Superkul Startet 14.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2009 Jeg har prøvd ut flere forskjellige steder di syr puter etc til båt/bil/camping og har funnet den desidert råeste på syinga vi fikk sydd nye puter til en grei pris og det beste av alt hun var kjapp - tok litt over ei uke og sømmer og kanter er dønn rette og fine send meg en im hvis du vil ha tlf nr hennes (østfold) (bor du lenger unna tror jeg at jeg ville tatt kjøreturen........) skal sette inn et par bilder når jeg får hivd dem inn i mrg/overimorgen håper det er flere som leter og kan få bruk for tipset : desuten var di veldig koselige Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Worry II Svart 14.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 Gleder meg til bilder ! Skal trekke om i for-cabinen om ikke lenge, trenger en anbefaling ! Sikkert flere her som har dårlige erfaringer fra tidligere ! Det er en jobb som bør gjøres av fagfolk, ikke hjemme på stuebordet. Ihvertfall om båtens verdi skal holde seg ! Om båten skal selges er stopping og trekk noe som sjekkes og er viktig for de fleste ! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 14.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2009 di drev ikke noe stort firma akuratt - ble litt skeptisk når jeg så verkstedet hennes men hun lagde noen fantastiske puter men store firmaer har store utgifter og høyere priser - det gjelder bare å finne den riktige som gjør en råbra jobb vi har fått tilbake puter fra andre steder vi ikke har vært halvparten så fornøyde med Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 15.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 (redigert) litt blåaktig lys pga pressenning rundt kahytta fargen er lys grå vi skal få lagd noen knapper å sette i også - her ser vi også litt av bordet som jeg lagde også - driver og monterer slide og stativ så vi kan heve/senke / lage seng ved behov her ses fargen mere riktig -se så rett og pent hun sydde , det var helt rett og strøkent både sømmer + glidlåser etc........... men bildene viser ikke sydama rettferdighet - det ble mye stiligere "live" en på bilder Redigert 15.Januar.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Worry II Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Jo men det der ser svært proft ut ! Uten tvil ! Læckert Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 15.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 enda proffere blir det når jeg får somla meg til og dra knapper - fikk med stoff så jeg kan få lagd det ettervert Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Bonita I Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Ser flott ut - kan jeg spørre hva du måtte betale. Noen gode tips til tilsvarende som syr på Vestlandet; Blir litt langt å kjøre helt til Østlandet, og litt av et lass hvis jeg skal trekke opp alle putene. Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Worry II Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 kan jeg spørre hva du måtte betale. Sikkert ikke lett å svare på ! Mengde stoff og tid er prisen ! Og det er sikkert gjort mere jobb enn det vi ser på bildene ? En forcabin i stoff (ala Nidelv 24 eller min Marex) 4-5000,- er vel ikke langt unna for puter og rygg ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 det går alltids med mere tid og penger en man håper på men jeg fikk antydet minst et par tre tusen mere et annet sted og jeg er ganske skråsikker på hun gjør det bedre det er di retteste sømmene jeg har sett på puter - så ut som levert fra fabrikk Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 (redigert) det er flere som ville ha nr hennes så det er fint hvis noen komenterer og holder liv i tråden så andre ser den og detta er jo høyaktuelt nå som mange driver og pusser opp og oppgraderer i vinter Redigert 18.Januar.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Herr Felle Svart 22.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2009 Da er vi tilbake etter en tur over på "are sia" etter anbefaling fra jab. Jeg holder på å renovere en 27 fots seilbåt, og skal bl.a. skifte ut alt av puter og madrasser i båten. Fylte opp bilen med skumgummi og kjørte spent over. Takket være GPS`en gikk det greit å finne frem. Uten denne tror jeg at det hadde blitt spennende... Mona, som hun heter, har en liten systue i tilknytning til huset sitt. Her tok vi med alle puter inn, og Mona gikk over og kom med anbefalinger og tips. Vi ble enige om et stoff å trekke putene i. Lys alcantara, i en sandaktig farge. Delikat stoff, men dyrt i forhold til hva jeg har sett på bl.a. Stoff og Stil. Men det er nå engang totalkostnaden som er viktig, og Mona lager putene mine til en VELDIG grei pris. Så nå syr hun puter til meg, levering i løpet av februar engang. Gleder meg veldig til resultatet. Til slutt må jeg nevne at det er ei flott og fargerik dame dette her. Vi ble bare i veldig godt humør av å være hos henne. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2009 flott å høre at noen får bruk for slike tips ja både hun og gubben var veldig ålreite få tatt noen bilder så vi får se resultatet da ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 løfter denne igjen - sikkert mange som pusler med båtene nå....... hadde vært fint med bilder / tilbakemeldinger fra di andre som har fått sydd der hos henne Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Herr Felle Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Mine puter er ferdige og blir levert førstkommende lørdag Bilder kommer ved første anledning! Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Disse 2 putene fikk jeg produsert etter selvlaget pappmal her i Kristiansand, for kun 2000,- (Pølsa i ryggen satt i båten originalt) For den prisen reiste hun og kjøpte/fikk tilskjært skumgummi, pakket denne inn i vanntett plast, og sydde trekk med glidelåser til å ha utenpå. De ble sydd med skai på begge siden slik at det "dobbelt så mye" å slite på. Mange penger for to puter, men fantastisk billig når du vet hvor mye arbeid det er, hun måtte betale for skai, glidelåser, tråd, plast, skumgummi, transport til byen for å bestille skumplast, og så hjem igjen for å sy... Gode å sitte på når båten humpet og slo, de var stoppet med tykk og hard skumplast. Var en trivelig dame på et garasjeloft som gjorde denne jobben. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Aloha II Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Mine puter er ferdige og blir levert førstkommende lørdag Bilder kommer ved første anledning! Me 2, henter mine i løpet av helgen. Blir spennende. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen Henrik Nygaard Link to post
Superkul Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 B I L D E R SÅ BLE DEN LØFTA OGSÅ HVIS ANDRE HER HAR BRUK FOR EN SOM SYR PUTER Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Gullfisk Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 (redigert) Får man ny skumgummi til puter/madrasser der også? Redigert 11.Mars.2009 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 det vil jeg tro - di ordner det meste Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
TrondT Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 ...Noen gode tips til tilsvarende som syr på Vestlandet... Zorba i Åsane, Hauge Produkter i Fana og så tror jeg det er en nede i Florvåg som syr (Askøy grovsøm eller noe slikt...) TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
SeaRaymond Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Fritidsøm i sandviken i bergen har man også, jeg har bestillt kalesje og puter derfra, gjenstår å se resultat når varene leveres. Sitér dette innlegget Link to post
Ruby Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Jeg henger meg på her jeg også.... I Bergensområdet kan jeg anbefale Zorba på det varmeste. Jeg har fått trukket om putene inne i båten nylig, og er meget fornøyd med resultatet. Putene ble ferdig til avtalt tid og til avtalt forhåndspris. Skal legge ut bilder så snart jeg har fått montert putene i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Tor313 Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 hei, tenkte e mæ kunne legge ut bilde av mine nye puter, men dei e då sydd og laga av mora mi og stefaren min, som forøvrig jobba i møbel begge to, total pris for putene: 800kr i stoff, kjøpte skaien i stoff og stil. kjeder kjøpte vi ferdig med Flataker Industrier det blåe på putene ser nesten svart ut, men de e mørk blå. Stol Stol Sofaputer med rygg kom gjerne med kommentara ka dokke synst Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.August.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2009 bumper denne igjen - var det ikke flere som fikk sydd puter og skulle legge ut bilder??? uansett hvis noen skal sy opp eller lage puter etc så prøv hun her i saltnes - hu er rådyktig Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 12.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuump det ble lovet et par bilder her - hu som syr der på saltbes er dritflink Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.