Odmar Startet 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2009 Lurer egentlig hvorfor det i Norge er sånn at man skal ha båt som er like mange fot som eieren er gammel?? 30 år = 30 fot 40 år = 40 fot osv osv Selv er jeg en ihuga jolleseiler som liker å seile fort.......Mustoskiff Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
FENRIKSEN Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Jo, og det er fantastisk! Jeg er 25 igjen! Eh, tror jeg ... :-) j Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Hvis dette går begge veier, er jeg da 22? Eller må jeg legge til badeplattform og baugspryd? Velvel, jeg er da enda yngre enn min far, han er 26.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
treklogg Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 55,5 år i ein alder av 19?! Kan jo snart gå av med pensjon då... Sitér dette innlegget "Fast window went on reason" Link to post
Astor Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Jeg tok D5L, men så er jeg 58 år også. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
JGH Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Skitt, det stemme jo, har 33 fot båt og er 33 år. Men bare til mai, da må eg bygge på båten. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Lazyjack Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Tror ikke dette er noen lovmessighet. Fri og bevare oss for 80-åringer som freser rundt i, ja, 80-fotere. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Hehe, møtte en i sommer i Tbg. han hadde en fairline på 68 fot og var rundt den alderen kanskje rett over 70, han hadde aldri hatt en bedre og lettkjørt båt sa han., akkurat passe til han og kona og de som kom på besøk. Utrolig hyggelig fyr foresten Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 18 år, 13 fot. Min bror 16 år, 13 fot. Passer greit! Min onkel 55, 19 fot Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 8.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2009 Jeg kjøpte meg 27 fot sommeren jeg fylte 30. Da hadde jeg tøffet rundt i 22 for siden jeg var 16 år og veslevoksen. Merket fort at 27 foteren ikke stemte å kjøpte 30 fot året etter. Nå har jeg ikke tenkt å bli eldre på mange mange år.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 25 fot og 31 år gammel, men har jo et snev av 5 fot syke.. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Lurer jo på hvordan det skal ende med meg? Er det noe som heter 13 fot minus-syke? Og hvor gammel/ung blir man da? Fra 33 fot motorbåt til 20 fot seilbåt, men har tenkt å beholde begge to........ Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 For min del har dette kun stemt to ganger - 14 år og 14 fot, 39 år og det samme i fot. Nå er det derimot værre - 41 år og 20 fot..... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Arnie Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Wow, det stemte faktisk for meg også! 22 år og 22 fot... Men det stemmer bare frem til sommeren, da blir jeg en fot lengre enn båten. Eller hvordan var det nå igjen... Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Ulv I Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 For min del har dette kun stemt to ganger - 14 år og 14 fot, 39 år og det samme i fot. Nå er det derimot værre - 41 år og 20 fot..... Dette kan ven sammenlignes litt mot hvordan vi gutta ønsker alderen til damene våre skal være Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Vidar B Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Etter hva jeg har hørt gjelder regelen bare opp til 50. Etter 50 skal man vist begynne å trekke fra igjen. Så når man er 60 blir båtlengden 40 fot! Dette mener jeg har med anbefalt størrelse på båt i forhold til alder og hva man kan mestre. Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Dette kan ven sammenlignes litt mot hvordan vi gutta ønsker alderen til damene våre skal være He he, hva mitt ønske er tør jeg ikke kommentere, men for min del er det nok ikke virkeligheten... Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
MB/WINNIE Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 man får kjøpe båt etter lomeboka tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.