Fru Jacobsen Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 RITS; takk for svar, ja det sitter 506 i den og de er vel greie nok, selv har jeg 60-motorer i dag som jeg har vært veldig fornøyd med, men disse ryker nesten ikke i det hele tatt. Mener du at 70-motorene generelt ryker mer? MARIELL; Er vel ikke helt sikker på alderen på utstyret, men Masen er bare tre fire år gammel, og radaren rundt 10 år og det er greit nok. Det er ingen kartplotter i den men en PC, det er også greit nok for jeg legger inn Tel-Charten vi bruker på jobben. Når det gjelder annet som ekkolodd etc, vet jeg ikke. Skal reise over å se på den i løpet av februar. Prisen ligger vel omtrent der du antyder den bør ligge. Ang. overhaling foreligger det fullstendig dokumentasjon på hva som er gjort, Men HVA som er gjort ble jeg ikke klok på så det må jeg se nærmere på når jeg kommer over for å kikke Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
RITS Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 (redigert) RITS; takk for svar, ja det sitter 506 i den og de er vel greie nok, selv har jeg 60-motorer i dag som jeg har vært veldig fornøyd med, men disse ryker nesten ikke i det hele tatt. Mener du at 70-motorene generelt ryker mer? Har også erfaring med 60C og vil sei at røyklegginga ligg på same nivå som dei. No snakkar eg om kalde maskinar, minst eit par veker opplag på hausten. Sommarstid er det lite røyk, og nesten ingenting etter eit par dagar i uthavn. Coronet'en har eksosen nesten ein halvmeter nedi sjøen og den røyken som kjem er gjennom 2 små tomgangsoverløp på plattforma (Storebropatenten), vanskeleg å samanlikne med andre. VP er no eingong VP, ville ikkje lagt for stor vekt på det. Viktigaste er at det er 70 maskinar og ikkje ein D6 for å ta eit eksempel ut or lause lufta. 60-70 serien er vel det beste dei har skrudd i hop, men alt som heng på maskina kan skape problem viss ikkje det har vore vedlikehaldt. Mase'n min er i frå -84 så viss din er 3-4 år gammal skulle det være greit. Igjen, sjekk tankane for korrosjon og utenomjordisk innhald i botn. Kan heller ikkje erindre å ha sett brukbare mannlokk på ein Princess frå -80 talet. Redigert 18.Januar.2009 av RITS (see edit history) Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
avsluttet Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 ...På bildet av byssa vises spor av en lekasje på panelet over vasken.. Ellers, er 2x306 hk nok til at denne båten skal plane pent? Har sett noen av disse og de sitter veldig godt i vannet ved marsjfart. Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 2 x 306 er garantert for lite til å få reint plan utan å svi av ein gjennomsnittleg BSU-konto på ein helgetur. TwinDisc gear gjer at du kan ligge i deplasementfart med ein motor, kan jo vera eit alternativ. Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Divemaster Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Som de fleste Princess fra den tiden, så sliter de litt med lekasjer i vindusrammene som er av aliminium... Med 2x 306 så fikk Princess ut nesten 25 knop på max .... (Ny båt) ... og rundt 19 til 20 som marsjfart.... De senere ble levert med CAT 425 og jeg har sett opp til 475.... som strekker seg godt over 30 knop... Ville vel gjette at du vil ha rundt 18 knop marsjfart her med fulle tanker, og ferielast..... Olenski skrog som gir gode sjøegenskaper, dog litt hard i krapp motsjø hvis du holder høy planingsfart.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
sap_2000 Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Vet ikke om den ligger ute nå, men det har tidligere ligget ute en P45 til salgs i perioder med nyere TAMD 73 eller 74 motorer. Sogn og Fjordanene et sted mener jeg... 430 eller 480 hk bør gi godt skyv i kjerra Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Ja, jeg er helt enig at den nok er noe undermotorisert, 71-motorer hadde nok vært å foretrekke, og jeg har sett den med 73 eller 74 motorer men her snakker vi om helt andre priser. Jeg tror kanskje at denne utgaven vil ha noe av det samme topp/marsjfart som den 414 med 60-motorer jeg har i dag (kanskje). Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sea Oasis Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 hei Har tidliger hatt Princess 45 med samme motorer. Vil tro at marsj fart kan ligge på 14 - 16 kn Diesel forbruket er ikke avskrekkende på disse maskinene , 2 liter pr motor stemmer med mine erfaringer , ferielastet i ca 14 kn. Selve motorene er nok ikke noe problem , men det kan fort være korrosjon på eksosbend , kjølere til gearkasene og kjølekomponenter som det går sjøvann igjennom. Eller for å si det på en annen måte alt som henger utenpå motoren. Andre problemer med en så gammel båt kan være vanninntrenging , sjekk nøye om det er innvendig vannskader. Ellers kan det være et problem at innvendig trekk på vegger og tak begynner å bli gammelt og porøst , slik at det samler seg konstant støv og smuss. Men for all del 45 er en kjempebåt Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Med 2x 306 så fikk Princess ut nesten 25 knop på max .... (Ny båt) ... og rundt 19 til 20 som marsjfart.... Ville vel gjette at du vil ha rundt 18 knop marsjfart her med fulle tanker, og ferielast..... Fabrikktal skal ein uansett ta med ei klype salt, her snakkar vi om trutna glassfiber og motorar frå -84 med 3000 timar. Eg vil bli overraska viss den kjerrå greier å "sleppe" og marsje over 15 med fulle tankar og ferielast på det som VP kallar marsjturtal. Men ein veit jo aldri... Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Fabrikktal skal ein uansett ta med ei klype salt, her snakkar vi om trutna glassfiber og motorar frå -84 med 3000 timar.Eg vil bli overraska viss den kjerrå greier å "sleppe" og marsje over 15 med fulle tankar og ferielast på det som VP kallar marsjturtal. Men ein veit jo aldri... Det er nok riktig som du sier RITS, er veldig spent på å stikke over å prøve den. Den jeg har i dag, skal vel gjøre 22 på fullt og marsje på rundt 18, men ferielastet og med fulle tanker, aggregat og alt annet tull man greier å putte ombord så marsjer jeg i 15-16 og topper med 18-19. Men egentlig er disse tallene litt bortkastet for marsjfarten jeg opererer med 98% av sommeren er på mellom 7 og 8 knop. (hmmm.. kanskje jeg er en trawlermann), Hva er max turtall på dine motorer? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sea Oasis Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 max turtall på disse maskinene er 2500 Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Takk for greie svar Talisman Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Folks!! Tråden kan i grunn avsluttes, etter 3 måneders dialog og prutting ble båten bråsolgt i dag, Ha ha sånn kan det gå når man nøler :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
BårdK Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Vet du hva den gikk for? Sitér dette innlegget Link to post
RITS Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Men egentlig er disse tallene litt bortkastet for marsjfarten jeg opererer med 98% av sommeren er på mellom 7 og 8 knop. (hmmm.. kanskje jeg er en trawlermann), Hva er max turtall på dine motorer? Då er du som skapt for båten, det er jo ingen naturlov som seier at du må ha trawler for å sige rundt på ei maskin i 7 - 8 knop. Og må du over ein fjord i ein fart så har du ressursane ombord. Med TD gear køyrer du 1 time på kvar maskin, rem driv også med den formen for risikoferiering. Max på 70 E er som talismanen seier 2500. Det talet er ein hypotetisk verdi for meg, ligg stort sett på 1350 og luskar. 1350 er rett før turboen begynner å spyle skikkeleg. Plar likevel å dra på til 2300 ca 10 min innimellom for å få opp eksostemperaturen. Sitér dette innlegget Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 - Ex 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP 2003 Fairline Squadron 55 VP D12-715 Link to post
Seilaren Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Er det ikke båten Tine på forumet har kjøpt? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
hifo Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 (hmmm.. kanskje jeg er en trawlermann), jeg synes den princessen har mye finere form, enn hvilken som helst trawler.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 jeg synes den princessen har mye finere form, enn hvilken som helst trawler.. Syns jeg også, dertfor vil jeg fortsatt se etter en sånn, også får jeg bruke den som en Trawler da, 8-10 knop max Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Er det ikke båten Tine på forumet har kjøpt? Kjøpte ikke han en 33 han? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Vet du hva den gikk for? Ja jeg vet hva den gikk for, men det er vel ikke helt riktig av meg å opplyse om det. Mariell mente at prisen kanskje burde prutes med 150' - 200000, og det var vel en veldig riktig antakelse. Jeg får fortsette å lete Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Hansi Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Hvis så er tilfelle må det jo være et rimelig godt kjøp etter mitt syn. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Kjøpte ikke han en 33 han? Vet ikke. Men ser det er en annen båt han har avbildet i Avataren... Så jeg går utifra at det ikke er denne båten. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sylvester Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Folks!! Tråden kan i grunn avsluttes, etter 3 måneders dialog og prutting ble båten bråsolgt i dag, Ha ha sånn kan det gå når man nøler :-) Den står ikke som solgt på finn? Sitér dette innlegget Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
BårdK Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Ja jeg vet hva den gikk for, men det er vel ikke helt riktig av meg å opplyse om det. Mariell mente at prisen kanskje burde prutes med 150' - 200000, og det var vel en veldig riktig antakelse. Jeg får fortsette å lete Det var akkurat den form for info. jeg var ute etter, passe vagt, men presist nok Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Den står ikke som solgt på finn? Snakka med selger nå i kveld og han sier kjøperen skal hente den i midten av februar, så han velger vel å vente med å merke den med solgt. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.