Jeephøvding Startet 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2009 Har kjøpt båt, men hva har vi kjøpt ? Båten er under restaurering og bilder fra dette kommer i egen prosjekttråd når vi vet hva slags båt/fabrikant det er Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Velkommen til båtplassen Flott båt og flott motor! Mener virkelig å sett dette før, men vet desverre ikke hvilket fabrikat det er, men klassisk var det Kjenner litt til de 4 sylindrede mercury motorene, og vil bare tipse om ett velkjent problem med det, drivakselen i stammen har en lei tedens til å ruste slik at en får vannlekkasje inn i gearet, med havari som følge, sjekk gearoljen og iverksett tiltak dersom det trengs. Ellers lykke til med båten og så for vi se etterhvert om svaret på fabrikat dukker opp, virker litt stillt her inne for tiden, men fortvil ikke PS! kan det være en Herva? Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Tenkte det samma, Herwa. flott båt Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Bøljan Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Velkommen til båtplassen Kan minne om en Herwa ja. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Velkommen til båtplassen Flott båt og flott motor! Motoren står på Nidelven min nå, men giret er defekt. Dvs den akslingen som girvelgeren "dytter" på er utslitt. Supporten som holder propellakslingen (hub m/4 "bein") har sprukket. 3 av 4 fester er røket. Og snorstart på 50hk, jadda :) Svogers har "hivd dritten" (Mercuryen) og kjøpt en Johnson Stinger 75hp isteden Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
SeaRaymond Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 Motoren står på Nidelven min nå Svogers har "hivd dritten" (Mercuryen) Hmmm den var litt rar, står på båten min nå, samtidig som den er hivd? Er jeephøvding din svoger eller? Måkke kaste slike klenodier, dette må være de peneste og mest klassiske utenbordsmotorer som noen gang er laget, ingen motor passer bedre på klassiske båter en disse rekke firerene og rekke sekserene, skulle heller sendt den over til Droll Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 9.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2009 hivd over på :) svoger ja. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
trikkern Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Nydelig ekvipasje! Motoren kan lett bygges om til elstart den hvis du får tak i startmotor. Jeg gjorde dette med en 40 Hk på en Selco for en del år siden. Det var ferdige fester. Startmotoren tok jeg av en delemotor jeg kjøpte. Dette blir et fint prosjekt. Håper du lager tråd med bilder. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Vi gleder oss til prosjekttråden din Jeephøvding. Det et en klasiker dere har kommet over, som absolutt er verd å ta vare på. Jeg ville også holde en knapp på Herwa. Lykke til videre. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Nydelige linjer! Herwa er blant mine plastfavoritter Her er link til forskjellige modeller: http://www.agderkultur.no/Herwa/Side1.htm Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Vierskjær Svart 10.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Nydelig båt (og motor)! Enig at mye minner om Herwa, men jeg tror vi skal utenlands, - gjetter på Italia har du ikke noen ledetråder? Sitér dette innlegget Link to post
Jeephøvding Svart 10.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2009 Må få takke for interressen og hjelp så langt, nå har vi titta mye på Herwa, men finner ingen som vår Vi har dessverre ingen ledertråder om hva slags type det er, vi bare kjøpte den oppi Brummundal et sted fordi vi likte fasongen på den Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Noe nytt her da ? Vet at det er fremgang i bygginga, "snart" sjøsetting vet du Roar Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
oss to.. Svart 22.August.2012 Link til dette innlegget Svart 22.August.2012 Hei!!!! Skal si jeg ble nysgjerrig på denne båten!!! Leter og leter etter en med samme linjer som den vi har kjøpt, så kanskje det kan finnes ett navn på den....... Håper du er innom her og kan gi ett svar til en annen som leter..... Tror forresten at det ikke er en Herwa, for de har ikke den linjen bakerst på skroget! Sitér dette innlegget Link to post
Porsche Svart 24.August.2012 Link til dette innlegget Svart 24.August.2012 Ble ikke denne stjålet? (en annen tråd). Vet noen om den kom til rette? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.