Lars H. Svart 11.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2009 (redigert) Ja! Og dermed fikk jeg siste ordet i noe som skulle vært en tråd om LCD TV i båt (men hvorfor ikke plasma i større båter ) og ikke om hva produsenter av elektronikk har sagt eller hva jeg måtte "tyte" om :nono: . Ha en fortræffelig onsdag aften! Nu er det minus 14oC ute og jeg fyrer på peisen. Snart tid for en kopp Ali kaffe og muligens en liten Cognac. Lars H. Redigert 11.Februar.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arvid_A Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Tips til dere som trenger ny båt-TV! I reklameavisen fra Lefdal i dag averteres følgende: - 16" Grundig LCD for 12V drift til kr. 1995,- - 19" Toshiba LCD til 2495,-. Denne har HDMI-kontakt, men det står ikke noe om 12V drift. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 20.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2009 Noen som vet om en hvit TV med innebygget RiksTV/MPEG4 dekoder? Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Her : http://www.sony.no/product/t15-e-series/kdl-26e4020 Jeg vurderer på denne: http://www.sony.no/product/t15-v-series/kdl-26v4500 (Litt billigere) Er det noen som har prøvd å koble om en slik tv (eller lignende), slik at de går på 12V ? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
elfranse Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Hei. www.netonnet.no/?zanpid=1220317481839627265 Se etter denne eller andre: Andersson A191D DVD LCD-TV med innebygd DVD! - 19 HD Ready tommers LCD-TV - Innebygd sonefri Dvd-spiller - HDMI-inngang - USB- og minnekortleser - Drift direkte via 12V Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 21.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2009 Ca 6,5 båtpenger for en TV? TVen så råstilig ut den, mange takk for tipset. Men finnes det noen rimeligere? (Kan godt være mindre skjerm, 22" burde holde.) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Tar med 2stk nye 12v TV-er på bruktmarkeden den 28.mars, 19" og 22" med dvd spiller. Prisen på dem er 2800 og 3000kr. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
MagnarA Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Ser at Bilradiospes.no selger 19" TV med innebygget DVD og digital dekoder som støtter MPEG-4. Da får man alt i ett. Sjekk denne linken. http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736. Her er informasjonen jeg fant. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Noen som har testet denne? Sitér dette innlegget Link to post
Capt'n Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Ser ut for at den støtter MPEG4 på DVD men ikke for bakkenettet, så denne funker nok ikke her til lands tror jeg (så langt jeg tolket opplysningene på bilradiospesialisten sin side). Sitér dette innlegget Vennlig hilsen Capt'n. Link to post
Sjøtunga Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Hallo folkens! Hva skal dere med TV hvis den ikke har innebygget Riks-TV dekoder? Dere må jo da likevel ha en dekoderboks, og da kan dere vel liksågodt kjøpe en PC-skjerm som dere kobler til dekoderen. Det er mye større utvalg av PC-skjermer enn av TVer i den størrelsen det er snakk om her. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Salt Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Jeg så denne ti-tommeren Denver hos Netonnet, men der er det ikke oppgitt hva slags innganger den har (Scart/HDMI). Har noen prøvd å fôre PC med signaler fra digitalboks? Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Sjøtunga Svart 22.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2009 Har noen prøvd å fôre PC med signaler fra digitalboks? Skal du vise TV-signalene fra dekoderen på en laptop må du ha en inngang på laptopen som kan ta imot dette signalet. Jeg har ikke sett noen laptoper som har sånn funksjonalitet, men det kan jo finnes for det. Har du derimot en ekstern skjerm med to HDMI-innganger (eller DVI + HDMI, eller VGA + HDMI, eller...) så kan du på skjermen velge å vise signalet fra enten dekoder eller PC. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
shaukaas Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Hva skal dere med TV hvis den ikke har innebygget Riks-TV dekoder? Dere må jo da likevel ha en dekoderboks, og da kan dere vel liksågodt kjøpe en PC-skjerm som dere kobler til dekoderen. Det er mye større utvalg av PC-skjermer enn av TVer i den størrelsen det er snakk om her. Kanonbra poeng, hljoen! Prisene på "dataskjermer" er jo mye lavere enn TVer også, har jeg inntrykk av. Men får du "dataskjerm" med mulighet for 12V drift? Evt noen som vet om en DC-DC konverter som gir konstant 12V ut? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Sist jeg var på en databutikk og spurte etter pc-skjerm på 12v fikk jeg beskjed om å kjøpe en tv for 12v og koble til pc'en... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sebaldus Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 er det ikke bare å fore pc skjermen med en sånn universal laptopadapter fra clas? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Jo, hvis den har 12v inntak. Men de fleste har 220v. Men det er sikkert mulig å åpne skjermen og finne et sted å koble 12v. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
shaukaas Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 12V, 14,4V eller 14,8V ? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Brukt en sånn til min 15 tommer (husker ikke spenning) http://cgi.ebay.co.uk/UNIVERSAL-LAPTOP-NOT...%3A1|240%3A1318 hundrelapp levert hjemme... Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Har kontaktet leverandøren som forteller at det mangler godkjenning fra Riks-tv for at denne TV'en skal virke i Norge. Riks-tv skal ha masse penger fra leverandøren for å godkjenne den for norske forhold. Der røk den muligheten for "alt-i-ett". Da må vi finne på en annen løsning. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Da er Riks-TV akkurat hva jeg trodde: RØVERI! Hva om Norkring skulle lisensiere mottakere for DAB? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Da er Riks-TV akkurat hva jeg trodde: RØVERI! Hva om Norkring skulle lisensiere mottakere for DAB? Du må gjerne mene det er røveri, men å rette den anklagende pekefingeren mot Riks-TV blir vel litt feil. Du kan bruke en hvilken som helst TV som støtter de rette kodingsstandardene til å ta i mot ikke-krypterte sendinger (NRK-kanalene). Det er ikke noe krav til godkjenning fra Riks-TV for å gjøre dette. Problemene oppstår når krypterte kanaler skal dekrypteres. Her er det ingen almenngyldige internasjonale standarder sånn som det er for koderne. Derfor må Riks-TV velge en av flere proprietære løsninger, og det er her godkjenningsordningen er viktig. Men igjen: det er ingen som hindrer deg i bruke ikke-godkjent utstyr for dekrypteringen heller, men da kan du ikke vente å få support hos Riks-TV. Anklagen om røveri bør med andre ord først og fremst rettes mot de TV-kanalene som krever betalt for at du skal få lov til å se på dem på bakkenettet, bl a TV2. Dernest kan du myse stygt på importørene som ikke vil bruke de kronene som trengs for få dekoderen godkjent, men det hjelper nok ikke, for hadde de sett for seg noe salg av betydning så hadde de nok bladd opp pengene... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
LykkelitenIV Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Skal du vise TV-signalene fra dekoderen på en laptop må du ha en inngang på laptopen som kan ta imot dette signalet. Jeg har ikke sett noen laptoper som har sånn funksjonalitet, men det kan jo finnes for det. Har du derimot en ekstern skjerm med to HDMI-innganger (eller DVI + HDMI, eller VGA + HDMI, eller...) så kan du på skjermen velge å vise signalet fra enten dekoder eller PC. Hva med smart kortet fra Riks TV rett inn i pc'en (flere har kortleser). Evt PC med HDMI ? Må vel ha noe programvare til pc'en også ? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Sjøtunga Svart 23.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2009 Hva med smart kortet fra Riks TV rett inn i pc'en (flere har kortleser).Evt PC med HDMI ? Må vel ha noe programvare til pc'en også ? HDMI på en PC er så godt som alltid en UTgang, ikke inngang, dvs du kan koble en skjerm til denne utgangen, men ikke en signalkilde som f eks en Riks-TV dekoder. Kortleseren er det ingen nytte i dersom den ikke kan leses av dekoderen. Vil du se Riks-TV på PCen så er eneste alternativet jeg kjenner til en USB DVB-T tuner med dekodingsprogramvare som kjører på PCen. Bl a Pinnacle har en slik. Problemet med den er at programvaren er så ressurskrevende at den nekter å kjøre på noe dårligere enn en 3 GHz to-kjerneprosessor. Ikke mange laptoper er så kraftige, men nyere stasjonære PCer klarer det. Sist jeg sjekket så hadde ikke Pinnacle støtte for kortleser, så man kunne bare se NRK, men det er mulig de har en løsning for dette nå. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
beauty of aqua Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 løfter denne igjen. jeg har nettopp kjøpt ny båt og tenkte i den forbinnelse at jeg skulle få inn ett tv. jeg har kjøpt en dantax 19 tommers flatskjerm beregnet for 12 volt. hva er det jeg trenger i tillegg.bare en boks og anntenne?? er ikke denne boksen ganske dyr.. hva må jeg regne med å måtte betale i årlige avgifter? har en boks fra anal digital hjemme,kan denne brukes? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.