ing Startet 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2009 Hvilke "guff" skal en bruke på den koniske messingskruen i akterspeilet ? På min forrige båt var det en messing skrue med O ring, mens på den jeg har nå er den konisk med ett eller annet "guff på" Ingen av skruene kan en liksom dra skikkelig til...........føler at skruen er løs egentlig Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
eysteind Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 gjengetape? Sitér dette innlegget Link to post
ing Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Restene av det som var på bunnpluggen er som en litt tykk "pasta".........gjengepasta er det noe som heter ? Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
eysteind Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 finnes mye flytende gjengetetninger. Noen er vanskelige å få opp etter at den er herdet. Enkelte må varmes opp, dersom pluggen skal ut. Selv kjøper eg flytende gjengetetning på TESS som er mulig/enkel å løyse uten varme. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 gjengetape? det kjörer jeg med på bunnpluggen.....funker kjbra Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ing Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Takker, då har eg svarene jeg trenger..................;0) Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Gunga Din Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 du kan oxo bruke sikaflex eller noe du har i verktöykassen....kommer oxo o funke Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Brynjar Svart 14.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 Hadde en sliten plastbunnpropp i min forrige båt. Når jeg satte i pluggen om våren grisa jeg godt til med tec7 i gjengene. Siden det var litt oljefilm i gjennomføringa ble den ikke limt så alt for mye fast. Har messingplugg i Karnic'en og tetter den på samme måte. Liker ikke å måtte dra til disse pluggene for hardt.. Det er jo ikke mye trykk som presser på her så det skal egentlig lite til å få det tett. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
ing Svart 14.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 problemet er ikke å få denne tett selv om overskriften viser dette.....en eller annen med adm. rettigheter har utført endringer på overskriften, sikkert p.g.a at den var litt uklar.................problemet er at den virker løs, men den er både tett og sikkert OK. Tanken på å ha et 10mm hull i akterspeilet med en messingskrue som jeg liksom ikke får feste skikkelig liker jeg dårlig. Gjengeteip, gjengepasta, sikaflex og tec 7 vil helt sikkert ordne biffen ;0) Sitér dette innlegget "Seilbåt er fint d, men ikke nødvendig" Link to post
Hobby 430 Sport Svart 14.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 LOCTITE 572 gjengetetting er de som er og anbefale.. Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.