Jump to content

Bilder av Viknes 1030 Sunbridge

Balle Klorin

Recommended Posts

• 3 uker senere...

FB`n er jo litt lenger bak enn vanlig, men ikke så mye. Overbygget på Viknes, NB m.fl er trukket lenger frem enn på mange andre båter. Utseende er litt "uvant", men det venner man seg fort til. Man får en kjempefin båt med stor FB og større akterdekk enn alle andre i klassen. Absolutt båt jeg kunne tenkt meg hvis ikke FB`n ødelegger sjøegenskapene/balansen i båten mye. :yesnod:

Redigert av OLPI (see edit history)
Kan de ikke bare se hvordan Engelskmennene gjør det... :confused:

Har du ett eksempel på engelsk båt, tilsvarende størrelse, med en fly etter ditt hjerte?

Uansett, synes Viknes har fått til en god løsning.

At flyen begynner litt bak på taket er litt uvanlig, men det å beholde taklukene er av stor verdi.

Men begynner flyen lenger bak på båten i forhold til andre båter i samme størrelse?

Det er vel ikke så sikkert.

I og med forovervendte vinduer + det store akterdekket blir vel forholdet litt annerledes enn mange andre 34 fotere med fly.

Sånn sett er gjerne ikke flyen til Viknes plassert særlig langt frem på skroget?

Er på mange måter ett kinderegg: Stort akterdekk, stor fly, takluker. :yesnod:

Er det noen, i samme størrelse, som kan by på det samme??

... Har vanskelig med å bestemme meg om denne båten er pen eller ikke...

Jeg syns ikke det var særlig vanskelig å bestemme meg. Jeg er ganske åpen for nye design og ideer og setter stor pris på båtprodusentert som gjør tøffe valg, men dette blir bare ikke pent. At det ellers er en knall flott båt som byr på svært mye på 33 fot er jeg jo hjertens enig i...

Det som kunne vært artig var å hørt en prof designers mening om dette designet...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...