Holmabåten Startet 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2009 Må skifte kjølevannslangenpå drevene når båten tas på land. Satt her og så i service manualen og fant ingenting som omhndlet dette. Lurer egentlig på om det er en vanskelig operasjon eller det lar seg fort gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 (redigert) Det er enkelt. Kjøp ny slange. Les monterings anvisningen som følger med (VP) slik at du skjønner hvordan den monteres. Men den må monteres fra innsiden av drevplaten. Skru av de to skruene som holder røret eller plastvinkelen (kjølevann inntaket) på innsiden av drevplaten. Fjern den gamle slangen. Monter slangen på intaksstussen, tre så slangen ut gjenomhullet i drevplaten og vri slangen i rett posisjon og skru fast. Lykke til Redigert 19.Januar.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Går det uten å ta av drevet. Skiftet belger i fjor så det trengs ikke i år. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Ja det skal gå Sitér dette innlegget Link to post
hlo Svart 19.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 Vil nok være litt plundrete, og pass på så du ikke skader belgen med klemme for slangen. Risikoen for dette blir mindre hvis du tar jobben med å ta av eksosbelgen før du setter på vannslangen. Jeg sjekker mine belger etter en vinter uansett for å være på sikre siden. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2009 vet ikke enda hvor lang tid eg får på meg der eg skal ha båten på land. forhåpentligvis ca 2 uker men kansje bare 3-4 dager . da hadde det vært greit med minst mulig å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
deckman Svart 11.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2023 Tar opp dette temaet igjen.For det første kan eg ikkje skjønne at denne slangen kan skiftes når båten ligger ute,då er der fritt fram for sjø inn! Eg tenkte eg skulle skifte på mitt 290 dp-e drev,men måtte si pass,for det første var det mildt sagt jævla trangt,fikk krampe både her og der ,for det andre klarte eg ikkje å få entre kragen på slangen inn der den skulle,dessverre;(( Sitér dette innlegget Link to post
X10an Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 deckman skrev for 17 timer siden: .For det første kan eg ikkje skjønne at denne slangen kan skiftes når båten ligger ute,då er der fritt fram for sjø inn! Det er vel ingen her som har foreslått å skifte denne mens båten ligger på vannet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.