Jump to content

Trenger tips om svenskekysten

TB2855

Recommended Posts

Hei. Vi nord om Stad som har lyst å utforske svenskekysten, og som ikke vil bruke halve sommeren på å steame ned norskekysten for så å snu før ferien er over, må benytte oss av andre alternativer. Sånn som å leige hytte/hus eller trekke med en campingvogn (ops. jeg bannet på BP sorry).

Er det noen her på BP som har eit tips eller tre om plasser jeg bør sjekke opp? Selfølgelig i nærheten av den svenske sjærgården.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Takk for svar, mye å ta tak i her. Er det noe spennende sør for Gøteborg?

tja...

Nei

Det var bastant, men likevel noen små alternativer:

Skjærgården sør for Göteborg (jeg har ikke stoppet der)

Onsalalandet (jeg har ikke stoppet der heller)

i Bua og ved Ringhals er det småsteder med havner.

Anholt. Rett sørover fra Vinga, en passe dagsreise.

Læsø: Østerby er ikke alt for langt fra Sverige.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Okall man åka bil runt i sverige så är ostkusten inte att förakta.

I skåne har du österlen med Simrishamn o Kivik tex.

Blekinge har många dålda perler o en skärgård som e fin där det går att ta sig ut utan båt.

längre norrut så har du en fantastisk skärgård från Oskarshamn upp till Sthockolm tex Vestervik där det inte är långt till Vimmerby o Astrids Lindgrens värld. Fyrudden är helt klart en pärla för sig Söderköping en pittoresk liten by där Göta kanal startar. Norrköping Nyköping O Oxelösund har alla möjlighet att hyra båt desutom har de turbåtar som tar en ut i skärgården. Men från Sthockolm har man ett enastående utbud att komma sig ut i arkepilagen.

Tex med vaxholmsbåtarna som man kann öluffa med. O det fins ett stort utbud med pensjonat o vandrarhem att övernatta med.

Vestkusten i all ära men ostkusten är ett strå vassare i mitt tycke. Men alla e vi olika

Go tur

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...