Ulv I Startet 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2009 Hei, I fjor ble det ikke noe av sørlandstreffet. Derfor lurer jeg på om det er interesse for dette i år? Hvis vi planlegger litt i god tid, kanskje folk kan legge opp løpet/planene etter dette. Men før planleggingen i det hele tatt starter, så kan det være greit å vite om det i det hele tatt er oppsluttning og ønske om dette. Er det interesse for å prøve på nytt med blanke ark og tegnestifter i år? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
aileenll Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 det er fint vestpå, men er det ikke naturlig at sørlandstreffet arrangeres på sørlandet? Strekningen Risør- Lillesand Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Ulven, du må med andre ord endre navn på treffet Jeg skulle gjerne deltatt men setter snuten nordover i år. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 det er fint vestpå, men er det ikke naturlig at sørlandstreffet arrangeres på sørlandet? Strekningen Risør- Lillesand Helt enig! Skjønnte heller ikke dette med sørlandstreff borte på vestlandet Hva med seilerhytta i Arendal? Sitér dette innlegget . Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Siste gang jeg leste av 270 grader på kompasset på vei hjem fra sommerens tokt var utenfor Lista. Da hadde jeg en ide om at jeg nå forlot sørlandet. Jeg var iallefall ikke på vestlandet! Det hadde vert fint om man kunne arrangere flere treff rundt om da jeg leser og hører mye bra om treffene. På julebordet i Bergen ble det foreslått ett tilsvarende treff og jeg er helt sikker på mange gjester om man gjenomfører dette. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Vi hadde da Ryfylketreff på vestlandet i fjor. Får se om jeg gidder å arrangere det i år også.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Stemmer det Seilaren, jeg hadde det i kalenderen men det passet ikke med turen vi la ut på. Det ble skrytt mye av arrangementet i ryfylket på julebordet i Bergen! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 (redigert) det er fint vestpå, men er det ikke naturlig at sørlandstreffet arrangeres på sørlandet? Strekningen Risør- Lillesand Sørlandet strekker seg da lenger enn en til Aust-Agder da folkens Er vel fra offisielt strekningen ca: Hidra-Risør Vi har arrangert "SØRLANDSTREFFET" 3 år tidligere og har hatt deltakere fra Arendal til Lindesenes og Wellcraft kom ned fra Kvinnherad på 2 av treffene Så da trenger vi ikke diskutere hvor Sørlandet er Trådstarter spør om det er innteresse for å arrangere treff i år og har anntydet aktuelle plasser Redigert 20.Januar.2009 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
hifo Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 ja , men hvorfor ikke antyde en plass lengre øst enn kristiansand \blindleia???? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Hallaron Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 enig med hifo - mulig jeg blir med om det blir litt østover i år.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Kodvaag Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Vi har arrangert "SØRLANDSTREFFET" 3 år tidligere og har hatt deltakere fra Arendal til Lindesenes I så fall, kjære nabo, så ligger jo vi ca midt i sentrum av begivenhetene. Om jeg må svippe fra Kristiansand til Søgne så får jeg heller tåle det. Per Ulv holder nok følge og vel så det. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Verrie Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 For å "treffe" publikum, vil jeg tro Blindleia er sentralt i forhold til Arendal - Kristiansand. Gjerstad er litt langt, såfremt man ikke har svært så hurtiggående båt. Blir det Kristiansand eller Søgne blir det ikke aktuelt for oss. Hvis det derimot blir Blindleia er sannsynligheten tilstede for at vi kommer, dog under forutsetning at der er plass til en 66 foter. Her er også mange medlemmer med seil, ta derfor høyde for god nok dybde...... Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Hadde vært veldig morro om det ble treff i år også. Klaffer det kunne jeg tenke meg å komme. Lenger øst en Blindleia er nok ikke realistisk. Spørs om ikke det kan være et greit midtpunkt alle kan leve med. Sitér dette innlegget Link to post
moosewine Svart 20.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 Blindleia kan vi også leve med, men det må være et sted som klarer 2 meter kjøl og 18 meter mast! Sitér dette innlegget . Link to post
Ulv I Svart 20.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2009 det er fint vestpå, men er det ikke naturlig at sørlandstreffet arrangeres på sørlandet? Strekningen Risør- Lillesand her er det noen som ikke fulgte helt med i geografi timen ja, hehe.. satt du å drømte deg ut på havet? "Sørlandet er en landsdel eller en region som omfatter de to fylkene Aust-Agder og Vest-Agder. Det er den sørligste av Norges fem landsdeler. Navnet Sørlandet ble først tatt i bruk av Vilhelm Krag i 1902. Før den tid regnet man området som en del av landsdelen Vestlandet. Sørlandet har ti byer og 16 434 kvadratkilometer,[1] med til sammen 271 291 innbyggere (1. oktober 2007) [2] fordelt på 30 kommuner. Dette gjør Sørlandet til den desidert minste landsdelen, med 5,7 % av befolkningen og 5,1 % av fastlandsarealet i Norge. Befolkningstettheten er 16,5/km². Arendal og Mandal er landsdelens eldste bysamfunn, mens Kristiansand er i dag den største byen i området." Men jeg er åpen for forslag, men det bør nok være et sted mellom lillesand og søgne et sted om jeg skal være med å arrangere det. men hvis noen i arendal vil arrangere et sørlandstreff, så vær så god, jeg blir da med som deltaker. Men litt for lang unna om jeg skal være med i trådene. Så jeg satser på et sted, gjerne i blindleia, selv om jeg ikke er best kjent på plasser der. er bedre kjent på denne siden av kvåsefjorden :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.