Helge Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Venter spent på bilder når du en gang skal få den inn gjennom porten som er 2 cm for smal Som du vel er den eneste her på BP som vet (...kjære kollega ), har jeg hatt en del bekymringer med bredden på porten i kjelleren på feriehuset ja men dette har løst seg nå ved at jeg får en gunstig leieordning av naustplass i et stort naust på nabotomta Så får både SunWin'en og småjollene fortsatt plass kjelleren også HeiGratulerer med flott båt, en kompis av meg hadde en slik med 80 yamaha faktisk. Den har vel ikke gått i Østfold (hvaler) vel? For alt jeg vet kan det være samme båt (eller ikke), men den har visst ikke gått i Østfold den siste tiden (et år eller to). Men tidligere... ikke umulig Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
chagall Svart 6.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 Hei "Helge". Gratulerer med ny (gammel) båt og motor i stallen. Meget interessant at du går for en "skikkelig" 2-takter. Denne klassikeren av en båt ville ikke vært "kledd" med en 4-takter. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2009 (redigert) Hei "Helge". Gratulerer med ny (gammel) båt og motor i stallen. Meget interessant at du går for en "skikkelig" 2-takter. Denne klassikeren av en båt ville ikke vært "kledd" med en 4-takter. Takk, takk... har jo allerede en 140hk 4T, får nå en 80hk 2T, og har også allerede en 40hk 2T, 15hk 2T, 8hk 2T med enda mer småtterier så jeg er vel ikke noen fanatisk "4T-mann". På en båt som man skal kjøre en god del på lave hastigheter og da ikke minst dorgefart (ikke så aktuelt med 450vs'en ) eller regelrett tomgang foretrekker jeg 4-takt. På relativt store motorer er det vel ikke lenger så store forskjeller mht vekten og hvor kompliserte motorene er mht styringselektronikk og innsprøytningsdyser heller så der foretrekker jeg som sagt 4T. På de aller minste motorene (2hk til 15 Hk) foretrekker jeg fremdeles 2T selv om de ikke er å få kjøpt lenger. Særlig de lette 5hk'ene til Tohatsu/Mercury/Mariner (19kg/20kg) og tilsvarende lette 8/9,8 hk Tohatsu (25 kg) og 15 Hk Mercury/Mariner (32 kg). I "mellomregisteret" i størrelse er jeg ikke så opptatt av 2T eller 4T og tar vel det jeg får selv om jeg ville foretatt en mer nøye vurdering (vekt/kg og hva båten ville blitt brukt mest til etc) om jeg skulle kjøpt en ny motor. Akkurat denne 450VS'en passer vel fint til Yamahaen... men jeg skulle ha klart meg bra med en "hvit Johnson" (som på Seabird-bildet over) eller eventuelt en 4T og jeg Redigert 6.Februar.2009 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.