay

Recommended Posts

Jeg har lyst til å kjøpe meg en snekke. Har funnet meg en som jeg har lyst på. Men mangler båtplass..

Har aldri hatt det problemet tidligere, da jeg er oppvokst på landet, og alltid har kunnet stue alt rasket mitt i naustet til Onkel:) (stor molo er fine greier)

Men nå har jeg flyttet til ukjente trakter og er noe rådløs:/

Holder til på Sotra rett utenfor Bergen, og er villig til å kjøre ett stykke om det trengs.

Noen som vet hvor jeg burde/kan henvende meg for å finne ut hvor det er noe?

Hei alle sammen forresten :cheers: (mitt første inlegg her)

Båtplass får du.

Bildøy marina har stor gjennomtrekk av kunder fordi de er såpass dyre. Mange ligger der 1 år eller så til de har blitt kjent og finner en billigere plass.

Kleppe båtlag i Sund hadde så vidt jeg vet ledige plasser forrige sesong

Grunneier der Fjell Båtlag holder til leier ut en del plasser privat på brygge 4. Det står telefonnummer på plakat ved siden av slippen.

Ellers er det mange muligheter for privat leie, bare å følge med utover våren.

Vinterplasser vil jeg tro du får på dagen i Fjell Båtlag, så det er bare å kjøpe.

Det skal jeg prøve. Satt inn en annonse på Finn.no, så håper på noe respons der når den kommer i BT på lørdag/søndag eller hva det nå var..

Må prøve å få ordnet noe fortest mulig. Har lyst til å få hentet båten før noen andre kommer og sniker den bort!!

Den rykker i den manglende impulskontrollen min nå som jeg ikke får være fult så impulsiv som jeg liker å være;)

Mange takk for rask respons!

Om du må ha plass nå og båtkjøpet er avhengig av at du må ha båtplass på dagen så kjøp båten.

Det er ikke problemer å skaffe midlertidige plasser nå og fram til påske. Da får du et lite pusterom til å skaffe deg noe mer permanent.

De første dagene legger du deg rett og slett ved gjestebryggen til Fjell Båtlag - så ordner resten seg.

Hadde meg en tur nedom Fjell Båtlag og Bildøy Marina i dag. Ble satt på venteliste hos Bildøy Marina, og hos fjell båtlag ble jeg ikke mye klokere...

Er det virkelig slik at man må bruke nesten 5000,- kroner i innmeldingsavgifter for å i det hele tatt få komme på ventelisten? Det virker så ubrukelig å betale så mye i tilfelle jeg får plass ett annet sted i mellomtiden..

Snakket med grunneieren der, og fikk beskjed om å ringe han igjenn om 2-3 uker.

-Chris.

Glem fast plass i Fjell Båtlag. Der er ventelisten lang. Men trenger du en plass umiddelbart og fram til påske kMan de være et alternativ. Da trenger du ikke være medlem.

I Bildøy Marina får du plass.

Hos grunneier er sjansene for å få en fast båtplass i en organisert havn best. Han sender vel ut regning i månedsskiftet januar/februar tror jeg og da har han oversikt over om det er noen som ikke fornyer.

Ellers er Kleppe Båtlag et hett tips...

Han sa så når jeg snakket med han:) Men han sa også at jeg måtte melde meg inn i båtlaget før han ville sette meg på ventelisten sin.. Hadde vært perfekt med plass nedi der. Jobber rett oppe i industriparken:) På Parma Plast AS. Lager "Parma-fendere" Og massevis av lister og stell til båter:) Så burde vel vært en prioritert gjest i enhver havn:P

Kanskje jeg skal bruke det som salgstriks for å komme meg fremover i køen:D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...