Jump to content

Yanmar 1gm


jonsverre

Recommended Posts

Hei. Jeg har en 1GM10, samme motoren bare med litt større sylinderboring.

En kjempemotor som er veldig startvillig.

Bare pass på å bytte sinkanoden i blokka regelmessig, så skulle det ikke være noen problem selv om den er sjøvannskjølt.

Etter avsluttet tur bør den få gå på tomgang ca 5 min for å kjøles ned, ellers kan den overopphetes som resultat av at kjølinga forsvinner når den stoppes.

Dette slipper du på en motor med varmeveksler (ferskvannskjølt), for her sirkulerer kjølevannet også når motoren har stoppa.

Link to post

Går motor for varmt? Av med topp og stake opp kjølekanaler!

Først må man sjekke om det er montert korrekt termostat ........!

Ta det enkleste først.

 

Det finnes også midler som kan kjøres gjennom motoren for å rense opp uten at noe må demonteres. Har hørt noen som har god erfaring med dette, men det er vel med dette oms alt annet at man må vite hva en driver med.  Jeg har ikke noen egenerfaring med disse midlene, men har fått tips om "en sitronsyreblanding" og så har man disse ferdigkurene som kan fåes kjøpt.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post

Et dieselkurs ville vært supert, arrangeres det noe slikt i Oslo?

Det har vært tatt opp før, om ikke Baatplassen kunne arrangere en "temakveld" der vi inviterte en "spesialist" på diesel, strøm eller annet til å foredra littegrann.

Interessen var imidlertid "lunken"

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...