Jump to content

Bilder av Bavarias nye flaggskip

Victora III

Recommended Posts

Det er f**n meg noe av det styggeste jeg har sett av nye båter. Rart BMW gidder å rote seg bort i båtdesign når de åpenbart ikke har en dritt å tilføye. Bavaria sine motorbåter har aldri vært særlig pene med sine vannvittig høye fribord, men sånn må det kanskje være for å få plass til samme innredningen som i seilbåtene. Schnell und stüsslich....

Rålekker!

Hvorfor passer den ikke i Norge? Jeg hadde ikke kviet meg for å bruke i denne i Norge.

Synes den skulle hatt en annen, eller ingen, radarmast, men uansett rålekker båt. Masta burde vært hvit, loddrett og rund/dråpeformeet og stått omtrent i center rett bak førerstolen, men da måtte nok innredningen også vært noe annerledes. Kanskje litt problematisk med tanke på kalesjen... :)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

explaining.gif

Jeg er blant dem som synes at interiøret er viktig, men som er enda mer opptatt av båtens oppførsel i sjøen under ulike fartsområder og seilingsforhold.

Jeg er veldig spent på å høre omtale av skroget og hvordan det tar motsjø, rullesjø og medsjø. For meg virker baugen relativt spiss og det synes å være stor løft i akterpartiet. Jeg har ikke sjekket tyngde, lengde og bredde på skroget.

Er det noen som har mer detaljerte opplysninger om selve skroget med steglister og vinkler. Er det noen som vet hvem som er konstruktøren(e)?

Jeg vil tro at Bavaria har kjørt båten i modelltanker og "har kontroll på" hva de her markedsfører.

Dette skal det bli spennende å følge med på.

Jeg gadd ikke så i lang kø foran en potte sur Bavaria representant for å se inni båten. Men den ser tøff ut fra utsiden. Ikke noen familiebåt synes jeg. Har noen bilder av den (det var forbudt å ta bilder - men det var god utsikt fra toppetasjen på nabobåten). Synes den ser veldig lik ut som en italiensk båt med navn Riva. Kommer bilder senere.

Jeg har sett bilder av HT versjonen og den syns jeg er spennende og lekker, men må si at jeg gleder meg stort til flybridge versjonen. Denne åpne båten her kan leveres med 3 forskjellige kalosjer (design). Iht. Lunde Båt skal også den nye modellen produseres parallelt med dagens versjoner. Disse går med andre ord ikke ut, men det vil bli produsert en ny serie ved siden av. Jeg mener å huske at det ble nevnt 46 og 40 versjoner av den nye... Jeg er vel en av de få som fortsatt liker de nye og de nåværende svært godt.. :smiley:

Redigert av Saltkjelen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...