sveinh04 Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 For det første dreier ikke alt seg om egen gevinst. Redningsselskapet gjør en flott jobb selv om det ikke alltid er meg som trenger dem.... For det andre kan det fort bli dyrt om man ikke er medlem. Jeg måtte hentes på sjøen en gang da motoren stoppet. De brukte tre arbeidstimer som igjen tilsvarer 4500 kr for ikke-medlemmer. Dette tilsvarer ca ni år med medlemskontigent. For meg var det gratis.... Så dersom man regner med å trenge assistanse i løpet av en snau tiårsperiode så vil det gå opp i opp. Og om man har utstyr som er så flott at det aldri vil svikte så har man antakelig råd til å støtte redningsselskapet også. Sitér dette innlegget Turen begynner når man legger fra brygga.... Link to post
Pelle Parafin Svart 21.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Ikke noe vits å være medlem. Har ikke sett ei eneste redningsskøyte i Vansjø jeg Når politiet ikke tørr å kjøre oppi her, så tørr sikkert ikke redningsselskapet heller. Dem har lagt igjen noen undervannshus her Kansje fjellreddningstjenesten passer bedre for deg.-HA-HA- Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 21.Januar.2009 Del på Facebook Svart 21.Januar.2009 Er medlem ja! Ønsker at vi skal ha en redningstjeneste som fungerer! Gratis assistanse innenforv en viss radius! Dessuten får jeg premiereduksjon i min Gjensidige båtforsikring! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Hansi Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Medlemskapet i Kystpatruljen betaler jeg med glede hvert år selv om jeg til dags dato ikke har hatt behov for assistanse. Men hvem vet, kanskje en dag er behovet der. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Kanskje trådstarter kan forklare oss uinnvidde hvordan vi skal tyde prosentallene som fremkommer? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Nå man lager slike etter mitt syn særdeles lite gjennomtenkte poller så blir det stort bare svada som kommer ut.. Mer enn 50% er medlem av kystpatruljen, men allikevel så er det bare 14% i følge pollen.... Tror det er lurt at de som lager poller tenker noe bedre gjennom spørsmålstillingen og gjerne publiserer formålet med pollen... Men det er å mitt syn om dette da, og mange er nok uenig med meg i dette.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Pelle Parafin Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Kanskje trådstarter kan forklare oss uinnvidde hvordan vi skal tyde prosentallene som fremkommer? Det med prosenttallene som fremkommer aner jeg lite om,det har det vært stilt spørsmål om i andre poller også.Kansje Ingar kan svare på det. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Mer enn 50% er medlem av kystpatruljen, men allikevel så er det bare 14% i følge pollen.... Skjønner ikke helt. 50 % av hva ? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Er da medlem...hvorfor ikke egentlig? om ikke jeg trenger hjelp, kanskje andre trenger det.. Skjønte aldri den tråden om "folk i båt" eller "båtfolk" men nå demrer det litt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Skjønner ikke helt. 50 % av hva ? Det skjønner jeg at du ikke skjønte, men da jeg skrev innlegget så hadde 78 personer stemt for standardmedlemskap av 150 som hadde stemt.. Dette gir 52% for å være nøyaktig.. Ta en med de som har stemt for total så bli tallet ennå høyere... enkel matematikk er dette... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Det med prosenttallene som fremkommer aner jeg lite om,det har det vært stilt spørsmål om i andre poller også. Årsaken til at dette kommer slik ut er pollen er feil satt opp.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Pelle Parafin Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 (redigert) Årsaken til at dette kommer slik ut er pollen er feil satt opp.... Kom med forslag hvordan du ville satt den opp,så vi kan lære noe til neste gang. (Alle er ikke feilfri .) Redigert 22.Januar.2009 av Pelle Parafin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Dette er en teknisk sak i softwaren som brukes her... og du må dele den opp i flere separate spørsmål hvor en stemmer om en er medlem eller ei først, deretter kan du sette opp neste spørmål med om de andre.. Da vil du kunne lese ut hvor mange % som er medlem.... Så kan du blant de som er medlem spørre om hvor mange av medlemmene som er standard og som er total.. Deretter kan du spørre om hvilke tjenester de har benyttet.... Da blir det noe bedre, men ikke perfekt.... Da kan iallefall finne ut hvor mange som er medlem, og hvem av medlemmene som er total og standard.. Dette krever noe øvelse i å sette opp poller slik at de blri noe i nærheten av fornuftige og kan brukes til noe.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mini Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Jeg er medlem tror jeg men hva er egentlig vitsen , om jeg går på grunn og trenger assistanse da får jeg vel den hjelpen jeg trenger medlemskap eller ikke ?Hva er grunnen annet enn å være medlem for å støtte redningsselskapet ? Solidaritet med andre båtfolk, Båtene til redningsselskapet brukes til andre ting også, en å slepe hjem dieseltomme fritidsbåter;søk etter savnede, hvem må ut når det er fare for at noen hopper fra en bro? Man får hjerteinfarkt og er i en holme, hvem skal komme, hjelp med brannslukking. Jeg er medlem av to grunner, solidaritet med andre sjøfarende, jeg er opptatt av at vi må ha godt utstyrte båter plasert langs kysten med trent personell, hjelp hvis jeg selv skulle trenge det - skulle det være kun pga sistnevnte så kunne jeg like godt ringt en i familien for å bli slept hjem. Med tanke på medlemskap så skal en skille på assistanse og bergning. Bergning er gratis og for at det skal karakteriseres som bergning må det foreligge fare for forlis og død. Assistanse er noe helt annet og det er ikke gratis. Begrensningene står beskrevet i Loggen 2009 som sendes ut i disse dager. Timeprisene er høye og regningen for tette filtre eller tom tank kommer fort på mange tusen kroner. Derfor er det god økonomi å være medlem når uhellet er ute, dette blir litt som brannforsikring. Det er svært skjelden man har bruk for denne, men det er j..la dyrt hvis det brenner og en ikke har forsikring. Dessuten er vel medlemsbladet Trygg på Sjøen et godt båtblad? Det er jo inkludert i Redningsselskapets Kystpatrulje. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Det skjønner jeg at du ikke skjønte, Har du fått vepsestikk eller solstikk nedi sanddynene eller, må vel gå an å svare saklig på et enkelt spørsmål uten å skyte med kanon. Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 22.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Dette er en teknisk sak i softwaren som brukes her... og du må dele den opp i flere separate spørsmål hvor en stemmer om en er medlem eller ei først, deretter kan du sette opp neste spørmål med om de andre.. Da vil du kunne lese ut hvor mange % som er medlem.... Pr. nå er 157stk. som er medl. av 187stk. som har stemt.Det kan jo også være noen som har glemt å svare på medl.skap. De prosenttallene som står bak vet ikke jeg hva står for. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 22.Januar.2009 Del på Facebook Svart 22.Januar.2009 Er med i http://www.sjoassistanse.com/, men er litt usikker på om det er like bra? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
mhemil Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Er medlem og synes det er greit å støtte redningsselskapet som gjør en god jobb. Giro kom i posten i går, der de gir "rabatt" på oppgradering til totalmedlemsskap. Hva gir dette i forhold til basismedlemsskap? Kun hjelp/redning i havn ? Sitér dette innlegget Link to post
Sir Limmerick Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Hjemtransport ved totalhavari. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Takk, det kan være greit midt i ferien (med D6 motor ). Den er betalt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Det mangler et alternativ for dem som er medlem av Redningsselskapet uten å være med i kystpatruljen (det bør jo være det rette valget for dem som vil støtte, men har for stor båt, båt i ferskvann eller ikke båt i det hele tatt). For min del er det veldig greit, forsikringsselskapet jeg bruker reduserer premien med omtrent det samme som medlemsskap i kystpatruljen koster. Da velger jeg å bidra til beredskapen langs kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Lagavulin Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Pr. nå er 157stk. som er medl. av 187stk. som har stemt.Det kan jo også være noen som har glemt å svare på medl.skap. De prosenttallene som står bak vet ikke jeg hva står for. De prosenttallene som står bak blir noe villedende, fordi prosenttallet blir beregnet ut fra antall svar (721 svar pr. nå.) Så på den første, blir det jo da 95/721=13,8%... Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Pelle Parafin Svart 23.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 De prosenttallene som står bak blir noe villedende, fordi prosenttallet blir beregnet ut fra antall svar (721 svar pr. nå.)Så på den første, blir det jo da 95/721=13,8%... Ok,da blir det veldig villedende,de prosenttallene burde vært fjernet iom. at de har ingen betydning i denne sammenhengen. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Det mangler et alternativ for dem som er medlem av Redningsselskapet uten å være med i kystpatruljen (det bør jo være det rette valget for dem som vil støtte, men har for stor båt, båt i ferskvann eller ikke båt i det hele tatt). Dette er vel et alternativet; Hovedmedlem Som enkeltmedlem hjelper du oss med å opprettholde vår beredskap, og ikke minst gir oss mulighet til å drive vårt forebyggende arbeid blant barn og ungdom. Fire ganger i året mottar du medlemsbladet RedningsSkøyta. Her finner du blant annet båtstoff, maritimt relatert stoff samt mer om vår virksomhet. Du kan også benytte deg av gunstige medlemstilbud. Medlemskontingent: kr. 175,- pr. år (Utdrag fra hjemmesiden til NSSR) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Flybridge Svart 23.Januar.2009 Del på Facebook Svart 23.Januar.2009 Jeg vil og støtte redningsselskapet osv men gjør det noen forskjell å å være eller ikke være medlem ,er man i en krise så roper de vel ikke fra redningsbåten og spør om man er medlem eller ikke og så nekter de å assistere om man ikke er medlem Var alle "ikke medlem" ville det ikke være penger til å drive Redningsskøytene. Da ville det ikke komme NOEN redningsskøyte å spørre om du er medlem eller ikke. Tenk på det. Er medlem (Total) selv om det er veldig langt til nærmeste redningsskøyte her innerst i Ofotfjorden. Men støtter man en god sak, vil det kanskje hjelpe andre båtfolk som kommer i nød. Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.