Jump to content

Leter etter ny LCD TV for båten, ønsker tips!

SeaRaymond

Recommended Posts

Du trenger ikke kort for å se NRK sine kanaler. Og vil du se TV2 også (ut dette året), får du kort gratis. Skal du imidlertid se TV-Norge Discovery osv. må du betale for et abonnement. Priser finner du på rikstv.no

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

takk for den lars!

så da må jeg altså få byttet tv til et som har innebygget dekoder,få fatt i et gratis kort ,dog kun for nrk og tv2,innstallere en anntenne og så begynne og se på tv...

noe jeg ikke har fått med meg... lars h?

Redigert av beauty of aqua (see edit history)

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Vel, er du fornøyd med den TV'n du har og den har enten Scart eller HDMI-kontakt, kan du jo kjøpe en løs dekoder. Da vil jeg anbefale en av Grundig sine dekodere som går på 12volt. Den enkleste får du for under 1500 kroner. Har slik selv, og det funker som et skudd.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kjøpte meg akkurat en Daewoo 22" Widescreen LCD, DVD, PC-inn, SD-kort, USB fra El-giganten. Koster nå 3990,- (inkl. 12V. kabel)

Har montert den på svingbart veggfeste fra Biltema. Passet 100%

Har ikke behov for innebygget dekoder, da jeg har en Grundig dekoder som barna bruker i kjelleren. Og denne bruker vi også i båten.

Skulle egentlig til å kjøpe Grundig dekoderen på 12 V - til jeg tilfeldigvis sjekket flatskjermen min etter vinteren og fant ut at den var død. Dermed må det bli ny tv/skjerm også. Lest gjennom tråden og prøver med på en oppsummering.

Korriger meg om jeg har misforstått:

- det finnes enda ingen Riks-TV godkjente tv`er for 12 V ?

- det er enda ikke kommet noen 12 V tv`er med innebygd dekoder som støtter MPEG4-formatet for bakkesendinger ?

- alternativet er separat tv og dekoder for 12 v

- et rimeligere og bedre alternativ vil være dekoder og separat pc-skjerm for 12 V, men det finnes få slike skjermer på markedet ? Noen som har tips?

Riktig?

• 3 måneder senere...
Hei! Er på jakt etter en ny TV i båten. Er det noen som har prøvd denne!?!

Jeg har en slik Sovos og den fungerer veldig bra , 2990.- hos Montèr.

Ifølge spesifikasjonene ser ikke innsynsvinkelen ut til å være særlig imponerende (Har ikke sett i virkeligheten)

Innsynsvinkelen virker bedre fra siden enn nedenfra faktisk , jeg har den ganske høyt i forhold til sofaen så jeg tilter den litt ned når jeg skal se , fra siden (fra den andre sofaen) har jeg ingenting negativt å si.

15072009163.jpg

Redigert av Enzo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...