CeeKay Startet 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2009 Jeg har lyst til å kjøpe meg en snekke. Har funnet meg en som jeg har lyst på. Men mangler båtplass.. Har aldri hatt det problemet tidligere, da jeg er oppvokst på landet, og alltid har kunnet stue alt rasket mitt i naustet til Onkel:) (stor molo er fine greier) Men nå har jeg flyttet til ukjente trakter og er noe rådløs:/ Holder til på Sotra rett utenfor Bergen, og er villig til å kjøre ett stykke om det trengs. Noen som vet hvor jeg burde/kan henvende meg for å finne ut hvor det er noe? Hei alle sammen forresten (mitt første inlegg her) Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Velkommen til baatplassen.no. Du flyttet til feil sted, du skulle flyttet til Aure, der er det ledig båtplass. ønsker deg ellers lykke til med letingen. Steinar S Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 5.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Mange takk:) Joda, er vel bare å pakke sekken om jeg ikke får ha båt her :D Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Båtplass får du. Bildøy marina har stor gjennomtrekk av kunder fordi de er såpass dyre. Mange ligger der 1 år eller så til de har blitt kjent og finner en billigere plass. Kleppe båtlag i Sund hadde så vidt jeg vet ledige plasser forrige sesong Grunneier der Fjell Båtlag holder til leier ut en del plasser privat på brygge 4. Det står telefonnummer på plakat ved siden av slippen. Ellers er det mange muligheter for privat leie, bare å følge med utover våren. Vinterplasser vil jeg tro du får på dagen i Fjell Båtlag, så det er bare å kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Sett inn annonse i lokalavisen! - Det gjorde jeg, og det er mange av de litt eldre mennesker som sitter hjemme og har en båtplass de ikke bruker. - Og de eldre mennesker leser jo somregel lokalavisen, Fønker for meg! Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
CeeKay Svart 5.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Hvor holder fjell båtlag til da? Er så lite kjent her ute enda.. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Sendt deg en IM Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Kjell E Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Fjell Båtlag er naboen til Bildøy Marina. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Suzumar Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Fjell båtlag ligger ved siden av Bildøy marina. Kjør rundt Kolltveittunellen og sving av mot Lie så ser du det. Tror også en annonse i Vestnytt kan funke om du kan ta til takke med en bøyeplass. Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 5.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Det skal jeg prøve. Satt inn en annonse på Finn.no, så håper på noe respons der når den kommer i BT på lørdag/søndag eller hva det nå var.. Må prøve å få ordnet noe fortest mulig. Har lyst til å få hentet båten før noen andre kommer og sniker den bort!! Den rykker i den manglende impulskontrollen min nå som jeg ikke får være fult så impulsiv som jeg liker å være;) Mange takk for rask respons! Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 5.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Om du må ha plass nå og båtkjøpet er avhengig av at du må ha båtplass på dagen så kjøp båten. Det er ikke problemer å skaffe midlertidige plasser nå og fram til påske. Da får du et lite pusterom til å skaffe deg noe mer permanent. De første dagene legger du deg rett og slett ved gjestebryggen til Fjell Båtlag - så ordner resten seg. Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 5.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2009 Får ta meg en tur ned der etter jobb i morgen og sjekke ut forholdene. Eventuelt høre om de har en midlertidig plass til meg:) Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 6.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Hadde meg en tur nedom Fjell Båtlag og Bildøy Marina i dag. Ble satt på venteliste hos Bildøy Marina, og hos fjell båtlag ble jeg ikke mye klokere... Er det virkelig slik at man må bruke nesten 5000,- kroner i innmeldingsavgifter for å i det hele tatt få komme på ventelisten? Det virker så ubrukelig å betale så mye i tilfelle jeg får plass ett annet sted i mellomtiden.. Snakket med grunneieren der, og fikk beskjed om å ringe han igjenn om 2-3 uker. -Chris. Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Glem fast plass i Fjell Båtlag. Der er ventelisten lang. Men trenger du en plass umiddelbart og fram til påske kMan de være et alternativ. Da trenger du ikke være medlem. I Bildøy Marina får du plass. Hos grunneier er sjansene for å få en fast båtplass i en organisert havn best. Han sender vel ut regning i månedsskiftet januar/februar tror jeg og da har han oversikt over om det er noen som ikke fornyer. Ellers er Kleppe Båtlag et hett tips... Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 6.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Han sa så når jeg snakket med han:) Men han sa også at jeg måtte melde meg inn i båtlaget før han ville sette meg på ventelisten sin.. Hadde vært perfekt med plass nedi der. Jobber rett oppe i industriparken:) På Parma Plast AS. Lager "Parma-fendere" Og massevis av lister og stell til båter:) Så burde vel vært en prioritert gjest i enhver havn:P Kanskje jeg skal bruke det som salgstriks for å komme meg fremover i køen:D Sitér dette innlegget Link to post
Suzumar Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Høres ut som en som alle båthavner har brukt for ja :-) Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Kan prøva Trellevik båthavn på Tofterøy. Mulig det er ventelista. Meiner det er Melvin Glesnes som driver det no. Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Suzumar Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Det er også båthavn i Møvik. Verdt å sjekke ut.. Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 6.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Kan prøva Trellevik båthavn på Tofterøy. Mulig det er ventelista. Meiner det er Melvin Glesnes som driver det no. Fant en Edvin Glesnes når jeg søkte det opp på gulesider:) Tar en telefon der i morgen. Alle muligheter må prøves:) Sitér dette innlegget Link to post
CeeKay Svart 6.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Det er også båthavn i Møvik. Verdt å sjekke ut.. Da blir det en telefon der også:) Tenkte å ta meg en kjøretur rundt om på øyene etter jobb i morgen og se hva jeg finner av havner. Sitér dette innlegget Link to post
camo Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 hei , og velkommen til sotra Det finnes også ein marina v koltveit kai, angeltveit marina kan også vera ett tips (Einar Angeltveit). mvh. camo Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 du kan jo sette inn en anonse i vestnytt Sitér dette innlegget Link to post
treklogg Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Fant en Edvin Glesnes når jeg søkte det opp på gulesider:) Tar en telefon der i morgen. Alle muligheter må prøves:) Det var Edvin som dreiv det, men han døde av kreft for eit par år sidan. Melvin tok over etter han. (finn han ikkje i telefonkatalogen, mulig han har anna etternamn) Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
CeeKay Svart 6.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 åh.. Går vel ann å finne ut på ett vis.. Kan ta turen utom der i morgen og se om det står noe info der Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2009 Velkommen til baatplassen.no.Du flyttet til feil sted, du skulle flyttet til Aure, der er det ledig båtplass. ønsker deg ellers lykke til med letingen. Steinar S Skulle gjerne flyttet til Aure. Nydelig sted og en drøm for en båtmann. Konas slekt kommer derfra. (Torseth) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.