sodne Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 har også montert små "granater" med lunte i sikkringskap som løyses ut ved brann samt ein større"håndgranat" med lunte og manuell utløysing over dieselvarmer og aggregat. desse er kjøpt sjå alf lea i haugesund Bilder! Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
milo Svart 21.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2010 Velger å løfte denne tråden jeg. Sikkerhet kan jo ikke gjentas for ofte. Noen som vet noe mere om disse "bombene" ? Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 1x 2kg ABE slukker, 1 x 6kg ABE og en 2 kg Co2 Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Hilmar 2 Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Eg har ett sånn automatisk halonanlegg i motorrommet Alle Halonanlegg skulle vært tappet og levert inn for 10 år siden. Både halon 1201 og 1301 er i dag forbudt å bruke.. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Jeg har 2 Brannsluknings apparat (1 i lugaren og 1 Med kaptainsetet/rett over motorkassen) Så har jeg 1 brannteppe, som henger på innsiden av skapdøren nedenfor vasken Har også ''Røykvifter'' som starter vist det kommer mye røyk i båten, en går i fra maskinrommet og ut, og den andre fra lugaren og ut Tror jeg skal være ganske så trygg i småbranner ombord Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bruningen Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 Alle Halonanlegg skulle vært tappet og levert inn for 10 år siden. Både halon 1201 og 1301 er i dag forbudt å bruke.. Til og med forbudt å eie..... Sitér dette innlegget Kritisk -men stabilt..... Link to post
Bruningen Svart 22.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2010 hei eg har vanntåke apparat med i båten for å sleppa alt pulveret om det sko bli brann i inredning. automatisk brannslukking i motorrom er å anbefale og dette må vara stort nok. har også montert små "granater" med lunte i sikkringskap som løyses ut ved brann samt ein større"håndgranat" med lunte og manuell utløysing over dieselvarmer og aggregat. desse er kjøpt sjå alf lea i haugesund Her er en link til en forhandler for Aerosol slukker som det refereres til. SP 1 sentralen som er beskrevet her er utrolig grei, kan dip sw settes til å utløse automatisk når tenning slås av, og gå over i manuell når motor starter. Kan også brukes som brannsentral for resten av båten, da den har to sløyfer. En kan f.eks bruke den optiske detekoteren som Clas O. har (med NC/NO bryter) Aerosol er et romslukkesystem, dvs at du må ha nokk slukkemiddel i forhold til hele volumet i det rommet det er plassert. Bare å plassere en "granat" over enkeltkomponenter fungerer ikke. De små "granatene" dekker typisk fra 0,01 m3 til 0,2 m3. Sitér dette innlegget Kritisk -men stabilt..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.