solnedgang Startet 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2009 60 kg pr hjul og tykke eikestokker blir vel ein bra slippvogn andre synspunkter erfaringer med bslippvogn på betong dekke? Sitér dette innlegget Link to post
Falk Svart 12.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2009 Jeg har ikke mye erfaringer med dette, men her ble jeg litt nysgjerrig... Hvilken båt skal slippes, evnt. vekt på båt? Er det 60 kg. belastning pr. hjul, eller hjul som tåler 60 kg. hver? Hvor mange hjul? Hvilken type hjul? Hvilken dimensjon på eikestokkene? Tror dette er informasjon som må frem før man kan si noe om dette kan bli en bra slippvogn.... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Pass på at du har tilstrekkelig vekt også under vann da, ellers kan vogna bli rimelig uregjerlig når du kjører den ut! Eik flyter jo som kjent, så da må resten være såpass tungt at den likevel får et rimelig marktrykk under vann... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
solnedgang Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 jernhjul med kasse som veier 60kg hver 4stk 15 cm breie tåler 20 tonn hver men skal slippe ein båt på 2 tonn Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Her ble jeg nysjerrig ja... Dette er noe som blir aktuellt for meg og. Hva koster hjulene og hvor selges de? Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Ja, her ble det stille..... Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 (redigert) Tror det er noe som heter "overkill" på nynorsk? Men du verden, det holder ..... kanskje du kan leie den ut til Bastøferja elns? mvh JanS Redigert 18.Januar.2009 av JanS/Bamse (see edit history) Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
sodne Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 selge ganske greie akslingar på biltema, passe rett nedi autovern skinnen, billig og grei slipp Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Kasund Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Og autovern-skinner finner du slengande rundt veiane i heile landet? :P Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Luco Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Tror jeg går for 20 tonn akslinger.... du veit denne 3-fot syka. Kan ikke drive å ruste opp opptrekket hvert år..... Eller når jeg får råd til en 10 tonns båt, er vel vogna svekket såpass at det blir med det..... Hvor kjøpte du akslingene dine Solnedgang?? Sitér dette innlegget Link to post
solnedgang Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 kjøpt dei på finn av ein privatperson jernhjul messingforing gris nippel skikkeleg solide saker 15 cm brede 20 cm høge 20 ganger 20 festeplate.men ein får jo nylonhjul på felleskjøpet godt egnet til slippvogn Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Da må jeg en tur på felleskjøpet i morgen.... Takk takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.