SeaRaymond Startet 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2009 Ja leter etter ny tv til båten, vanskelig å finne tv via nettet der en vet alle kriterier innfries, grunnet mangelfull informasjon (f.eks dybde oppgies ofte kun med bordsokkel) lite bilder der hvor tilkoblingspunktene vises. Noen som vet om gode kjøp? Her er kriteriene: 15-22 tommer. Må kunne monteres rett på skott. Innebygget DVD-spiller. 12 volt kompatibel. Maks utbygning på vegg 10 cm, men jo tynnere jo bedre. Alle tilkoblingspunktene må være nedadrettede eller i siden (slik at tv'en kan monteres rett på skott uten at plugger skaper ekstra utbygging) Pris: Rimligere jo bedre, men maks 3500,- Håper noen kan hjelpe Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Jeg kjøpte en United 19 tommer i sjappa på en colorlineferje i sommer for 1990. Denne har jeg sett på samme ferja nå i høst for 1490 og for nærmere 3000 andre steder. Mener europris også har hatt en som ligner veldig. http://www.target.as/SWI/produktark/387056.pdf Det som er kjekt med denne er at den har dvd, 12 volt kabel fulgte med, tilkoblingene er under, den har standard vesa-feste bak og på toppen av det hele har den vga inngang slik at pcen ombord kan kobles til og skjermen fungere som kartplotter. Har jo også vanlig scart for dekoder for bakkenettet. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Sjekk om Mekk har tatt inn igjen dem tv'ene dei hadde. 22 tommer med nevnte specs for 3990 . 19 tommer for ca 3000,- Ellers har Jula en del slikt Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Sebaldus Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Nb! et poeng som gjelder tven jeg linket til og sikkert en del andre med innebygget DVD er at ikke alle vesa-veggfester vil passe. Prøvde først med et jeg hadde liggende men det passet ikke da det tok bort i klumpen som dvd spillere utgjør. Kjøpte så et feste på biltema til 50 kr. Dette passet perfekt. Det var derimot utrolig smertefullt å borre hull for å feste veggfestet og ikke minst hull til ledningene gjennom skottet. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Den United tv var midt i blinken, men fant den kun hos multicom.no, og prisen blir ca 3200,- inkl kabelen, de skal ha 399,- for kabelen Noen som vet om denne billigere, eller tilsvarende Sitér dette innlegget Link to post
Håskjer Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Lava Electronics har en serie som heter Flex Line. Finnes i 15, 19 og 22". Disse tilfredstiller kravene dine. PCE er distributør i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Vierskjær Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 United TVD 7056 koster nå kr. 1799.- hos Color Line 1499.- prisen var antageligvis i sammenheng med at de solgte en tilsvarende 22" for 1999.- i en periode. (partivare) Tv'en har utvendig mål b. 46 cm. h. 35 cm. og d. 8 cm (d. inkl. dvdhuset) Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Jeg kjøpte samme TV som Sebaldus viser bilde av, hos Europris i sommer for 1990,-,(på tilbud. Ord.pris var 2990,-)(bare at den het JWS, og ikke JVC som kona har trodd, helt til nå) Det fulgte ikke med 12v kabel, men kabelen som kan kjøpes til SAGEM boksen, med sig.tennerplugg i andre enden, passer perfekt. Jeg har istedet satset på inverter, da sig.tenner uttakne mine blir litt for svake til å drive både TV og Digitalboksen. Jeg kjøpte en inverter på 150w på C.O., men den ble for liten. Skal investere i en større, med ordentlig kabel fra batteriene. mvh Knut Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Sebaldus Svart 18.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2009 Bare pass på å få med 12 volt kabelen hvis dere handler hos colorline. Denne manglet hos meg selv om det stod i annonsen at det fulgte med. Importøren sendte meg derimot kabelen i posten dagen etter at jeg sendte mail om dette. God service. Som sagt har jeg også sett slike tver hos europris, Happy og andre tilsvarende sjapper...men da er det mer usikkert om 12v kabel følger med. Hvis ikke kan man sikkert bruke en slik adapter for bærbare pcer som kjøpes hos Clas Ohlson eller ebay. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) Da ble det 19" de selger på OBS hypermarked nå, 1990,- Og da fulgte 12 volt kabelen med. Uhørt at noen krever flere 100,- for en stump ledning med et par plugger i hver ende Gjennstår bare oppkoblingen, og ja gjør vondt å skru å bore i skottet Redigert 20.Januar.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Hei tv-tittere. Er selv på jakt etter tv, men slik situasjonen nå er her i landet må man jo i tillegg til selve tv-apparatet ha med egen boks for kortleser. Blir mye ledning og løse bokser av dette. Har noen der ute erfaring med små tvèr som har kortleser integrert? Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Hei tv-tittere. Er selv på jakt etter tv, men slik situasjonen nå er her i landet må man jo i tillegg til selve tv-apparatet ha med egen boks for kortleser. Blir mye ledning og løse bokser av dette. Har noen der ute erfaring med små tvèr som har kortleser integrert? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) Det er jo en slik TV som er blitt lovet sist påske, sist sommer, sist høst, til nyåret, til våren? Og nå er det snart vår så en kan håpe på underet. I mellomtiden klarer jeg godt med min 14" Nokia CRT TV pluss Grundig dekoder. Men en 19" 16:9 flatskjerm hadde jo ikke vært av veien, så kunne jo gammel-TV'n stått ved siden av PC'n her hjemme hele året, ikke bare når båten er på land. Lars H. Redigert 20.Januar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Windy37GM Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) Jeg kjøpte en slik TV: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355176 Fint bilde, 8,6 cm dyp, ikke tung (ca 5Kg).... Med DVD. Går direkte på 12V, pluggene bygger nedover, IKKE bakover. 1790,- på Komplett mvh bavaria32sport Redigert 20.Januar.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
oslofjord Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Pinnacle USB stick er en grei start på kort sikt slik at du kan se på TV på PC (uten internett forbindelse),så kan du jo kjøpe reisetv med integrert rikstv-kort og 12 volt når det kommer i handelen. Sonys apparater med integrert digital tuner for bakkenett og rikstvkort blir stadig mindre (26 tommer) og billigere. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Det er jo en slik TV som er blitt lovet sist påske, sist sommer, sist høst, til nyåret, til våren? Nåja, jeg har også fulgt litt med på dette. Det har vel ikke blitt lovet små 19 tommere IDTV'er før ? Hvor har du egentlig dette fra ? De leverandører jeg har snakket med har kun lovet større IDTV'er først. Og de har jo vært på markedet en stund nå. Det er noe på gang nå, forhåpentligvis allerede til våren på små IDTV'er. Det er jo på disse små portable TV'ene intern dekoder egentlig har noe for seg. Jeg venter, om jeg så skal vente et år til. Kjøper ikke ny BåtTV før IDTV er tilgjengelig, den gamle med Grundig boksen får duge så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Det har vel ikke blitt lovet små 19 tommere IDTV'er før ? Hvor har du egentlig dette fra ? Det har jeg vel fra samme stedet som du har uttalelsen nedenfor fra? Det er noe på gang nå, forhåpentligvis allerede til våren på små IDTV'er. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Det er bare å teppebombe leverandørene med mail og spørsmål om dette slik jeg har gjordt. Får de nok hendvendelser skjønner de fort at det et marked her. Og er det noe de liker så er det akkurat det. Så sett igang folkens. Sitér dette innlegget Link to post
Coronet Svart 21.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2009 Men hva slagt strømforbruk kan man forvente av disse TVene? Det var endel fokus på dette når rørTVene skulle fases ut og vi ventet på LCD TV, men nå ser jeg skjeldent info om forbruket. Antar at det optimale er en TV med intrigert kortleser og uten DVD(?). Noen som vet?? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Fikk mail fra Dantax Radio i dag. De holder for tiden på å teste ut mpeg4 tv'er. Da ser det endelig ut som ting er på gang... Hej Vi kører test på nye modeller netop nu. Sender besked når de er klar. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Det fulgte ikke med 12v kabel, men kabelen som kan kjøpes til SAGEM boksen, med sig.tennerplugg i andre enden, passer perfekt.Jeg har istedet satset på inverter, da sig.tenner uttakne mine blir litt for svake til å drive både TV og Digitalboksen. Jeg kjøpte en inverter på 150w på C.O., men den ble for liten. Skal investere i en større, med ordentlig kabel fra batteriene. mvh Knut Invester heller i ett ekstra sig.tenneruttak og tykkere kabel på det gamle med egne sikringer. En må spare på strømmen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
SandAnker Svart 9.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2009 Jeg kjøpte en slik TV: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355176 Fint bilde, 8,6 cm dyp, ikke tung (ca 5Kg).... Med DVD. Går direkte på 12V, pluggene bygger nedover, IKKE bakover. 1790,- på Komplett mvh bavaria32sport Nå er prisen økt til 1990,- uten 12V kontakt Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Hvordan er innsynsvinkelen på disse for meg ukjente merkene? Syns det er veldig vesentlig at man ikke må sitte rett foran TV`en for å få bra bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Rångepådl Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Jeg kjøpte en Sony tv til båten. Litt større og dyrere enn hva du ønsker da men. Den har innebygget RiksTV dekoder. Kobler den til kartplotteren når den står om bord. Den brukes hjemme på kjøkkenet i vintersesongen. Kjempefornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Nå begynner det å ligne noe! Modellnummer og pris? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.