Suzuki Startet 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2004 heisann, som den obeservante leser har sett, har mine siste inlegg hatt en tallverdi på slutten. Dette er fordi jeg har hatt nedtelling til mitt inlegg nr 1000, som nå hamres ned på tastaturet. Etter at Ingar i vinter så frekt degraderte meg fra kaptein til 1.styrmann, har innsatsen vært stor for å fortjene den siste stripen. Jeg håper iallefall noen av mine inlegg er til glede og nytte for noen, selv om mange sikkert er vas fra ende til annen. Litt av sjarmen med internett det.. Mitt mål er nå oppnådd, jeg kan igjen titulere meg som kaptein. Akseptable tiltaleformer er da som følger. Kaptein Mr. Kaptein Hr. Kaptein Hr Suzuki Kaptein Tiltaleformen SIR er sålangt forbeholdt vaskehjelpa på jobben. ( det er helt sant, han tiltaler meg med SIR. Noen burde ta et alvorsord med den mannen, en infløtta ungsau fra bondelandet tiltales ikke SIR. Forsøkte meg forresten på den praten, problemet er at han ikke forsto et kvidder av hva jeg sa. Hverken bokmål eller moderne bokmål ( engelsk ) virket etter hensikten. Ikke for det, sikkert eneste muligheten jeg har for å bli kaltSIR, så jeg får vel nyte det. MVH Suzuki - stolt kaptein uten SIR Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
skippy Svart 4.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2004 Hallo Kaptein Gratulerer med tittelen. Går og å venter på oppgradering, men... det tar tid. Når jeg leste SIR, med store bokstaver, må jeg innrømme at det første som slo meg Sentralsykehuset I Rogaland Men... heldig vis. Det var ikke det. Johnny. Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Etter at Ingar i vinter så frekt degraderte meg fra kaptein til 1.styrmann, har innsatsen vært stor for å fortjene den siste stripen. Jeg håper iallefall noen av mine inlegg er til glede og nytte for noen, selv om mange sikkert er vas fra ende til annen. Litt av sjarmen med internett det.. Mitt mål er nå oppnådd, jeg kan igjen titulere meg som kaptein. Ville aldri finne på å titulere noen som kaptein pga.en masse svadainnlegg for å komme opp i rette anntall. Den tittelen burde oppnås ved andre kriterier! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Ville aldri finne på å titulere noen som kaptein pga.en masse svadainnlegg for å komme opp i rette anntall. Den tittelen burde oppnås ved andre kriterier! Tar til etterrettning at mine inlegg betegnes som svada. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bliss X Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Tror ikke den var ymtet på deg eller noen spesiell, Suzuki. Oppfattet det mer som en generell kommentar Minner forøvrig om denne: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1083633332 Det overrasker meg at ingen har kommentert eller svart på postingen. Har ikke hederstittelen noen verdi lenger? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Tar til etterrettning at mine inlegg betegnes som svada.Hei Suzuki. Du ba om denne kommentaren selv i ditt første innlegg: "....selv om mange sikkert er vas fra ende til annen". :smiley: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Guest Sparky Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Har aldri fått mer kjeft :nono:enn den gang jeg som dekksgutt titulerte Kapteinen med Skippern. Siden ble det Kaptein. mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 5.Mai.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Hei Suzuki. Du ba om denne kommentaren selv i ditt første innlegg: "....selv om mange sikkert er vas fra ende til annen". :smiley: UPPS - jaja, som man roper i skogen får man bar i kjeften... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
will Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Tror ikke den var ymtet på deg eller noen spesiell, Suzuki. Oppfattet det mer som en generell kommentar Stemmer det.Men nå er jeg i fare for selv å gjøre det jeg påpekte i mitt innlegg så dette er siste (svada)fra min side i denne strengen Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 5.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2004 Har aldri fått mer kjeft :nono:enn den gang jeg som dekksgutt titulerte Kapteinen med Skippern. Siden ble det Kaptein. mvh jan Hvorfor ikke helgardere seg og kalle ham Skipperkaptein? Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 6.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2004 Har aldri fått mer kjeft :nono:enn den gang jeg som dekksgutt titulerte Kapteinen med Skippern. Hva er egentlig forskjellen ? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2004 Hva er egentlig forskjellen ? Gerhard Forskjellen ligger kanskje mest inne i hodet til den enkelte skipper/kaptein Men i praksis er det vel mulig å si at "Kaptein" det er ombord i større skip, mens "Skipper" er mer brukt i fiske- og frakteflåten. mvh Poseidon "Fartøyfører" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Marwin Svart 7.Mai.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2004 heisann, bondelandet tiltales ikke SIR. Forsøkte meg forresten på den praten, problemet er at han ikke forsto et kvidder av hva jeg sa. Hverken bokmål eller moderne bokmål ( engelsk ) virket etter hensikten. Ikke for det, sikkert eneste muligheten jeg har for å bli kaltSIR, så jeg får vel nyte det. MVH Suzuki - stolt kaptein uten SIR Prøv med "PIDGIN" (sjømannsengelsk, oppspedd med spansk, japansk og tysk + geberder og smil!) Understanding überalles, hai, klaro!Hilsen BÅTFØRER Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.