Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Hulda har rett i sin antakelse. Sløra nedover svenskekysten en høst i 16-18ms fra Vest på bare indre fokk. Tura og gikk i 8 knop det. To utfordringer med seilet: akterliket må strammes, det fikses i vinter  også synes jeg det er for mye bus i seilet  det har jeg ikke funnet ut av ennå

sist sommer gikk vi i kuling over Nordsjøen. Fullt storseil 16-18ms 3 m minus litt signifikant krappsjø. For mye seil, fikk ikke reva (resten av folka ombord var ikke helt venner med været).  Men båten klarte det helt fint på halv vind ish. 

Storseilet er Lundh sails Vertec main fullspilet. 

Har ikke inntrykk av at dette er «tynne greier». 

D51931DC-E1A5-48CA-B376-FFE6D6F480BA.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Hulda har rett i sin antakelse. Sløra nedover svenskekysten en høst i 16-18ms fra Vest på bare indre fokk. Tura og gikk i 8 knop det. To utfordringer med seilet: akterliket må strammes, det fikses i vinter  også synes jeg det er for mye bus i seilet  det har jeg ikke funnet ut av ennå

sist sommer gikk vi ikuling over Nordsjøen. Fullt storseil 16-18ms 3 m signifikant krappsjø. For mye seil, fikk ikke reva (resten av folka ombord var ikke helt venner med været).  Falt av og seilte greit unna. Men burde hatt et par rev. Men kunne ikke gå opp alene på natta for å gjøre det

Seila mine er ikke nevnev

• Create New...