EmilIA Startet 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2009 (redigert) En trist start på dagen i dag. Min lille båt har blitt mishadlet av noen røvere i går kveld/natt. . . forcabin var brutt opp og det meste innvendig var mer eller mindre rasert. . ... huff! Det er så man får lyst til å pønske ut en sjølskudd-patent, for å montere ombord. . . ingenting får stå i fred i dag :-( Redigert 13.Januar.2009 av EmilIA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Endre emnetittel,før den blir strøket Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Velkommen i klubben vil jeg nesten si. Hvor i landet holder du til, var det mye som var borte/stjålet? Sitér dette innlegget Link to post
EmilIA Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 nei ikke mye borte, mest ramponert. .. har liten båt, så tar ut gps og lodd. . .men har ikke ovesikt over allt nå. Bare så irriterende med allt som blir ødelagt, knust og ramponert.... tipper det er unger/unge på ferde, reint herverk! Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Hvilken båt er det du er eier av? Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
EmilIA Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Har en "hansvik cabin" av den eldre modellen med nyere motor. Steller og suller litt med den, i vente på fast båtplass og større båt. . . men en plass må man starte :-) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Velkommen i klubben. J En ting å gjøre: legge ut rottegift og selvskudd! Hadde besøk i sommer. Heldigvis uten at en eneste ting ble tatt og uten at noe ble ødelagt. Likevel irriterende. Tror plakat om web-kameraovervåking som ligger godt synlig i cabinen, skremte dem (joda vi har faktisk web-kamera i havnen). Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Er så forbanna det der! Det er tragiske mennesker som ødelegger slike gleder. En skam! Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 13.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 Hvorfor skulle tråden bli slettet pga tittelen? Føler med deg! Det er så helt ufattelig unødvendig å bli utsatt for pøbler og hærverk! Sitér dette innlegget Link to post
EmilIA Svart 13.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2009 takk takk alle medbåtmennesker har vært på befaring nå, finner ingenting av betydning som er borte, en del motorolje på tepper og mye deler og rot i balja, ødelagt dør og litt småfiks, gassovn var satt på, og en elektrisk vifte samt allt av lys og lanterner sto på, ellers ikke så verst. . . så lenge di ikke rører 4`taktern så skal jeg vel ikke klage. . . sjølskudd neste! Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 14.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 Alarm hjelper.. skaff dere alarm.. ser de alarm merker går de heller til neste båt uten alarm. Her er fra når jeg bestilte alarmen: Artikkelnr. Benevning Antall á Pris Totalt Sum: (varav moms: 757,00) 3785,00 22-865 ALARMKONTAKT (N.C.) 5 59,00 295,00 36-1647 GSM-ALARM 1 2495,00 2495,00 32-1627 IR-DETEKTOR 2 379,00 758,00 32-4332 SIRENE, INNENDØRS 1 139,00 139,00 Forsendelsesmåte: Servicepakke 98,00 Her har jeg tatt med 2 stk IR detektorer, en kan evt. velge å bare bruke en. Jeg har også tatt med 5 stk magnet kontakter, her må man se hvor mange man trenger. I tillegg kommer ledninger. :-) Dette er en enkel sak å koble opp. Bare skaff deg et telenor alarm sim kort (med abb). Så har du det på stell. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fenix Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Og så var det min tur... Begynte båtpussen i dag. Båten står på land, og noen har i løpet av de siste par ukene brutt seg inn ved å brekke ut hele hengslefestet til luka. Jeg kan se de har vært inne fordi ting er blitt flyttet på, men hverken reiseradioen eller min gamle autopilot har visst vært av interesse. Så alt i alt koker det ned til en del ekstra jobb med å finne en ny låshengsel som passer til luka, og en ubendig irritasjon over at man ikke kan få ha ting i fred. Men jeg er vel kanskje heldig siden det ikke er blitt ødelagt mer. Sitér dette innlegget Link to post
Sailing Moana Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Hadde båten på land i fjor vinter, og da var det noen ssom klatret opp og sparket inn luken. De blåste opp en redningsvest og tømte et pulverapprat (heldigvis på dekk!!!!). Skikkelig irriterende. Reint hærverk uten mål og mening. Bestemte meg da for å aldri ha båten på land hele vinteren. Meldte dette til politiet, men regnet med at det var nytteløst. Startet da med litt privat etterforskning, pratet mye rundt omkring med mye folk, og fikk til slutt vite hvem som hadde vært der, og telefon nummer til hovedpersonen. Ringte han, og gjorde en avtale om at han kunne gjøre opp med meg hvis jeg fikk en takst så skulle jeg trekke anmeldelsen. Men han mente taksten ble for høy, så da utleverte eg navnet hans til politiet og han fikk 8000 i bot, og måtte betale erstatning tilsvarende taksten jeg hadde tatt. Har enda ikke fått oppgjøret, men Statens innkrevnings sentral jobber med saken.... Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
scania Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 At det går ann og bli så frekk.her blir en tatt for hærverk og så pruter han på erstatningen. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 (redigert) I ymse tråder om dette emnet er de fleste enig i virkelghetsoppfatningen at vanlig vinningskriminalietet og hærverk ikke er en noe politiet bryr seg særlig om. Når ordenmakten skal profilere seg på fjorden prioriteres heller båtfolk uten redningvest eller (snart) båtfolk uten båtførerbevis. Redigert 18.April.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Når jeg var hos Politiet i fjor på grunn av hærverk i båten var det masse frem og tilbake for å få hjelp. Jeg måtte vente, og til slutt sa jeg at få et skjema så fyller jeg ut en forenklet anmeldelse (fikk lært meg det når jeg hadde innbrudd i bilen - for det er det samme som bortkastet tid) og den nokså hyggelige politibetjenten ble enda hyggligere når jeg foreslå det. Det syntes han var veldig bra (kan ikke skjønne hvorfor) Etter en stund et standard brev i posten... Skjønner at de ikke bruker all verdens tid på dette, for hva skal de gjøre da? De kan jo ikke annet gjøre en å sjekke opp når de kommer over tjuvegods... eller hva kan gjøres når det ikke er tv overvåket område eller noen vitner som har meldt seg? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.April.2009 Link til dette innlegget Svart 18.April.2009 Om noen bryter seg inn hos meg finner de metanol på spritflaskene....er ikke forbudt å oppbevare slikt. Det er til og med innelåst ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
ollebollenor Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Hva med og la det stå igjen en flaske med god drikke som er blandet opp med lakserolje ,bør huske og ikke drikke den selv da Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Shore Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Om noen bryter seg inn hos meg finner de metanol på spritflaskene....er ikke forbudt å oppbevare slikt. Det er til og med innelåst ! Får håpe dette bare er en flåsete bemerkning. I virkelighetens verden vil hvem som helst, også din familie, senere kunne bli bydd på disse drikkevarene. Ungdommer som i spenning prøvde alkohol for første gang. Tror straffen vil bli høy for den som gjør slike ting. Verre enn selvskudd spør du meg, i og med at det kan ramme totalt uskyldige mennesker. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
VannTro Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Om det er en flåsete bemerkning skal få stå ubesvart, men at jeg ikke tolererer folk som har problemer med forskjellen på mitt og ditt skal det ikke være noen tvil om ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
EmilIA Svart 19.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 startet litt oppussing av balja i påska, da dukket det opp både sprøyte og spiss mellom puter i cabin. ... koselig. . . . har liggende disse forenklet skjemaer i bilen, men orker ikke å fylle ut, det er jo håplaust... sikkert bra for statestikken, men men. Først besøk i båten, så i bilen. . . VannTro du skal få en ny flaske av meg, hver gang en blir borte hos deg. . . . Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 Hadde for ca 1 mnd siden innbrudd i båten. Tyvene herjet med elektronikken demonterte og skar over ledninger. Men de stjal bare stereoradioen og atpåtil bruksanvisningen, samt ett par lommelykter. Fikk faktisk politietterforsker ned til båten for få ta fingeravtrykk. Tyvene stjal for ca 2000,- men reparasjonen, kommer på nærmere 30000,- med ødelagte luker, montasje og kobling. Forholdet ble registrert, men det ender vel med henleggelse som vanlig!!! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 19.April.2009 Link til dette innlegget Svart 19.April.2009 håpløst ............ spikre dem opp etter pungskinnet og dra får å se hvor mye spikra tåler før di bøyer seg hva med en alarmløsning som tømmer en flaske propan i hytta og en pietzotenning som står og knitrer til luker - glass og kjeltringer blåser utpå fjorden da slipper man å rydde opp etter dem også Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.