Jump to content

sy nye puter/stoler etc i båten?

Superkul

Recommended Posts

Jeg har prøvd ut flere forskjellige steder di syr puter etc til båt/bil/camping og har funnet den desidert råeste på syinga

vi fikk sydd nye puter til en grei pris og det beste av alt hun var kjapp - tok litt over ei uke og sømmer og kanter er dønn rette og fine

send meg en im hvis du vil ha tlf nr hennes (østfold) (bor du lenger unna tror jeg at jeg ville tatt kjøreturen........)

skal sette inn et par bilder når jeg får hivd dem inn i mrg/overimorgen

håper det er flere som leter og kan få bruk for tipset : desuten var di veldig koselige :flag::yesnod:

Gleder meg til bilder ! Skal trekke om i for-cabinen om ikke lenge, trenger en anbefaling ! Sikkert flere her som har dårlige erfaringer fra tidligere ! Det er en jobb som bør gjøres av fagfolk, ikke hjemme på stuebordet. Ihvertfall om båtens verdi skal holde seg ! Om båten skal selges er stopping og trekk noe som sjekkes og er viktig for de fleste !

di drev ikke noe stort firma akuratt - ble litt skeptisk når jeg så verkstedet hennes men hun lagde noen fantastiske puter

men store firmaer har store utgifter og høyere priser - det gjelder bare å finne den riktige som gjør en råbra jobb

vi har fått tilbake puter fra andre steder vi ikke har vært halvparten så fornøyde med

sofa_baat_061.jpg

litt blåaktig lys pga pressenning rundt kahytta fargen er lys grå

vi skal få lagd noen knapper å sette i også - her ser vi også litt av bordet som jeg lagde også - driver og monterer slide og stativ så vi kan heve/senke / lage seng ved behov

sofa_baat_059.jpg

her ses fargen mere riktig -se så rett og pent hun sydde , det var helt rett og strøkent både sømmer + glidlåser etc........... men bildene viser ikke sydama rettferdighet - det ble mye stiligere "live" en på bilder

Redigert av jab (see edit history)
kan jeg spørre hva du måtte betale.

Sikkert ikke lett å svare på ! Mengde stoff og tid er prisen ! Og det er sikkert gjort mere jobb enn det vi ser på bildene ?

En forcabin i stoff (ala Nidelv 24 eller min Marex) 4-5000,- er vel ikke langt unna for puter og rygg ?

Da er vi tilbake etter en tur over på "are sia" etter anbefaling fra jab.

Jeg holder på å renovere en 27 fots seilbåt, og skal bl.a. skifte ut alt av puter og madrasser i båten.

Fylte opp bilen med skumgummi og kjørte spent over.

Takket være GPS`en gikk det greit å finne frem. Uten denne tror jeg at det hadde blitt spennende...

Mona, som hun heter, har en liten systue i tilknytning til huset sitt. Her tok vi med alle puter inn, og Mona gikk over og kom med anbefalinger og tips.

Vi ble enige om et stoff å trekke putene i. Lys alcantara, i en sandaktig farge. Delikat stoff, men dyrt i forhold til hva jeg har sett på bl.a. Stoff og Stil.

Men det er nå engang totalkostnaden som er viktig, og Mona lager putene mine til en VELDIG grei pris.

Så nå syr hun puter til meg, levering i løpet av februar engang. Gleder meg veldig til resultatet.

Til slutt må jeg nevne at det er ei flott og fargerik dame dette her. Vi ble bare i veldig godt humør av å være hos henne.

• 4 uker senere...

Disse 2 putene fikk jeg produsert etter selvlaget pappmal her i Kristiansand, for kun 2000,-

(Pølsa i ryggen satt i båten originalt)

For den prisen reiste hun og kjøpte/fikk tilskjært skumgummi, pakket denne inn i vanntett plast, og sydde trekk med glidelåser til å ha utenpå.

De ble sydd med skai på begge siden slik at det "dobbelt så mye" å slite på.

Mange penger for to puter, men fantastisk billig når du vet hvor mye arbeid det er, hun måtte betale for skai, glidelåser, tråd, plast, skumgummi, transport til byen for å bestille skumplast, og så hjem igjen for å sy...

Gode å sitte på når båten humpet og slo, de var stoppet med tykk og hard skumplast.

Var en trivelig dame på et garasjeloft som gjorde denne jobben.

Blesser6.jpg

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

• 4 uker senere...

Jeg henger meg på her jeg også.... I Bergensområdet kan jeg anbefale Zorba på det varmeste. Jeg har fått trukket om putene inne i båten nylig, og er meget fornøyd med resultatet. Putene ble ferdig til avtalt tid og til avtalt forhåndspris.

Skal legge ut bilder så snart jeg har fått montert putene i båten.

hei, tenkte e mæ kunne legge ut bilde av mine nye puter, men dei e då sydd og laga av mora mi og stefaren min, som forøvrig jobba i møbel begge to, total pris for putene: 800kr i stoff, kjøpte skaien i stoff og stil.

kjeder kjøpte vi ferdig med Flataker Industrier

det blåe på putene ser nesten svart ut, men de e mørk blå.

Stol

100_0256.jpg

Stol

100_0257.jpg

Sofaputer med rygg

100_0261.jpg

kom gjerne med kommentara ka dokke synst :yesnod:

• 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...