steoye Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Du må ha en digital dekoder samt en antanne ja. Hvorfor har du ikke kjøpt en TV med dekoder innebygd? Hørte på radioen senest i dag at Grundig (tror jeg det var) har kommet med TV m/DVD og MPEG 4 dekoder innebygd. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 men jeg må vel ha ett slikt kort i tillegg?? i såfall,hva koster dette? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 (redigert) Du trenger ikke kort for å se NRK sine kanaler. Og vil du se TV2 også (ut dette året), får du kort gratis. Skal du imidlertid se TV-Norge Discovery osv. må du betale for et abonnement. Priser finner du på rikstv.no Lars H. Redigert 9.Mai.2009 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
beauty of aqua Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 (redigert) takk for den lars! så da må jeg altså få byttet tv til et som har innebygget dekoder,få fatt i et gratis kort ,dog kun for nrk og tv2,innstallere en anntenne og så begynne og se på tv... noe jeg ikke har fått med meg... lars h? Redigert 9.Mai.2009 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Vel, er du fornøyd med den TV'n du har og den har enten Scart eller HDMI-kontakt, kan du jo kjøpe en løs dekoder. Da vil jeg anbefale en av Grundig sine dekodere som går på 12volt. Den enkleste får du for under 1500 kroner. Har slik selv, og det funker som et skudd. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Enes 44 Svart 9.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2009 Kjøpte meg akkurat en Daewoo 22" Widescreen LCD, DVD, PC-inn, SD-kort, USB fra El-giganten. Koster nå 3990,- (inkl. 12V. kabel) Har montert den på svingbart veggfeste fra Biltema. Passet 100% Har ikke behov for innebygget dekoder, da jeg har en Grundig dekoder som barna bruker i kjelleren. Og denne bruker vi også i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 17.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 Skulle egentlig til å kjøpe Grundig dekoderen på 12 V - til jeg tilfeldigvis sjekket flatskjermen min etter vinteren og fant ut at den var død. Dermed må det bli ny tv/skjerm også. Lest gjennom tråden og prøver med på en oppsummering. Korriger meg om jeg har misforstått: - det finnes enda ingen Riks-TV godkjente tv`er for 12 V ? - det er enda ikke kommet noen 12 V tv`er med innebygd dekoder som støtter MPEG4-formatet for bakkesendinger ? - alternativet er separat tv og dekoder for 12 v - et rimeligere og bedre alternativ vil være dekoder og separat pc-skjerm for 12 V, men det finnes få slike skjermer på markedet ? Noen som har tips? Riktig? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 17.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2009 Korriger meg om jeg har misforstått:- det finnes enda ingen Riks-TV godkjente tv`er for 12 V ? Noen som har tips? Riktig? TJA Inlegg 71/72 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=52075&st=50 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
fanntomas Svart 22.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2009 Hva med denne ?? http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q...100940;r:kelkoo Litt liten, men man ser hva som skjer,,,, hvis ikke man har tatt for mange glass da Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Hei! Er på jakt etter en ny TV i båten. Er det noen som har prøvd denne!?! http://www.salgspartner.no/index.php?optio...&Itemid=350 Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
alidal Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Ifølge spesifikasjonene ser ikke innsynsvinkelen ut til å være særlig imponerende (Har ikke sett i virkeligheten) - Viewing Angle H-150, V-130 Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Kansje jeg skal gå for en 19" United. Halve prisen og Grundig Rikstv boks har jeg jo.... Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Enzo Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 (redigert) Hei! Er på jakt etter en ny TV i båten. Er det noen som har prøvd denne!?! Jeg har en slik Sovos og den fungerer veldig bra , 2990.- hos Montèr. Ifølge spesifikasjonene ser ikke innsynsvinkelen ut til å være særlig imponerende (Har ikke sett i virkeligheten) Innsynsvinkelen virker bedre fra siden enn nedenfra faktisk , jeg har den ganske høyt i forhold til sofaen så jeg tilter den litt ned når jeg skal se , fra siden (fra den andre sofaen) har jeg ingenting negativt å si. Redigert 23.August.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Enzo: Har den inngang for riks-tv kort? Og har du testet den som pc skjerm? Hvordan er strømforbruket? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Har ikke inngang for riksTVkort men det er inngang for slik kortholder på siden , det er også DVD spiller i den. Har ikke testet den som PCskjerm. Husker ikke helt strømforbruket men om jeg husker rett så trekker den på max ca 5A ,tror det var da jeg spilte DVD jeg målte den Sitér dette innlegget Link to post
Coronet Svart 23.August.2009 Link til dette innlegget Svart 23.August.2009 Ser at LED-tv er på full fart inn i stue-markedet og disse bruker mindre strøm enn LCD-tv. Noen som kjenner til om det finnes LED-tv i "båt-format" og 12V? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.