Yankee Startet 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 11.Januar.2009 Har hatt litt problem med innsprøytningen på min 7.4 mpi. har derfor skaffet meg en diagnoseprogram. Har tatt ut noen feilkoder, men skjønner ikke helt hva de betyr. Er nok ikke god nok på teknisk engelsk...... noen som kan komme med noen tips om hvordan jeg går videre? Kodene er: 14-colant temperature sensor, 21 maifoild position sensor, 42 electronic spark timing Se også tråden om justering av tenning............. Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Coolant er kjølevæske. Manifold er kanskje eksostemperatur? Electronic spark timing er nok at tenningen er feil. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 (redigert) Husk at en feil kan føre til flere feilkoder. Mulig at det er motortempføler som dra til og medfører de andre feilkodene. Men jeg har aldri vært borti dissa motorene. Tenker bare praktisk fra andre motorer,(bil). Har du prøv å Google. Skriv inn motortype+feilkode. Mulig det er noe å finne da. Redigert 11.Januar.2009 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 (redigert) Hei. da har jeg sjekket litt på tilsvarende feilkoder på en "amerikansk bil Feilkode 21. Om dette er feil på gasspjellsillingsføler. Så er sannsynlig feil kortslutning ledningsnett til gods, feil på gasspjellstillingsføler eller motorstyringsmodul. Feilkode 14. Kan være en gammel feilkode som ligger inne fordi motoren en gang i tiden har hatt for høy temperatur. Eller feil på ledningsnett/sensor. Feilkode 42 har med tenningssignalets styrke å gjøre til et par av sylinderne muligens 1 og 4. Årsak kan være feil på ledningsnett, motorstyremodul, coil/forsterker. (Har altså ikke noe å gjøre med tenningstidspunkt å gjøre) NB: Dette er fra feilkodeskjema på et GM-produkt, Bil. Dog man kan ikke utelukke at feilkodene har samme betydning for GM produkter i båt. Hva jeg ville gjort er å starte med å lete etter ledningsfeil/kontaktfeil i tilknyttning til ovenstående komponenter Redigert 11.Januar.2009 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 11.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 mange takkk for det. noen tips til feilsøking på disse kodene? Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 11.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2009 Vet du hvordan man sletter kodene? For å sikre at koder er aktuelle og ikke gamle feil som henger igjen er det muligens mulig å koble fra batteriet i 60 sekunder. På GM-biler fra disse årstall blir dette gjort. Start så motoren og kjør den litt. Foreta så en ny feilkodeavlesning. Kommer feilkoden på tempsensor bort så vet du at denne feilkode lå inne fra en tidligere varmgang. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Hei igjen. Har tittet litt på splitt skisser av disse motorene. Jeg ser at det er lite som tyder på at de har noe av den samme elektronik som i bruk i bil. Så det er tvilsom at det kan være nytte i mine tidligere innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 12.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 <har lest og lest i på www.mercstuff.com Svaret står garantert der men...... Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 20.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2009 Noen som vet hvordan man tester de ulike komponentene for feil? Noen som vet hvordan man justerer tenning på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.