Sveinhj Svart 12.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 (redigert) Ja, nå ser det ut til at min gikk.. muntlig avtale pr. telefon i dag Gratulerer!, bra at det begynner å skje noe.. Vi andre får håpe på dominoeffekten.. Redigert 12.Januar.2009 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shark1 Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Noen som har noen synspunkter her, hvordan ligger det ann for salg av båt nå, bør vel være noe lettere nå enn i januar?? Noen med erfaringer fra respons på annonser ute nå? Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 (redigert) Har ikke erfaring med respons. Men jeg følger ganske godt med. Noen båter ligger ute i månedsvis og noen båter forsvinner samme dag som de blir lagt ut. Alt blir solgt når prisen er rett. JRO Redigert 13.April.2009 av JRO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Responsen på Finn.no er over all forventning. Kjøpte ny båt, så det var på tide med en opprydding i Garasjen. Joda 7900 lagt ut og solgt for en uke siden, innen 14 dager, 2 stk mc og et jolleprosjekt med motor og henger lagt ut i påsken og responsen er upåklagelig og det ser ut til at det blir solgt alt sammen innen uka er slutt. Alt i alt var jeg skeptisk i disse tider, men det er bare å få det ut på finn så fort som mulig om det er noe som skal selges. Kjøpere er på hugget. Selvfølgelig må vi innse at vi ikke får det vi i hjertet og følelsene mener gjenstanden er verd. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Viksund Bravo Svart 13.April.2009 Link til dette innlegget Svart 13.April.2009 Ser jo ut til at "finanskrisa" kommer de med sikker jobb/ inntekt til gode, med lav rente fremover. Tror noen få sliter, men mange har det bedre enn på lenge. Båtsalget vil nok fortsette, men til litt mer edruelige priser. Synd med bedrifter og arbeidstakere som rammes, men vi trengte kanskje en normalisering også, så ikke alt "tar helt av...."? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Trophy Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Ja da ble min solgt også foreløbig bare muntlig avtale, men kontrakten skrives i kveld.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Skipper Båtløs Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Min er solgt...måtte riktignok ned 20000 på prisen, men det hadde jeg vel regnet med. Ikke vært så veldig mye respons, men etter jeg hadde skkrevet kontrakt har jeg hatt daglig henvendelser Sitér dette innlegget Link to post
Dagen Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Hei! Prisene på båter har jo vært helt ekstreme lenge. Jeg har gjort meg noen rekfleksjoner om 80-talls båtene. Disse refleksjonene hadde jeg vel forsåvidt også før finanskrisa kom, men likevel....... 80-talls båtene begynte å stige i pris fra rundt 1997, og fortsatte vel med det i ca 10 år frem i tid. Prisene på disse båtene steg og steg, og etter min mening var prisene på disse altfor høye. Kanskje er de det enda? Årsaken til at disse båtene etterhvert ble så verdifulle er vel ganske åpenbar. Som alle vet bestemmes priser av tilbud og etterspørsel. Etterspørselen etter disse båtene ble naturlig nok stor da folk igjen begynte å få penger mellom hendene (ca 1996/97), for det var jo ikke stort annet enn 80-talls båtene å få kjøpt. (fra -87 til -97 ble det jo som kjent nesten ikke produsert båter) Nå tenker jeg at 80-talls båtene etterhvert må synke mye i pris. (Ikke det at jeg ønsker det, jeg har jo 80-talls båt selv) Nå er det jo så mye nyere brukt å få kjøpt tenker jeg..... I mitt hode er det i allefall galskap å eksempelvis betale 650 000,- for 1983 mod Scand Baltic med 158 HK VP, ny kalesje og nye puter. Ikke misforstå: Scand Baltic er kjempefin den.... Hva mener dere? Vil 80-talls båtene nå få seg en "knekk"? mvh Dagen Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Hva mener dere? Vil 80-talls båtene nå få seg en "knekk"?mvh Dagen De vil de og tidlig 90 tall også tror jeg. I hvertfall store tunge båter med 2 motorer og saktegående snekker.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Voff Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Tror alle båter vil få seg en knekk. I årene rundt midten av 2000-tallet solgtes det flere nye båter enn forhandlere og importører klarte og levere. Dette hadde naturlig nok effekt i bruktmarkedet også; tilbud og etterspørsel. Mange båter er overpriset; jeg finner 2008 modeller av brukte båter til 100.000 kr mer enn en bedre utstyrt båt av samme modell rett fra forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
Dagen Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Hei! Ja, alle vil naturligvis få en knekk, men jeg har en trist følelse av at 80-talls båtene "taper seg" forholdsmessig mer enn de fra -97 og nyere. Men som det blir sagt ovenfor: Mange har jo ekstremt urealsitiske forventninger og derfor ligger det mange båter på Finn som har ligget der siden august. Ellers tror jeg også at båter med to motorer, særlig de tunge og store, blir pristaperne. Jeg har sett noen av disse på Finn og blitt veldig fristet. Mye båt for pengene, men steike dyrt og arbeidskrevende blir det både og forsikre og vedlikeholde Jeg har lyst til å handle nyere og kanskje større båt, men den jeg har er også bra og god. Det er ikke altfor mange aktuelle. Ikke mange nok båter på 30-32 fot (pluss baugspyd og badeplattform) med aksling og en motor og som samtidig har akseptabel fart. Og finner jeg den optimale er den vel for dyr mvh Dagen Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 16.April.2009 Link til dette innlegget Svart 16.April.2009 Mange båter er overpriset; jeg finner 2008 modeller av brukte båter til 100.000 kr mer enn en bedre utstyrt båt av samme modell rett fra forhandler. Dette har jeg vanskelig for å tro , kan du vise til eksempler ? Sitér dette innlegget Link to post
PlussMann Svart 20.April.2009 Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Jeg tror det kommer enda en knekk neste år. Finanskrisa har nok ikke kommet ordentlig til Norge ennå er jeg redd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.