Woody Startet 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2009 Kan noen gi meg webadressen til en tysk båtutstyrsbutikk som har det meste, inkludert veteranutstyr? Jeg har sett adressen tidligere, men finner den ikke igjen. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
OT-flyktning Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 http://www.svb.de http://www.awniemeyer.de Er litt usikker om de har noe for veteraner, men det er i alle fall de 2 som jeg kjenner til Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 17.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2009 Hmm, det er ikke Toplicht du mener eller? De har hvertfall masse bra veteranutstyr. Ligger i Hamburg. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Woody Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Jepp, Toplicht er den jeg leter etter. Takk! Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Ingar Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Har bestilt deler fra England og ble spurt om 'PID'. Dette er det 11-siffrede fødselsnummeret som jo aldri skal utleveres, iallfall ikke til firmaer i utlandet.... Viser seg at dette er et krav fra Tollvesenet som ble innført 1.mars i år. Søkte på nettet og fant at Tollvesenet ikke hadde konsesjon av Datatilsynet, dvs de hadde fått konsesjon, men den var utløpt når kravet ble innført. Sjekket med Datatilsynet og konsesjonen er nå i orden. Oppgir man feil nummer risikerer man at pakken blir returnert. Bare til orientering så andre slipper å lure på det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Kjøper også litt småting fra england uten å oppgi noe nr. er dette bare for spesielle ting, eller over et visst beløp ? ------ gjelder det alle land ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
JGH Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Linker til billige butikker i England? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Ingar Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Gjelder alle varer som skal fortolles. Fikk klar beskjed om at dersom ikke nummeret stemte ville Tollvesenet nekte å fortolle og sendingen gå i retur. Høres en tanke byråkratisk ut dette... Øhh, jeg var sikker på at det var snakk om mars i år, men ser nå at det var mars 2003! Da vet jeg ikke hva jeg skal tro, har aldri blitt spurt om PID nummeret før nå. Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 12.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2009 Har handlet mye fra verdens største land (populært kalt utlandet) og benyttet forskjellige befraktere. Har aldri blitt spurt om peson.nr. e.l. og har aldri opplevd at varer blir sendt i retur. Får beskjed enten fra tollvesen eller befrakter om at MVA+"fortollingsgebyr" (som jo i de fleste tilfeller ikke er fortollingskostnad men gebyr for at befrakter skal gjøre innbetaling av merverdiavgift) må betales før varen kan utleveres. Fra USA med post, USPS må dette betales i forkant, med andre befraktere kommer gjerne regning i etterkant. Generelt: Varer med kostpris under nok 200 eksklusive frakt er det ingen MVA eller toll på. Er varens verdi over nok 200 skal det betales MVA på summen av varens verdi OG fraktkostnad. Evt. toll legges til før MVA beregning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.