logos Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Har begrenset med plass (størrelse og dybde). Hvor "tynn" er det mulig å få en 15" eller 17"? Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
Utkikken Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Grundig 16" her: http://www.grundig.no/?did=9099300 12V, 6,5 cm dybde, vekt 2,8 kg. Grundig 19" her: http://www.grundig.no/?did=9098312 12 V, 7,2 cm dybde, vekt 4,1 kg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 JVC har en supertynn LCD-TV 7mm tykk, men den er kun i 32". Også Samsung kommer med supertynne skjermer i størrelsen 44" - 50", kun 6,5mm. Men for oss dødelige som skal ha 19" skjermer må en nok bytte ut millimeter-målene med centimeter. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
logos Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Grundig 16" her: http://www.grundig.no/?did=9099300 12V, 6,5 cm dybde, vekt 2,8 kg. Takk for tipset, men den ble litt for bred. Har bare ca 35 cm til disposisjon. Finnes det noe som kan felles inn i vegg? Sitér dette innlegget Link to post
Khamsin Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 DMtech sin LV serie har DVD spiller og dekoder for digitalt bakkenett innebygd. Blant tilbehøret er kabel for tikobling til 12v. Tykkelse varierer fra 8-10 cm. Tilkoblingene bak kommer ikke rett ned, men bak. Vil tro at du trenger et veggfeste for å få den fast i skottet, og da er det plass til å lure antenne kabelen på plass. Den har og tilkoblinger for Playstation etc i siden. Priser fra ca 2500,. til 3000,. Netonet er en butikk som selger dem. Vurderer denne selv til min båt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 (redigert) Er denne serien for det "norske" digitale bakkenettet, altså MPEG4? Og har den plass for kort (eller ekstra kortleser) for å få inn mer enn NRK? Har du en link til tekniske spesifikasjoner på TV'n fra DMtech? Lars H. Redigert 10.Februar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Khamsin Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Det hadde jeg jammen ikke tenkt på!! Regnet med det var en selvfølge når en norsk butikk reklamerer med at den har mulighet for digital tv! Jeg har sendt dem en mail med forespørsel, og dem garanterer svar løpet av neste virkedag. Det blir spennende å se i morgen. For øvrig så har den en "slot" for cam modul, så det skal være mulig å få inn flere kanaler. I mitt forrige innlegg er det en link til leverandøren. Butikken jeg har sendt mail til er netonnet.no Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Ser på tekniske spesifikasjoner på DM-Tec tven på netonet, står det følgende på innebygd tuner: Analog+Digital (DVB-T/Boxer). Er dette den norske sorten? Vi har en DM-Tech 19" med innebygd dvd til båttv, er fonøyd med den, stilig design. Men skulle gjerne hatt innebygd digital tuner da Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 (redigert) Hei. At det står "DVB-T/Boxer" gjør at jeg mistenker at denne TV'n kun håndterer MPEG2. Det er Boxer som er tilsvarende RiksTV i Sverige, og foreløpig bruker de MPEG2 der (selv om Sverige nå har vedtatt å gå over til MPEG4). Men la oss vente på svaret på forespørselen Khamsin har sendt. Ellers er det ikke første gang jeg har sett uklare eller direkte feil presentasjon av TV for bakkesndt digital-TV. Phillips hadde en presentasjon av en TV der det sto at den var: "klar for det norske digitale bakkenettet". Jeg ble mistenksom, og etter diverse mailing mellom meg og Phillips, måtte de bite i det sure eplet og innrømme at dette ikke stemte. Umiddelbart ble presentasjonen rettet. Det er ikke lett å legge seg ut med en sint og påståelig "Lars H."! Lars H. Redigert 10.Februar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 DMtech sin LV serie har DVD spiller og dekoder for digitalt bakkenett innebygd. DMtechen har MPEG4 på DVD'n men ikke på mottagern, så sa dom til meg sist jeg frågade...... men det er ett halvår siden........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Og akkurat det er det mange som har blitt lurt av. Vanlige forbrukere leser bare "MPEG4", og dermed går de på limpinnen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 10.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2009 Det finnes ennå ikke 19" mpeg4 tv'er på markedet. Punktum. Men ting er på gang. Dantax blir muligens de første. Vi får se. Jeg skal informere straks jeg hører noe. Sitér dette innlegget Link to post
Khamsin Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Da har jeg fått svar fra Netonnet. TVen har bare mpeg2 Kan se ut som MIX har rett, enda dette var en 22". Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 (redigert) Det minste med mpeg4 er foreløpig 26 tommer. Redigert 11.Februar.2009 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
4play Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Har dere vært inne her: http://www.natalie.se/index.php/cPath/143?...0db798552126f87 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Bare i tilfelle noen bruker Scart til Rikstvboksen, de har HDMI. HDMI kabelen er tynnere og enklere å håndtere og den gir mye bedre bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Hei. Godt tips det der. Selv har jeg ikke den muligheten da båt-TV'n min ikke har HDMI, men her hjemme byttet jeg nylig ut kabel-TV boksen min fra GET med en HD boks som har HDMI tilkobling. Jeg hadde på forhånd meget bra bilde med SCART tilkobling, men det ble faktisk ennå bedre med HDMI. At jeg nå også kan ta inn noen HD-sendinger er en annen sak. Utrolig flotte bilder. En annen ting å tenke på for dere som er på jakt etter båt-TV med innebygget MPEG4 dekoder er hvordan kvaliteten på dekoderen vil bli. Slik det er nå med løse bokser, er det stor forskjell på kvaliteten til disse boksene. Dette går i hovedsak på følsomheten for svake signaler (som vi ofte har når vi er ute med båten). Her er Grundig-boksen suverent best. Dette har blitt testet av flere frikere på internettsider. Nå har imidlertid interessen for dette nye dabbet av, så jeg tviler på at det blir noe særlig med tester når 19" TV med dekoder kommer på markedet. Selv for de større modellene som har dekoder, kan jeg ikke finne noen sammenligninger. Så en risikerer å få en TV der dekoderen er like lite følsom som Sagem-boksen! Så, dersom en kan klare å finne plass til en løs dekoder (Grundig), vil jeg anbefale det, og heller lete etter en TV uten dekoder, med HDMI tilkobling som kommer godt ut i tester og sammenligninger. Altså, topp dekoder og topp TV. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
mhemil Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Mye fornuft i dette innlegget. Blir litt som Hifiklubbens reklame på 80-tallet "Rack, nei takk". En billig TV med både DVD og dekoder innebygget blir sannsynligvis et kompromiss, og du får nok ikke maks kvalitet. I båten er det kanskje greit nok. Det er vel ikke stedet hvor vi (iallefall de fleste av oss) installerer store dyre surroundanlegg og svære plasmaskjermer.... Tror jeg venter på en grei tv med alt innebygget. Har ikke flust av plass til bokser og kabling. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Eller kanskje den innebygde dekoderen er enda bedre... Jeg har Grundig mottaker, men den skal vekk fra båten når jeg får tak i tv med innebygd dekoder. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Når det gjelder Grundig-boksen, er det en detalj som det er greit å vite om. Den trekker omtrent like mye strøm (mindre enn 20W, mener trekket er 8W) når den er PÅ som når den er i STANDBY! Så jeg har satt en egen bryter på kursen til boksen slik at jeg kan slå den helt av. Til sammenligning trekker Strong SRT 8910 (som nettopp er godkjent) 10W PÅ og 0,5W AV. Noe mer om denne boksen, pris osv. vet jeg ikke, men den går på 12V. Oversikt over godkjente bokser og TV'er finnes forøvrig her. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Fra Rikstv: Sony, Samsung, Phillips, Pioneer og Panasonic har allerede fått godkjent en rekke flatskjermer med innebygd RiksTV-mottaker.Samsung har alene hele 67 godkjente modeller. Flatskjermene som fungerer med RiksTV finnes i ulike størrelser, helt ned til 26 tommer. Enda mindre skjermer kommer til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Enda mindre skjermer kommer til våren. Dette ble det sagt sist vår også! Men, ettersom resten av Europa nå etter hvert også kommer med MPEG4 og det er innført et nytt begrep, "kjøkken-TV" (opp til 22"), kan en jo håpe? Markedet for "båt-TV" er det visst ingen produsenter som er klar over. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Som jeg sa over, Dantax er allerede i gang, holder på med testing og godkjenning. Og meg bekjent ble det aldri lovet små mpeg4 tv'er sist vår. Og nok engang, kan du henvise hvor du har disse påstandene dine fra ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Og meg bekjent ble det aldri lovet små mpeg4 tv'er sist vår. Og nok engang, kan du henvise hvor du har disse påstandene dine fra ? Slapp av, det har vært mer enn nok diskusjoner her på forumet om "dokumentasjon". Det fører bare til krig. Skulle jeg fortsette på dette, hadde jo motspørsmålet mitt vært hvor du har uttrykket ditt Enda mindre skjermer kommer til våren vært. Men det skal jeg ikke spørre om. Før eller siden er det slutt på analoge sendinger i Europa. Da er det enten snakk om kabelsendinger, satellittsendinger eller digitale bakkesendte programmer. Alt dette krever egne dekodere. Allerede nå finnes det kombinerte dekodere for både sattelitt og bakkesendt TV. Så utviklingen bare går videre. Selv brukte jeg mye tid på ingeniørhøyskolen på radiorørkarakterestikker. Transistorer ble nevnt som mulig fremtid osv. Det siste jeg jobbet med var utvikling av et videoovervåkingsystm integrert i FPGA-kretser. Heldigvis har jeg fulgt litt med i timen, og har forstått at det går fremover, fremover (elektronisk altså). . . Ha en god eftermiddag. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mix Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 Da er det kanskje på tide å slutte og tyte om at dette ble lovet sist vår da kanskje... Ha en god avslappende ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.