Jump to content

Saga-klubb i Norge?

FENRIKSEN

Recommended Posts

Hei.

Jo da, en landsomfattende Sagaklubb finnes, dog pt. svært Vestlands-orientert. Den er ganske ny med medlemsavgift og arrangerer bl.a. Sagatreff på Vestlandet. Ellers har den nære forbindelser til Saga sin forhandler i Bergen som har invitert medlemmene til eksklusviv visning av Sagas nye flaggskip Saga 385.

Ta en tur innom Sagaforumet og søk på sagaklubben, eller skriv et innlegg der og spør hvordan bli medlem. Foreløpig har ikke Sagaklubben egen hjemmeside, men det er sagt at slik kommer på adressen sagaklubben.no en eller annen gang.

Sagaklubben og Sagaforumet er ikke konkurrenter dersom noen skulle tro det.

Lars H. Helgesen

webmaster@sagaforumet.com

http://sagaforumet.com

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei Syvert.

Jo visst hadde vi treff i Holmsbu, men det var ikke i regi av Sagaklubben. Den eksisterte ikke da. Det var et arrangement av Sagaforumet. Vi hadde også et minitreff tidligere. Håper du ikke ble alt for snurt da du kom inn og alle plassene var reservert for Saga-båter! :wink:

Lars H.

(admin Sagaforumet)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Når det gjelder slike treff, er det alltid problemer dersom det arrangeres i populære havner. Angående treffet i Holmsbu, ble det valgt tidlig i sesongen etter avtale med havnekapteinen. Men så kom helgen med det knallværet! Og det strømmet på med båter. Etter dette, - du var ikke den eneste som "gaulet" sure kommentarer Syvert, har fruen lagt ned veto mot at jeg arrangerer slike treff! Men det blir nok et nytt treff på Østlandet, enten i regi av Sagaklubben (dersom Sagaklubben bryr seg om oss Sagaeiere på Østlandet og ikke bare på Vestlandet arrangerer et treff selv) eller i regi av Sagaforumet. Men arrangert av meg blir imot "fruens vilje".

Så, - hva mener dere, er det OK å reservere et visst antall plasser i en gjestehavn for Sagabåter, Nidelvbåter,Windeybåter osv. for treff en helg?

Lars H.

Hei.

Så, - hva mener dere, er det OK å reservere et visst antall plasser i en gjestehavn for Sagabåter, Nidelvbåter,Windeybåter osv. for treff en helg?

Lars H.

Det må da kunne gå ann, om havna har orden på vakta og skilter, så bør det vel ikke være anderledes enn om det er reservert plass til en seilas ? (Son eksempel) Men man kan ikke fjerne de som ligger der fra før ! Men jeg tror ikke man skal spørre vakta om rabatt for å ligge der i den perioden !

Ja absolutt, vanskelig å arangere merke eller klubbtreff dersom ikke det var OK. Denne formen for treff tror jeg beriker båtlivet.

Skulle ønske at vi i Windyklubben.com greide å få til noe tilsvarende.

Det finnes jo regattaer, festivaler og båtutstillinger som gjør akkurat det samme.

Her i Stavern er det holdt av plass til ca.120 Hollanske seilbåter hvert andre år, midt i fellesferien, mye fint å se på samtidig som det skaper liv og røre.

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)

Når det gjelder Sagaforumet sitt treff var det avtalt med havnekapteinen i god tid før treffet. Og havnekapteinen la ut info om dette på havnens hjemmeside i god tid før treffet.

Lars H.

Når det gjelder Sagaforumet sitt treff var det avtalt med havnekapteinen i god tid før treffet. Og havnekapteinen la ut info om dette på havnens hjemmeside i god tid før treffet.

Lars H.

Det er ingen grunn til hverken unnskyldninger eller forklaringer, godeste Lars! Ikke noe er så koselig som et vel arrangert båttreff! Dessuten ble det jo plass til de andre som kom også. Blant gode båtfolk/folk i båt så er det jo alltid plass til en til!

Hilsen Syvert :smiley:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Blant gode båtfolk/folk i båt så er det jo alltid plass til en til!

Vel, en gang blir det vel fullt også, også for "folk i båt" som vi ikke må glemme. Lå En av mange ganger i Fiskegbäckskil da havnekapteinen kom rundt og opplyste om at nest kveld var nesten hele havnen reservert. Men han kunne skaffe andre plasser der de faste båtene var ute på tur. Glimrende!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...