Jump to content

Brannslukkere i båt, hva har dere om bord?

milo

Recommended Posts

• 1 år senere...

Jeg har 2 Brannsluknings apparat (1 i lugaren og 1 Med kaptainsetet/rett over motorkassen) Så har jeg 1 brannteppe, som henger på innsiden av skapdøren nedenfor vasken :wink: Har også ''Røykvifter'' som starter vist det kommer mye røyk i båten, en går i fra maskinrommet og ut, og den andre fra lugaren og ut :yesnod: Tror jeg skal være ganske så trygg i småbranner ombord :wink:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

:fishing: hei eg har vanntåke apparat med i båten for å sleppa alt pulveret om det sko bli brann i inredning. automatisk brannslukking i motorrom er å anbefale og dette må vara stort nok. har også montert små "granater" med lunte i sikkringskap som løyses ut ved brann samt ein større

"håndgranat" med lunte og manuell utløysing over dieselvarmer og aggregat. desse er kjøpt sjå alf lea i haugesund

Her er en link til en forhandler for Aerosol slukker som det refereres til.

SP 1 sentralen som er beskrevet her er utrolig grei, kan dip sw settes til å utløse automatisk når tenning slås av, og gå over i manuell når motor starter. Kan også brukes som brannsentral for resten av båten, da den har to sløyfer. En kan f.eks bruke den optiske detekoteren som Clas O. har (med NC/NO bryter)

Aerosol er et romslukkesystem, dvs at du må ha nokk slukkemiddel i forhold til hele volumet i det rommet det er plassert. Bare å plassere en "granat" over enkeltkomponenter fungerer ikke. De små "granatene" dekker typisk fra 0,01 m3 til 0,2 m3.

Kritisk -men stabilt.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...