brs Startet 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2009 Kunngjøring for: -------------------------------------------------------------------------------- Organisasjonsnummer 986 224 289 (SPIRIT BOAT AS) -------------------------------------------------------------------------------- Konkurs - åpning Ved Romsdal Tingrett er det åpnet konkurs i boet til: Navn/foretaksnavn: SPIRIT BOAT AS Adresse: Skorgeneset 6390 VESTNES Organisasjonsnummer: 986 224 289 Bransje/stilling: Bygging og reparasjon av fritidsbåter Konkurs åpnet: 19.01.2009 Åpnet etter: Oppbud Saksnr: 09-009223KON-ROMS Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Trist, men har vel lagt i kortene noen måneder at bedriften har hatt problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 (redigert) Lista blir dessverre lengre og lengre over produsenter og forhandlere som går dukken: -Scand -Askeladden -Los Marine (støpte vel deler bl.a for Viknes og skrog til Westcruiser) -Son Marina -Vaagen Båtbyggeri Viksund sliter, flere? Redigert 19.Januar.2009 av Sveinhj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geirh Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Vaagenbåt starter opp igjen sies det blant vågen eiere. De skal snart levere båt igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sveinhj Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Båtmagasinet lagde følgende liste i november: http://www.baat.aller.no/baatweb/cms.nsf/&...D1?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 aldri hørt om spirit boats engang Sitér dette innlegget Link to post
Mr. Import Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Rett før jul ble flesteparten av Viksunds ansatte permittert på ubestemt tid. Etter det Båtmagasinet kjenner til skulle båtprodusenten ha holdt et informasjonsmøte for sine ansatte denne uka, men har ikke gitt noe nærmere beskjed om situasjonen for sine ansatte. Brokete historikk Går det mot konkurs blir det i så fall ikke første gangen. Under ulik ledelse har båtprodusenten tidligere gått konkurs seks ganger, første gang i 1983 og senest i 1997. Senest i høst uttalte daglig leder Rune Viksund optimisme, spesielt med tanke på utviklingen av sin nye 39-foter. Lykkes ikke Viksund Båt å komme til en løsning, vil en eventuell konkurs trolig også få store økonomiske konsekvenser for enkelte av kreditorene. KOSS ER DET MULIG, GÅ KONKURS 6 GANG...? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 aldri hørt om spirit boats engang Da har du nok navigert for lenge mot utlandet. Spirit Boats er firmaet som tidligere stod bak den kjente Flem 340/350 og nå siste årene Spirit 360. Så vidt jeg vet syslet de også med en 43-foter på tegnebrettet. Mulig det er elefantsyken som tok dette firmaet også? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Kroken på døren for Spirit Boat Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 De litt oppegående, som følger litt med i båtbransjen kjenner nok godt til Spirit Boat AS, Flem 340/350 og Spirit 360. Som mange andre båtprodusenter, siktet også de mot stjernene...dessverre. Men, de har levert svært gode, funksjonelle, praktiske og populære båter i mange år. At ikke Mr Import kjenner til Spirit Boat AS overrasker meg ikke... Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Jeg ville ikke sagt eller hentydet at manglende kunnskap om dette firmaet gir noe grunnlag for å hevde ufinheter mot disse personer. Oppegående personer har normalt ikke behov for å karaktisere andre personer på denne måten. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Aldrig hørt om båten... men det er jo meg da.. Synd uansett. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Oteren Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Jeg har hørt om og sett Spirit 360 Jeg så den i Lillesand 29/7 i sommer på en av de absolutt fineste dagene, ikke utenkelig at det var nimbuster? Så definitivt ut som en romslig flott båt! Håper produksjonen fortsetter i en eller annen form, synd når mangfoldet i båttyper reduseres. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.