Astor Startet 9.Januar.2009 Del på Facebook Startet 9.Januar.2009 Som overskriften tilsier så har jeg at par vimpler hengede opp i masta. Jeg ønsker meg et salingshorn. (Her begir jeg meg ut på seilfolkets termologi, får jeg er ikke 100% sikker på at det heter salingshorn det som vimplene er festet mot der oppe.) Disse som stikker ut på hver side av masten og som jeg kan feste en liten trinse i å heise gjesteflagg ol. Jeg har tremast og ønsker meg en utstikker på hver side av masta på ca. 30-50 cm på hver. Er dette standard utstyr å få kjøpt) Enten i tre eller metall. Så kommer neste spørsmål. Jeg har tre vimpler som jeg ønsker å ha heist. KNBF-vimplen BP-vimplen Svenska krysserklubben sin vimpel. I sommer hadde jeg KNBF-vimpelen forut i Gjøsen. I sommer hadde jeg tenkt å ha BP-vimplen der. Oppe i masta (salingshornet) hadde jeg tenkt KNBF øverst og deretter Svenska kryssarklubben under. På den andre siden gjesteflagg. Artig å høre noen meninger rundt dette. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frivakten Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Er det ikke et flagg du har glemt nå? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Astor Svart 9.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Du tenker Redningsselskapets vimpel. Mulig det, men jeg har et stort Kystpatruljeemblem på hver side av båten. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjell E Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Ville ført vimplene på samme måten, Astor. Og ha dem under sb saling i Norge, men byttet i utlandet slik at gjesteflagget henger under sb saling. KNBF vimpelen har jo kronen, da skal den vel henge øverst. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Gunga Din Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 LA3939 har rett...... kunglig klubb överst....der etter riksdekkande klubb...sen lokalklubb...etc.....under SB i hjemmavann..... kommer du utomlands flyttes disse over på BB o gjesteflagg på SB......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Seilaren Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Hvis du gidder kan du sikkert lage hornene selv. Sag dem ut i tre og puss dem litt runde i kantene. Mal dem i samme farge som masten og fest en trinse eller to på ønsket plass. Så fester du dem bare til masten med et beslag. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Astor Svart 10.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Jeg hadde dette i tankene, men kunne vært greit å sett om det fantes noe ferdigkjøpt også. LA3939 har rett...... kunglig klubb överst....der etter riksdekkande klubb...sen lokalklubb...etc.....under SB i hjemmavann..... kommer du utomlands flyttes disse over på BB o gjesteflagg på SB......... Må nesten ansette en egen matros for dette. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
"Mathilde" Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Hei Astor. Visste virkelig ikke at du faktisk har seilbåt..... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Karene som seiler Princess har tremast. Disse har et beslag i bronse til salingshorna som også er av tre. Ser du en av dem så vil han garantert vite hvor de er å få kjøpt. De fikler, skrur og pusser hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Du må gjøre som Mulligan sier. De salingshornene vi har i aluminiumsriggene står i spenn fra vantene (waierene fra mastetoppen), og vil bli ganske slappe og meningsløse uten vantene. Trehornene som står inni bronsebeslag kan du feste med en skrue gjennom beslaget inn i hornet. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Astor- Vi snakker vel om rær, ikke salingshorn. Altså en rå, flere rær. Og gjesteflaggett heiser vi i styrbord rå-nokke :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 10.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Ja ikke sant. :) Jeg går surr i alle disse betegnelsene. Skulle aldri hatt mast. Men når jeg først har en så¨er det greit å kunne fire/låre vimpler etter behov. Som denne: Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Ja ikke sant. :)Jeg går surr i alle disse betegnelsene. Skulle aldri hatt mast. Men når jeg først har en så¨er det greit å kunne fire/låre vimpler etter behov. Som denne: Den var jo knallfin, og med dekkslys også! Det hadde vært noe Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.