Fru Jacobsen Startet 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2009 (redigert) ..noen synspunkter? (dumt spørsmål i grunnen) http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Redigert 17.Januar.2009 av Kingsea (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
johnson Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 (redigert) ..noen synspunkter? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde oja, hehe du redigerte samtidig... Redigert 17.Januar.2009 av johnson (see edit history) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Hansi Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 (redigert) Nydelig båt, en klassiker, og ikke minst et flott navn på båten. Prisen, ja den er vel ikke så gærn. Mye båt for pengene. Hadde jeg fått solgt Nord Westen til en skapelig pris, så kanskje denne hadde et vært et alternativ. Redigert 17.Januar.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Ja jeg synes den er kul, selvfølgelig vil det komme en haug med innlegg om at den er for gammel, men jeg vil gjerne ha subjektive meninger for det ;-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 17.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Nydelig båt, en klassiker, og ikke minst et flott navn på båten. Prisen, ja den er vel ikke så gærn. Mye båt for pengene. Hadde jeg fått solgt Nord Westen til en skapelig pris, så kanskje denne hadde et vært et alternativ. Ha ha, navnet ja... tenkte jeg ikke på før nå Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Teerex Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Min båt er også fra 1984. Jeg syns det er noe mere hjemmekoselig over litt eldre båter, som ikke har det nye sterile såpekopp-preget Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TrondT Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Flott skute, ingen tvil om det. Usikkerhetsmomentene her heter vel motor og drivverk? Men uansett, som det er sagt i Goldfish-tråden: Smaken er som baken og hvis du liker båten så spiller vel ikke alderen noen rolle? Det finnes jo de som liker plankehauger fra "1800ogblomkål" Liker du båten og er happy med pris og tilstand så er det vel bare å klinke til? Det er jo kun du som vet hva du selv kan tåle av drifts og vedlikeholdskostnader. Og jeg synes båten er flott TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
nimbuster Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Tja, det er jo et gammelt "drog" av en Princess. Prisen er for høy... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Både denne og 55en har linjer som aldri blir gamle. Det er desidert den peneste klassikeren synes jeg. Det eneste er at alderen begynner å bli et tema. Men er den godt vedlikeholdt og man har i bakhodet at den er en "voksen dame", er den vel ikke å si på den. Jeg hadde glatt vurdert en 45 eller 55 hadde de på Hamar fått fingen ut og trukket de rette talla ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Ja at prisen er for høy er forsåvidt riktig, men så er også prisen det eneste vi får gjort noe med, og den er under kontroll. Det er mer det vi ikke for gjort noe med jeg vil ha meninger om. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
benna Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Du får jo en skikkelig rommelig hytte på sjøen, men hvis du forflytter deg mye, så tror jeg det vil bli store drivstoffutgifter. Det er vel hovedårsaken til at store tunge flybridgbåter fra 80-tallet er forholdsvis rimelige. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Pjolter Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Dette er den lekrest Princessen spør du meg. vakre linjer og masse plass. jeg synes prisen er ok jeg.. dette er en klassiker og det må man faktisk betale litt for. Hvis drivverk og motorer er bra så får du en lekker båt med masse plass for pengene.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Fjordutsikt Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Du får jo en skikkelig rommelig hytte på sjøen, men hvis du forflytter deg mye, så tror jeg det vil bli store drivstoffutgifter. Det er vel hovedårsaken til at store tunge flybridgbåter fra 80-tallet er forholdsvis rimelige. Jeg skulle tro at drivstoffutgiftene ikke er tema hvis en velger en slik båt. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Det virker som om Kingsea prøver å si noe han ikke får anledning til å si. På den annen side: Du kjenner vel godt til denne modellen, siden du har en Princess fra før? Hva er problemet egentlig? Vil du ha aksept for at denne størrelsen er akseptert i Oslogfjorden, er det linjene eller motorstørrelsen? Dieselforbruket? Hva er det med denne som du da ikke kan gjøre noe med? Størrelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 He he nei trenger ikke aksept, men kanskje noen har erfaringer med 70-motorer som har kjørt noen timer, om det er spesielle ting med disse som man bør se litt nøyere på f.eks Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
nimbuster Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 70-motorer er gamle slitere, men ryker nok mye når kald, og ved pådrag. med 3000 timer er jo båten brukt mye. Men kan ikke gi deg detaljer om motoren ellers, men ser jo at motorene var "overhalt" for 10 år siden. Kommer nok an på hvordan de er "overhalt". Noen kaller det overhaling når det skiftes filtre, drviremmer, rens av varmevekslere og kjølere. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Kommer nok an på hvordan de er "overhalt". Noen kaller det overhaling når det skiftes filtre, drviremmer, rens av varmevekslere og kjølere. Eller "overmaling" Ja, helt utrolig at noen greier å kalle en liten service for overhaling... Poenget er at en overhaling bør kunne dokumenteres for at det skal ha noe verdi. Hvis ikke aner man jo ikke hva som er gjordt. Er disse 70 motorene ordentlig overhalt vil den antagelig vare lenge til. Gamle slitere dette her med potensiale til å overleve eieren i noen tilfeller Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
RITS Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Synspunkt har du bedt om og det skal du få: - 45'en er direkte stygg. Overbygget er alt for kort og høgt i forhold til skroglengda, men det som skjemmer mest er det kraftig utlagde akterspeilet. Det er også upraktisk med tanke på aktivitetar på badeplattforma og når jolla skal opp og ned. - Flott innredning, dette kan vege opp for det heslige eksteriøret. - TAMD 70 er enkle og overdimensjonerte maskinar. Det er alt det som er hengt på maskina som kan gje grunn til bekymring, kjølar, turbo, dynamo, startar og ikkje minst dieselpumper og dysespissar. - Ein så gammal båt har mange fallgruver men den største er dieseltankane. Hvis dei må ut har du eit godt stykke arbeid føre deg. Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Det virker som om Kingsea prøver å si noe han ikke får anledning til å si. På den annen side: Du kjenner vel godt til denne modellen, siden du har en Princess fra før? Hva er problemet egentlig? Vil du ha aksept for at denne størrelsen er akseptert i Oslogfjorden, er det linjene eller motorstørrelsen? Dieselforbruket? Hva er det med denne som du da ikke kan gjøre noe med? Størrelsen? Nimbuster - har lest svaret ditt et par tre ganger nå, hvorfor svarer du egentlig på dette innlegget? "jeg bør kjenne til denne båten for jeg har Princess fra før"? Tror du at jeg har et problem? Aksept i Fjorden? JA - f.eks dieselforbruk om noen har tilsvarende båt, Hva jeg ikke kan gjøre noe med????? Selvfølgelig Nimbuster er det kun prisen du kan gjøre noe med når du skal handle bruktbåt, De faktum at båten er fra 1984, at den har to 70-maskiner, at den har et Mase agg. etc etc, er ting jeg ikke får gjort noe med, og det er synspunkter på dette jeg er ute etter. Èn her inne har kanskje en gammel 45, en annen har kanskje god erfaring med 70-maskiner fra dette året, og andre kanskje har Mase agg. Kanskje noen av disse kan dele sine erfaringer med meg. Det du har greid og opplyse meg om er at det er et gammelt drog, men at den er stor og gammel skjønner jo alle Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Christina 3 Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Syns det er en flott båt jeg Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 (redigert) en annen har kanskje god erfaring med 70-maskiner fra dette året, og andre kanskje har Mase agg. Kanskje noen av disse kan dele sine erfaringer med meg. Eg har begge deler frå same årgang. 70'ane har gått 1975 timar og gjer ein utmerka jobb. Tungstarta når dei er kalde og ryk som berre hekkan men alltid til å stole på. Forrige eigar bytta turbo og dynamo medan startar, dieselpumpene og dysespissar blei gjennomgått. Viktigast er kanskje at det er montert inn nye dieseltankar, det har nok spart meg for meir enn eitt nødstopp. MASE 5 kw aggregatet er bygd om frå sjø- til ferskvannskjøing, einaste eg slit med er at stoppsolenoiden ikkje alltid samarbeider slik at eg må stoppe det manuelt. 45'en er stor og romsleg, viss du kan leve med designet og gamle dieseltankar er ikkje prisen avskrekkande med tanke på nytteverdien av ei sånn skute. Eg har TwinDisc MG 507 gear, sabba greier. Desse tåler det meste. Er det 506 som står i 45'en? Dette var også eit subjektivt innlegg. Redigert: Sjekk Coronet 38 i erfaringsdatabasen for utfyllande opplysningar. Redigert 18.Januar.2009 av RITS (see edit history) Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
nimbuster Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Tja, du ba jo om synspunkter...det har du også fått av meg, men hadde du bedt om erfaringer...ja da hadde du mest sannsynlig fått svar fra de som har erfaring med denne båten, og noen som vil si at de ikke har erfaring med denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 "Smørbrødlista" er full. Fulgte jo med mye utstyr. Synd at ikke alder på utstyret er nevnt. Hvis ikke veldig mye av utstyret er av nyere dato så syns jeg at den er priset noe høyt, i dagens marked. Men som du sier selv, prisen kan man kanskje gjøre noe med. 150000 - 200000,- ned og det begynner å likne noe. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.