Haba Startet 8.Januar.2009 Del på Facebook Startet 8.Januar.2009 Hei, har trålet butikker og sett gjennom mange kataloger, men finner ikke ventilrister som jeg vil ha. Båten er som kjent en NB-750 og jeg har ventilrister i plast inn til rommet under akterdekket. Plasten er blitt sprø og jeg vil ikke ha nye i plast, men erstatte ventilristene med noe i metall. De utenpåliggende dekslene er ikke festet til "boksen" bak med gjennomgående skruer og mutre, så om jeg finner noe som kan passe er det bare å skru ytterdekslet av og skifte ut. Men størrelsen er ikke helt kurant, dekslene måler 45,5cm x 13,5 cm i yttermål. Et annet spørsmål i den forbindelsen er om ristene må være utformet med skråstilte riller for liksom å fange/presse inn vinden slik som de er nå ? mvh HB. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Prøve her: http://stroem.no/default.pl?showPage=351 Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Står ristene dine feil vei, trodde de var skråstilte for å unngå å få inn vann jeg. Lufta kommer inn uansett hvilke vei rillene står. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 8.Januar.2009 Del på Facebook Svart 8.Januar.2009 Nei, de skal ikke hindre vann i å komme inn. Der er "kasser" på innsiden som leder vannet ut igjen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
TB2855 Svart 11.Januar.2009 Del på Facebook Svart 11.Januar.2009 Står ristene dine feil vei, trodde de var skråstilte for å unngå å få inn vann jeg. Lufta kommer inn uansett hvilke vei rillene står. De er vel vendt forrover på den ene siden og bakover på den andre for å få en "gjennomtrekk" i maskinrommet. Dette har vært tillfelle på alle mine båter. Vannet blir drenet ut u boksen. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
la plancha Svart 11.Januar.2009 Del på Facebook Svart 11.Januar.2009 Vetus har rister i aluminium og rustfritt i mange dimensjoner bl.a 36x13 cm men de er runde i endene går utifa dine er rektangulære? da kan du jo skjære ut litt sørre og bruke f,ex 45x13 bakstykker leveres også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.