Balle Klorin Startet 21.Januar.2009 Del på Facebook Startet 21.Januar.2009 Er det noen som har "spionbilder" av den nye Viknes Sunbridge? Tror den skal premierevises i Bergen neste uke, men det hadde vært morsomt om noen har knipset noen bilder av den.... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Sikkert en praktisk båt men designet er ikke spessielt vakkert etter min mening, alt for dominerende flybridge, når resten av båten har fiskebåtdesign! men smaken er jo som kjendt som baken... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Spiontegninger forefinnes ihvertfall hvis en kan kalle det noe slikt. Selve båten er jo den samme, kun suntoppen som er ny. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=46496 Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Spiontegninger forefinnes ihvertfall hvis en kan kalle det noe slikt. Har sett tegningene i tråden som Ingar viser til og på Viknes sine hjemmesider, men er spent på hvordan den ser ut på vannet. Jeg har hele tiden hatt sans for denne helårsbåten men har savnet litt mer plass i solen...og nå er det på gang Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Neste uke? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 (redigert) Vet ikke, men ser at Dra til Sjøs messen starter den 12 februar. Mulig at båten blir stilt ut der uten at jeg vet noe konkret. Redigert 21.Januar.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Neste uke? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Neste måned Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Gudrun Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 (redigert) Ok, da er jeg med... trodde den skulle vises tidligere..... Ellers så skjønner jeg nå at den er i rute og er ferdig i god tid før messen i Bergen. Brosjyrer vil bli produsert så snart de har fått plastdelene ut av formene.... Redigert 21.Januar.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Neste måned Det var det jeg prøvde å skrive...., men det ble feil gitt Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Synd jeg er på havet den helgen, ellers hadde det muligens blitt en tur til byen mellom de syv fjell. Får vel se den på Lillestrøm i mars da. Sitér dette innlegget Link to post
Ship of fools Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Nå er bildene her: Viknes med soltopp Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Den så helt feil ut etter min mening Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
BårdK Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Litt uvant, men ser greit ut ovenfra og fra siden. Men du verden for en praktisk båt - stort akterdekk, masse plass på fly og grei plass innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 syns det så ganske greit ut egentlig. litt uvanlig ja, men en praktisk båt, har jeg inntrykk av. Sitér dette innlegget Link to post
hanssae Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 For meg ser det ut som at båten var i fart når flybridgen skulle settes på , ble liksom litt for sein Sitér dette innlegget Link to post
Rune_12 Svart 7.Februar.2009 Del på Facebook Svart 7.Februar.2009 Fordelen med flybridge så langt bak er jo at en vinterstid har taklukene som en normalt mister på en flybridgebåt. Ser dog noe uvanlig ut ja. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 (redigert) FB`n er jo litt lenger bak enn vanlig, men ikke så mye. Overbygget på Viknes, NB m.fl er trukket lenger frem enn på mange andre båter. Utseende er litt "uvant", men det venner man seg fort til. Man får en kjempefin båt med stor FB og større akterdekk enn alle andre i klassen. Absolutt båt jeg kunne tenkt meg hvis ikke FB`n ødelegger sjøegenskapene/balansen i båten mye. Redigert 8.Februar.2009 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Er vel ikke bare flybridgen som er langt bak, vinduene på disse båtene gjør jo at taket begynner lengre fremme. Har vanskelig med å bestemme meg om denne båten er pen eller ikke, LA3939 kommer vel med gode bilder fra Arenum om en ukes tid... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 8.Februar.2009 Del på Facebook Svart 8.Februar.2009 Positivt overrasket. Redd for at kona får lyst på en slik Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 10.Februar.2009 Del på Facebook Svart 10.Februar.2009 For meg ser det ut som at båten var i fart når flybridgen skulle settes på , ble liksom litt for sein Ikke heldig etter min mening... Ble litt mye "ratt og klappstol på taket" som de fleste Norske flybrigde båter... Kan de ikke bare se hvordan Engelskmennene gjør det... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Hansi Svart 10.Februar.2009 Del på Facebook Svart 10.Februar.2009 Har vanskelig med å bestemme meg om denne båten er pen eller ikke, Slettes ikke uenig. Men for meg teller den praktiske brukervennlighet mest, og der scorer Viknesen høyt. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 10.Februar.2009 Del på Facebook Svart 10.Februar.2009 Kan de ikke bare se hvordan Engelskmennene gjør det... Har du ett eksempel på engelsk båt, tilsvarende størrelse, med en fly etter ditt hjerte? Uansett, synes Viknes har fått til en god løsning. At flyen begynner litt bak på taket er litt uvanlig, men det å beholde taklukene er av stor verdi. Men begynner flyen lenger bak på båten i forhold til andre båter i samme størrelse? Det er vel ikke så sikkert. I og med forovervendte vinduer + det store akterdekket blir vel forholdet litt annerledes enn mange andre 34 fotere med fly. Sånn sett er gjerne ikke flyen til Viknes plassert særlig langt frem på skroget? Er på mange måter ett kinderegg: Stort akterdekk, stor fly, takluker. Er det noen, i samme størrelse, som kan by på det samme?? Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 10.Februar.2009 Del på Facebook Svart 10.Februar.2009 ... Har vanskelig med å bestemme meg om denne båten er pen eller ikke... Jeg syns ikke det var særlig vanskelig å bestemme meg. Jeg er ganske åpen for nye design og ideer og setter stor pris på båtprodusentert som gjør tøffe valg, men dette blir bare ikke pent. At det ellers er en knall flott båt som byr på svært mye på 33 fot er jeg jo hjertens enig i... Det som kunne vært artig var å hørt en prof designers mening om dette designet... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.