Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Mange gode innspill. En av utfordringene er hvor vi skal gjøre av seil som ikke er i bruk. Det er ikke så mye lagringsplass ledig under dekk etterhvert pga montert utstyr. En genoa på 60 kvm blir stor og tung ?

ravddo, ja du har et poeng. Sliter med å få dratt fokka helt ned. Blokkene på skjøtet mellom seil og skinna vrir seg så det blir tvist på skjøtet. Det er to blokker, en på seilet og en på skinna. Blir fort 20 cm tvista skjøte i mellom her. Blokka i seilet er festet i et beslag der man kan flytte skjøtepunktet opp og ned på seilet. Dette har jeg ikke testet. Men det er kanskje slik at når jeg flytter skjøtet oppover så flater seilet mer ut?

D26AF171-5F0A-4358-AA6E-1914159B621A.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Mange gode innspill. En av utfordringene er hvor vi skla gjøre av seil som ikke r i bruk. Det er ikke så mye lagringsplass ledig under dekk etterhvert ??

ravddo, ja du har et poeng. Sliter med å få dratt fokka helt ned. Blokkene på skjøtet mellom seil og skinna vrir seg så det blir tvist på skjøtet. Det er to blokker, en på seilet og en på skinna. Blir fort 20 cm tvista skjøte i mellom her. Blokka i seilet er festet i et beslag der man kan flytte skjøtepunktet opp og ned på seilet. Dette har jeg ikke testet. Men det er kanskje slik at når jeg flytter skjøtet oppover så flater seilet mer ut?

D26AF171-5F0A-4358-AA6E-1914159B621A.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Mange gode innspill. En av utfordringene er hvor vi skla gjøre av seil som ikke r i bruk. Det er ikke så mye lagringsplass ledig under dekk etterhvert ??

Bitteliten

Bitteliten

ravddo, ja du har et poeng. Sliter med å få dratt fokka helt ned. Blokkene på skjøtet mellom seil og skinna vrir seg så det blir tvist på skjøtet. Det er to blokker, en på seilet og en på skinna. Blir fort 20 cm tvista skjøte i mellom her. 

• Create New...