Jump to content

Lime fast Feste for diverse i skott med Tech7 eller P700

snart

Recommended Posts

Rengjør godt og husk at du må ha ca 1mm limfuge mellom plasten og kryssfineret. Får du ikke nok lim imellom som bygger ca 1mm blir styrken vesentlig dårligere! Du trenger ikke ta vekk gelcoaten! Merk opp hvor platen skal sitte og masker før du limer, da er det lett å lage pene fuger etterpå. Lim på platen og fest den midlertidig med tape så den ikke siger ned.

Husker ikke elastisiteten på tec 7 men den er mye bedre en sikaflex og pl400.

Når det gjelder styrke limer tec 7 27kg pr kv centimeter mens pl400 har 28 og sikaflex har 18 kg pr kvcm.

Har brukt mye tec 7 i båten min, kan anbefales men du må regne litt lenger herdetid nå grunnet temp.

Ang tykkelse: Bør vel ikke være alt for tykk men som regel presser folk for hardt på det som skal limes slik at mesteparten av limet blir prest ut å da svekkes limstyrken.

Espen

JRO

Jeg ikke enig med deg, Sika har en mengde forskjellige tuber. Noen er veldig elastiske , noen sterke(18kg pr kvcm) men de har ikke pr dags dato en tube som slår tec 7 på flere ting.

Hvis jeg husker rett er elastisiteten 110% men dette kan jeg sjekke på jobb i morgen.

Tec 7 er helt ok å bruke til å nate på dekk med.

Uenig enda JRO? :boxing:

Hei , har limt veldig mye i båt og hjem med Tech 7 , har tilgode å se at noe løsner pga styrken på limet , men ver obs på at det ikke er fett materiale du limer på , mao avfett ( aceton) . Jeg har limt båtshake klammerene på båten , det er "feit" plast , måtte bruke smergelpapir for å rubbe klammerene . Dette er gjort for ca 1 år siden og det holder ennå .+ mye annet både inne og ute i båten. Hjemme :Plast karmer i vindu mot støp tettet / fuget med Teck 7 for ca 5 år siden , holder ennå . Sika et- eller- annet nr , beregnet til oppgaven holdt ca 1 år før det beg å sprekke . Dette er min erfaring med Teck 7 . Jeg kommer til å bruke det fortsatt , til det kommer bedre ting på markedet i fremtiden.

Godt Nytt År !!

MVH

jendor

Jro

Da kan vi bli enige om å være uenige, men det gjør ingenting for vi kan være venner for det.... :cheers::cheers::cheers:

Espen

Som regel baserer man jo en uttalelse om et produkt på egne eller andres erfaringer. Jeg gjør hvertfall det. Og jeg har brukt mest tec7 og minst sika. Min erfaring er at de er sånn og sånn. Andre kan jo selvfølgelig ha opplevd andre resultater. Helt klart.

Så klart vi er venner. Alle burde være venner. Å være uvenner er dumt. :D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...