Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Baatplassen er morsomt. Man googler noe og finner en tråd der stort sett det man lurer på er diskutert :clap:

Noen som har erfaring med tryseil (storm storseil)? Vi har doble forstag - begge med rulle - og som det er skrevet i denne tråden så ser jeg ikke for meg å ha et sånt stormfokk som tres rundt forstagsprofilen - da vil jeg heller ha et tryseil som tres på storseilskinna på masta (har rullemast). Hva koster et tryseil sånn ca?

Kryssfokket på kutterstaget vårt er selvskjøtende - og kan reves inn - men det blir ikke flatt nok til at det er skikkelig egnet i 25+ms og mye sjø. 

Bitteliten

Bitteliten

Baatplassen er morsomt. Man googler noe og finner en tråd der stort sett det man lurer på er diskutert :clap:

Noen som har erfaring med tryseil (storm storseil)? Vi har doble forstag - begge med rulle - og som det er skrevet i denne tråden så ser jeg ikke for meg å ha et sånt stormfokk som tres rundt forstagsprofilen - da vil jeg heller ha et tryseil som tres på storseilskinna på masta (har rullemast).

Kryssfokket på kutterstaget vårt er selvskjøtende - og kan reves inn - men det blir ikke flatt nok til at det er skikkelig egnet i 25+ms og mye sjø. 

• Create New...