enter4u Startet 16.Januar.2009 Del på Facebook Startet 16.Januar.2009 Ser i erfaringsbasen her at det er delte meninger om skrogtypen på denne båten. Syns det er flotte båter og vil gjerne ha en halvplaner. Men er Neptim 8000 en halvplaner? Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 (redigert) Om jeg ikke husker feil har Norcraft samme skroget, og det er en halvplaner. Hør med Brusi på forumet, han har en Norcraft under bygging "Gudrun" har også hatt en Norcraft. Lagt til: Googlet Neptim og Norcraft.... Det er samme skroget. Skroget er bygget for marsjfart opptil 18 knop. Mvh Christian Redigert 16.Januar.2009 av Viksund Bravo (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
REM Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Neptimen er vel en av flere halvplanere fra 70-tallet som lider av "medsjøsyndromet" Den har stor bæring akter, og blir lett nervøs på styringa i grov medsjø. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
enter4u Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Akkurat De fleste Neptim'ene har en Md40 har jeg lagt merke til. En 124 hester er det meste jeg har sett på en sånn. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Neptim 8000 er en langkjølet halvplaner som "slipper" sjøen rundt 12 knop. Går pent i vannet rundt 16 knop. 18 knop begynner å bli litt vel raskt. Vi hadde rundt 100 hk, noe som var i minste laget. Husker ikke nøyaktig, men mente det var en som hadde ca 150 hk - og det var passende til båten. Type og vekt vet jeg ikke... Utrolig praktisk båt, slik jeg husker den fra våre 5-6 år med den... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
enter4u Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Ble disse båtene levert med Md40 eller ble dem motorisert etter kundens ønsker? Om det var fabrikken som bestemte at det skulle være en MD40 på 86 hester så er jo det veldig undermotorisert. Til og med Fram'en min gjør 12 knop jo Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Jeg har en Neptin med en motor på 168 Hk, og det er for lite. Båten er ganske mye ombygd med hevet baug, stor flybridge, akterdekk og påstøpt badeplattform + en del invendig forandringer. Med den økte vekta så marser den i 10 knop og har en maksfart på 13 knop. Om jeg blir å bytte motor så blir jeg nok å vurdere å få effekten øket til minst 200 Hk... Har lakt ved et par bilder... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Den så faktisk ikke verst ut med FB. Trodde den skulle bli mere klumpete. Dette har du fått til bra Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 16.Januar.2009 Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Samme båt som sjefen over alle sjefer jo! Ingar; er ikke dette et greit prosjekt for deg? Den så jo faktisk fin ut! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
enter4u Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2009 Medusa........om du skulle selga. Hva hadde prisen da havna på? Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Fineste Neptimen jeg har sett!! Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 17.Januar.2009 Del på Facebook Svart 17.Januar.2009 Jeg kan nok ikke ta æren for ombygginga, det har den forrige eieren fått gjort. Men det er meget dyktig og nøye gjort, så det er nesten umulig å se hva som er orginalt og hva som er uorginalt. Jeg har ingen planer om salg og har derfor ikke vurdert noen pris... Sitér dette innlegget Link to post
Sande(vestfrold) Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Heisann. jeg er en lykkelig eier av en Neptim 8000. Har en Steyrmotor på 144 hk i den, og med den så masjer jeg i 15 knop og klarer maksfart på 18 knop. denne farten passer båten perfekt. båten min har vært en eneiers båt siden den var ny, er utrolig velholdt, pusset opp innvendig og fremstår som strøken. Plassen i den er jo bare enorm sammenlignet med andre 26 fotere. motor er en 2007 modell. Håper på flere innlegg om denne type båt.. Ha en flott sesong. Vegard Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 2.Februar.2010 Del på Facebook Svart 2.Februar.2010 Jeg var svært nære ved å kjøpe en Neptim med 108 HK ford for noen år siden. Den gjorde 11 knop på maks. Fin båt. Må si utgaven med flybridge over så veldig fin ut. Jeg endte med en Nordan Family 27 / Summer Family i stedet som er litt av samme slaget. Sitér dette innlegget Link to post
Sande(vestfrold) Svart 3.Februar.2010 Del på Facebook Svart 3.Februar.2010 Heisann. Ja, summer family er jo samme type på mange områder. Har aldig vært oppi en, men ser jo ganske lik ut med den store akterkabinen. Hvordan motor har du i den?? Fart?? Synes det er veldig deilig med så stor plass i akterkabinen, for man får utnyttet bredden på båten så godt.. Prøver å legge3 med bilder av min, men får det ikke helt til.l Har du noen bilder?? Sitér dette innlegget Link to post
Sande(vestfrold) Svart 3.Februar.2010 Del på Facebook Svart 3.Februar.2010 . . . . . Her er ihvertfall noen bilder, ble veldig små, men man får jo ett inntrykk av båten. Er også helt ny kalesje på båten etter bildene. . Sitér dette innlegget Link to post
NB32Ardea Svart 8.Juni.2022 Del på Facebook Svart 8.Juni.2022 Medusa skrev On 17.1.2009 at 9.29: Jeg kan nok ikke ta æren for ombygginga, det har den forrige eieren fått gjort. Men det er meget dyktig og nøye gjort, så det er nesten umulig å se hva som er orginalt og hva som er uorginalt. Jeg har ingen planer om salg og har derfor ikke vurdert noen pris... Dette var vel den Svein Kåre Barka bygde om. Den tilhørte Jørpeland i Strand Kommune! Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 14.Juni.2022 Del på Facebook Svart 14.Juni.2022 Stemmer det, Ardea... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.