snart Startet 7.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2009 Vurderer å lime fast en plastplate ca15mm eller vannfast finer tilsvarende tykk med Tech7 eller P700. Tanken er å lime "spikerslaget" fast i ett skott med Tech7/P700 for så å ha feste for f.eks. batteribryter og lignende. Noen som har erfaringer med dette? Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 7.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2009 Jeg har brukt tech7 til dette. Er underlaget rent henger det som bare ... Skal du ha det vekk så blir man først litt etterfulgt av Lykke til Godt nytt år Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
snart Svart 7.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2009 Godt nytt år ja!! Da prøver jeg nok denne løsningen! Har P700, som er veldig likt Tech7, så da "kliner jeg til". Spent på om det vil sitte over tid, men prøver. Jeg skal i første omgang lime fast feste for batterivelger. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Heften er veldig avhengig av underlaget. Det sikreste er(plastbåt) å slipe vekk topcoat og plaste fast "spikerslaget" med glassfiber og polyster. Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 8.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Jo da, men også en god del mer jobb.. Også båtleverandøren anbefaler løsning med å lime fast en finerplate med Sika eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 jeg har brukt pl400 det har virket bra Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Rengjør godt og husk at du må ha ca 1mm limfuge mellom plasten og kryssfineret. Får du ikke nok lim imellom som bygger ca 1mm blir styrken vesentlig dårligere! Du trenger ikke ta vekk gelcoaten! Merk opp hvor platen skal sitte og masker før du limer, da er det lett å lage pene fuger etterpå. Lim på platen og fest den midlertidig med tape så den ikke siger ned. Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 8.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Da underlaget buer, (dette er motorbrønnen), får jeg 2-3mm limfuge. Så spørsmålet er vel heller hvor stor fuge en kan ha før det svekker styrken? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Jeg tror det er ett fett hvilken av disse du bruker. Vet ikke så mye om PL men tror den kom på markedet for lenge sia, før Tech7, og er en slags forløper :) Sikkert veldig bra. Vi bruker Tech7 hver dag, og det er veldig sterkt, men lite elastisk. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Husker ikke elastisiteten på tec 7 men den er mye bedre en sikaflex og pl400. Når det gjelder styrke limer tec 7 27kg pr kv centimeter mens pl400 har 28 og sikaflex har 18 kg pr kvcm. Har brukt mye tec 7 i båten min, kan anbefales men du må regne litt lenger herdetid nå grunnet temp. Ang tykkelse: Bør vel ikke være alt for tykk men som regel presser folk for hardt på det som skal limes slik at mesteparten av limet blir prest ut å da svekkes limstyrken. Espen Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Det du sier er FEIL! Tec 7 er IKKE mer elastisk en Sika. Har du sett at Sika t.o.m. er det som brukes for dekksnating? 291DC eller 290DC heter den. Tec 7 blir knallhardt når det har herdet. Det vet du sikkert siden du har brukt det selv. Samma det, det limer bra. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 JRO Jeg ikke enig med deg, Sika har en mengde forskjellige tuber. Noen er veldig elastiske , noen sterke(18kg pr kvcm) men de har ikke pr dags dato en tube som slår tec 7 på flere ting. Hvis jeg husker rett er elastisiteten 110% men dette kan jeg sjekke på jobb i morgen. Tec 7 er helt ok å bruke til å nate på dekk med. Uenig enda JRO? Sitér dette innlegget Link to post
snart Svart 9.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Kommer til å bruke P700 jeg da, så trenger ikke ta diskusjonen Sika VS Tech7.. Denne tror jeg er tatt opp mange ganger før.. Servicemannen her har hatt en del saklige innlegg vedr. dette, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Hei Jeg er en svoren tilhenger av tec7. Den er egnet til det meste er og godkjent til å bruke i de tillfeller den kan komme i kontakt med mat. Bruk tec cleaner på fugene og de blir helt suverene, de kan formes akkurat som du selv ønsker. du fjerner elegant uherdet søl med den samme tec cleaner Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Redigert: se bort fra det som har stått i dette innlegget. #15. Dataen tuller visst med meg av og til ;) PS! Jepp, jeg er enda uenig... Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Jro Da kan vi bli enige om å være uenige, men det gjør ingenting for vi kan være venner for det.... Espen Sitér dette innlegget Link to post
jendor Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Hei , har limt veldig mye i båt og hjem med Tech 7 , har tilgode å se at noe løsner pga styrken på limet , men ver obs på at det ikke er fett materiale du limer på , mao avfett ( aceton) . Jeg har limt båtshake klammerene på båten , det er "feit" plast , måtte bruke smergelpapir for å rubbe klammerene . Dette er gjort for ca 1 år siden og det holder ennå .+ mye annet både inne og ute i båten. Hjemme :Plast karmer i vindu mot støp tettet / fuget med Teck 7 for ca 5 år siden , holder ennå . Sika et- eller- annet nr , beregnet til oppgaven holdt ca 1 år før det beg å sprekke . Dette er min erfaring med Teck 7 . Jeg kommer til å bruke det fortsatt , til det kommer bedre ting på markedet i fremtiden. Godt Nytt År !! MVH jendor Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Jro Da kan vi bli enige om å være uenige, men det gjør ingenting for vi kan være venner for det.... Espen Som regel baserer man jo en uttalelse om et produkt på egne eller andres erfaringer. Jeg gjør hvertfall det. Og jeg har brukt mest tec7 og minst sika. Min erfaring er at de er sånn og sånn. Andre kan jo selvfølgelig ha opplevd andre resultater. Helt klart. Så klart vi er venner. Alle burde være venner. Å være uvenner er dumt. :D Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Hei Jeg har til gode å finne noe gugge uansett merke som limer disse plast takrennene,isola og icopal.det fester rett og slett ikke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.