Jump to content

Kaptein - ikke SIR

Suzuki

Recommended Posts

heisann,

som den obeservante leser har sett, har mine siste inlegg hatt en tallverdi på slutten.

Dette er fordi jeg har hatt nedtelling til mitt inlegg nr 1000, som nå hamres ned på tastaturet.

Etter at Ingar i vinter så frekt degraderte meg fra kaptein til 1.styrmann, har innsatsen vært stor for å fortjene den siste stripen. Jeg håper iallefall noen av mine inlegg er til glede og nytte for noen, selv om mange sikkert er vas fra ende til annen. Litt av sjarmen med internett det..

Mitt mål er nå oppnådd, jeg kan igjen titulere meg som kaptein.

Akseptable tiltaleformer er da som følger.

Kaptein

Mr. Kaptein

Hr. Kaptein

Hr Suzuki Kaptein

Tiltaleformen SIR er sålangt forbeholdt vaskehjelpa på jobben. ( det er helt sant, han tiltaler meg med SIR. Noen burde ta et alvorsord med den mannen, en infløtta ungsau fra bondelandet tiltales ikke SIR.

Forsøkte meg forresten på den praten, problemet er at han ikke forsto et kvidder av hva jeg sa. Hverken bokmål eller moderne bokmål ( engelsk ) virket etter hensikten.

Ikke for det, sikkert eneste muligheten jeg har for å bli kaltSIR, så jeg får vel nyte det.

MVH

Suzuki - stolt kaptein uten SIR

No boat needed..

Etter at Ingar i vinter så frekt degraderte meg fra kaptein til 1.styrmann, har innsatsen vært stor for å fortjene den siste stripen. Jeg håper iallefall noen av mine inlegg er til glede og nytte for noen, selv om mange sikkert er vas fra ende til annen. Litt av sjarmen med internett det..

Mitt mål er nå oppnådd, jeg kan igjen titulere meg som kaptein.

Ville aldri finne på å titulere noen som kaptein pga.en masse svadainnlegg for å komme opp i rette anntall.

Den tittelen burde oppnås ved andre kriterier!

Tar til etterrettning at mine inlegg betegnes som svada.

Hei Suzuki. Du ba om denne kommentaren selv i ditt første innlegg: "....selv om mange sikkert er vas fra ende til annen". :smiley: :smiley: :drink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

heisann,

bondelandet tiltales ikke SIR.

Forsøkte meg forresten på den praten, problemet er at han ikke forsto et kvidder av hva jeg sa. Hverken bokmål eller moderne bokmål ( engelsk ) virket etter hensikten.

Ikke for det, sikkert eneste muligheten jeg har for å bli kaltSIR, så jeg får vel nyte det.

MVH  Suzuki - stolt kaptein uten SIR  

Prøv med "PIDGIN" (sjømannsengelsk, oppspedd med spansk, japansk og tysk + geberder og smil!) Understanding überalles, hai, klaro!

Hilsen BÅTFØRER :lol:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...