Allan E Startet 7.Mai.2004 Del på Facebook Startet 7.Mai.2004 Har en gammel 12 V batteridrill hvor batterikapasiteten har blitt mye dårligere. Tenkte at jeg skulle ta 12 V rett fra sigarettenneren å putte i drillen. Den kan jo brukes her med ledning. Skal jeg la det gamle batteriet stå i drillen eller skal jeg fjerne det? Det vil vel bli ladet for hver gang drillen er i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Så lenge du har ledning med 12 volt fra båten er det bare å kaste det gamle batteriet og bare kjøre på 12 volt båten. Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Kast det gamle batteri. Du må lage noen "idiotsikre" koblinger hvis du kobler direkte til 12 V. Syns å huske at en tideligere tråd ( 2 - 4 mnd. siden ) diskuterte samme tema, men finner den ikke i farten. Kjempe go' helg til dere alle, her er der meldt mega vær, så der blir båtliv, grilling og Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
-Luna- Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 Ikke kast batteriet! Pill ut innmaten for å feste ledningene der. Det er sikkert lettere enn å åpne drillen din. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Whistler Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 Båtmagasinet eller Praktisk Båtliv hadde en oppskrift for dette for en tid tilbake. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Jens_P Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 Ikke kast batteriet! Pill ut innmaten for å feste ledningene der. Det er sikkert lettere enn å åpne drillen din. Godt forslag. Om du skulle kjøpe nytt batteri så er drillen fortsatt i brukbar. :nono: Ville ikke koble 12V batteriet til drillen sammen med 12V i båten. Dette kan medføre varmeutvikling i batteriet (til drillen) og i verste fall at det eksploderer. Her tråden hvor dette var oppe tidligere: 220 Ah batteridrill til båtbruk :-) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.