Sabrina Startet 7.Mai.2004 Del på Facebook Startet 7.Mai.2004 Hei, Turtelleren på min 18 hk Sabb har gitt opp ånden for andre gang på få år. Det er pianotråden inni en spiralstrømpe (Bowden cable) som er røket igjen. Nå vurderer jeg å skifte hele turteller systemet til et annet og mer driftsikkert. Har noen hatt samme problemet og hvordan ble det løst? Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 ..Turtelleren på min 18 hk Sabb har gitt opp ånden for andre gang på få år. Det er pianotråden inni en spiralstrømpe (Bowden cable) som er røket igjen.......Henger meg på denne tråden - eventuelle svar / gode råd vil være av interesse for meg også. Ikke bare har jeg samme motoren som sabrina, men jeg ser at turtellern min "sliter litt", tror jeg. I hvert fall anviser ikke nåla helt stødig, den fluktuerer litt - mellom 50 og 100 rpm - og dette tar jeg som et tegn på at kanskje kabelen bør skiftes? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Hulda Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Tror jeg ville forlatt kabelteknologien og heller investert i en Faria eller lignende turteller som går på vekselstrøm (W-uttaket på dynamoen). Hulda har kjøpt et par stykker fra Seatronic. For Hulda's vedkommende, det er ikke bare diodebroer i dynamoen som kan ta kvelden ved sveising i skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Sabrina Svart 7.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Tror jeg ville forlatt kabelteknologien og heller investert i en Faria eller lignende turteller som går på vekselstrøm (W-uttaket på dynamoen). Hulda har kjøpt et par stykker fra Seatronic. For Hulda's vedkommende, det er ikke bare diodebroer i dynamoen som kan ta kvelden ved sveising i skroget. Hvordan får du da kalibrert omdreiningene på svinghjulet i forhold til generatoren? Mvh sabrina Sitér dette innlegget Link to post
Martin_ Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Bak på turtelleren er det en justeringsskrue. For å kalibrere turtelleren riktig, må man ha en håndholdt turteller som man kan kalibrere etter. Man fester en reflekstape på svinghjulet og holder den håndholdte turtelleren inntil. Så kalibrerer man den stasjonære turtelleren etter den. Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Hvordan får du da kalibrert omdreiningene på svinghjulet i forhold til generatoren? Mvh sabrina Dette lurer jeg også på.....Eneste kalibreringen jeg tok var at jeg stillte den inn etter tomgangs turtallet. Vet ikke hvor nøyaktig det blir, men eneste måten jeg kjenner til. Håper noen har noen gode tips. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.