Kotnes Startet 5.Mai.2004 Del på Facebook Startet 5.Mai.2004 Synes jeg måtte vise frem Hanto'n med nylakkert stripe og deksler. Skiftet fra brunt til noe som heter cherry red. Egentlig en eldre Volvofarge. Har polert ferdig i dag med et fantastisk bra middel som heter autosol. Bildet er av dårlig kvalitet og tatt før polering. Går alt etter planen ligger Hanto'n på vannet i løpet av helga. Ser du godt etter ser du også vimpelen i masta som jeg også har lagd ny siden den gamle orginale masta sto midt på dekk og ødela hele dekksplassen. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Plomma I Svart 6.Mai.2004 Del på Facebook Svart 6.Mai.2004 Har lurt på å gjøre det smme med Hanto`n min, men har litt problemmer og bestemme farge, :yesnod: Ser Veldig bra ut Kotnes Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Walter_S Svart 6.Mai.2004 Del på Facebook Svart 6.Mai.2004 Synes jeg måtte vise frem Hanto'n med nylakkert stripe og deksler. Skiftet fra brunt til noe som heter cherry red. Egentlig en eldre Volvofarge.Dette ble "berre lekkert, Kotnes!" - Denne rødfargen likte jeg! Har du fargenummer? Lurer på hvorfor så mange snekker på 80-90 tallet brukte denne brune stripen øverst? Skulle dette være en slags quasi-bordgang i tre? Værste eksempel, etter min smak (og jeg ber eventuelle baatplassen-medlemmer som har en slik en om unskyldning), er denne gusje-oransje Viksund-fargen på skroget OG brun stripe øverst! Viksund 25 kom i en del slike varianter.........MEN, smaken er som baken........ Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Plomma I Svart 6.Mai.2004 Del på Facebook Svart 6.Mai.2004 Har ingen farge på den øverste "bordgangen" i det hele tatt, men dekslene på siden er brune og matte har prøvd og rubbe og polere den ene den ble bedre men ikke bra, så jeg tror jeg tar en annen farge, kanskje grå Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Akira Maru Svart 6.Mai.2004 Del på Facebook Svart 6.Mai.2004 Grattis Kotnes! Den ble kjempefin! Hvordan lakkerte du snobberanden din? Sitér dette innlegget 2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo Link to post
Kotnes Svart 6.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2004 Lakken er en standox som heter volvo international nedcar-rot /D. Farvenr er 241. Blandes 2 deler lakk og en del herder. Brukte liten skumgummirulle og rullet en halvmeter om gangen og deretter rullet jeg veldig løst over uten å ta på mer lakk for å få bort luftbobler. Resultatet ble veldig bra og lakken tørket utrolig fort. Når jeg var ferdig med runden var det bare og begynne på neste strøk. Første kvelden gikk jeg 3 runder og neste kveld 4. Lakken er veldig tynn så jeg fikk litt angst til å begynne med da jeg synes den dekket dårlig. Hadde noen lyse flekker der jeg hadde slipt bort alt det brune og de forsvant ikke før lag nr 6. Lakken renner ikke så den var veldig fin og jobbe med. Skal noen andre gjøre samme jobb ønsker jeg lykke til og tro meg. Det går mye fortere enn du tror. Du behøver heller ikke bruke grunning under denne lakken men den dekker fortere hvis du gjør det. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.