Jump to content

Hva slags båt er dette ? (gammel 'passbåt')

Jeephøvding

Recommended Posts

Velkommen til båtplassen :seeya:

Flott båt og flott motor!

Mener virkelig å sett dette før, men vet desverre ikke hvilket fabrikat det er, men klassisk var det :cheers:

Kjenner litt til de 4 sylindrede mercury motorene, og vil bare tipse om ett velkjent problem med det, drivakselen i stammen har en lei tedens til å ruste slik at en får vannlekkasje inn i gearet, med havari som følge, sjekk gearoljen og iverksett tiltak dersom det trengs. Ellers lykke til med båten og så for vi se etterhvert om svaret på fabrikat dukker opp, virker litt stillt her inne for tiden, men fortvil ikke :yesnod:

PS! kan det være en Herva?

Velkommen til båtplassen :seeya:

Flott båt og flott motor!

Motoren står på Nidelven min nå, men giret er defekt. Dvs den akslingen som girvelgeren "dytter" på er utslitt. Supporten som holder propellakslingen (hub m/4 "bein") har sprukket. 3 av 4 fester er røket. Og snorstart på 50hk, jadda :)

Svogers har "hivd dritten" (Mercuryen) og kjøpt en Johnson Stinger 75hp isteden :flag:

Føkk deg...

Motoren står på Nidelven min nå

Svogers har "hivd dritten" (Mercuryen)

Hmmm den var litt rar, står på båten min nå, samtidig som den er hivd? Er jeephøvding din svoger eller?

Måkke kaste slike klenodier, dette må være de peneste og mest klassiske utenbordsmotorer som noen gang er laget, ingen motor passer bedre på klassiske båter en disse rekke firerene og rekke sekserene, skulle heller sendt den over til Droll :yesnod:

Vi gleder oss til prosjekttråden din Jeephøvding. Det et en klasiker dere har kommet over, som absolutt er verd å ta vare på. Jeg ville også holde en knapp på Herwa. Lykke til videre.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 2 måneder senere...
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...