STRANDAKRABBA Startet 9.Januar.2009 Del på Facebook Startet 9.Januar.2009 Hei atter en gang, satser på at der er noen matematiske genier på forumet. Har en snekke på 26', lengden er oppgitt til 7,85m og største bredde til 2,85m, noen som har en grei formel for å finne ut hvor mange "kvaderatmeter" denne båten er? Spørsmålet kommer som en følge av at jeg blir belastet for "26m2" i vinteropplag, er ikke dette litt mye? Takker allerede for "glupe" svar! Var nok i overkant bred ja, korrigert til 2,85m Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Du har en ekstremt bred Nidelv 26. Det greide jeg å regne ut. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Er jo reine badekaret bredden er vel 2,85 tipper jeg.. det burde bli ca 23 kvadrat. Men de regner alltid ca 0,5 meter i tillegg mener jeg Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Januar.2009 Del på Facebook Svart 9.Januar.2009 Tja vet ikke men båten din er jo 22,4m2 og litt luft immelom deg og neste båt så er du jo straks på 26m2. Mener iallefall at det blir feil å bruke annet en lengde X bredden. Å begynne å regne netto flate på båten vil jo ikke kunne forsvares annet en hvis man da økte m2 prisen. Hvorfor spør du ikke bare hvordan de beregner dette. Kanskje det er noe man bør spørre om på forhånd. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Mouche Svart 10.Januar.2009 Del på Facebook Svart 10.Januar.2009 Jeg har i senere år betalt etter båtens lengde i meter + 0,5 meter ganger båtens bredde i meter + 0,5 meter. På den måten så betaler jeg for det arealet som båten opptar med tanke på at det for alle er greit at det også er litt avstand mellom båtene! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.