Jump to content

Hvilken årsmodell er min 70 hk yamaha?

hagalio

Recommended Posts

Da er jo seint ein lørdags kveld men 2003 kan da ikkje vera... :smiley:

jah. fant en sånn tabell i den .pdf men rekkefølgen på bokstavene passet liksom ikke helt. var det nærmeste jeg kklarte tolke meg til. ser av fargene er mer av typen jeg hadde på min første jolle, tidlig på 90tallet. tror de ble rundere i formene sent 90tall

Tror nok vi havner på at dette er en 1990modell :wink:

Yamaha Outboard Model Code Reference Chart

V

Model

Description

X

Fuel Induction

150

Prop Shaft

Horsepower

T

Starting Method

Power Trim and Tilt

L

Shaft

Length

R

Control

Method

A

Model

Year

B = Inshore Series

C = C Series

D = Twin Props

E = Enduro Series

F = Four Stroke

L = Counter Rotation

P = Pro Series

S = Saltwater Series

T = High Thrust

V = VMAX Series F = Four Stroke

X = OX66 Advanced Fuel Injection

Z = High Pressure Direct Injection Example:

6

9.9

200

250 T = Power Trim and Tilt Model with electric Start

P = Power Tilt with Electric Start

E = Manual Tilt with Electric Start

M = Manual Tilt with Manual Start S = 15"

L = 20"

X = 25"

U = 30"

J = Jet Drive Unit R = Remote Control

H = Tiller Handle N = 1984

K = 1985

J = 1986

H = 1987

G = 1989

F = 1989

O = 1990

P = 1991

Q = 1992

R = 1993

S = 1994

T = 1995

U = 1996

V = 1997

W = 1998

X = 1999

Y = 2000

Z = 2001

A = 2002

B = 2003

C = 2004

D = 2005

Nle litt rart dette når jeg forsøkte å kopiere over.Her er linken

http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/parts.html

Redigert av motor (see edit history)

83 kan det ikke være hvis det er Autolube. Autolube kom på 30-90 hk ca. i '86.

Er det autolube på den?? Synes ikke fargene på stammen matcher helt med lokket, men kan minne litt om den lysere fargen som var pre-autolube...

Hadde en 30 hk Autolube på ungdomsbåten, en Hurricane 370 i 1990. Kjempemotor som det aldri var noe galt med tross at den ble kjørt meget hardt :rolleyes:

Mvh. SAP

Kan virkelig ikke Yamaha-importøren hjelpe deg med dette? Det må vel være det enkleste og mest naturlige stedet å henvende seg til? Det virker jo som det det ikke helt er enighet her om hvilken modell det egentlig er...

:nono: :nono: For noe tull. Det mest naturlige og hyggelige sted må da være på nettopp dette forum. :smash::wink:

Enighet?. Må det være det da? Trådstarter har nå fått en klar indikasjon på hvilken modell dette er og er sikkert en oppegående kar som selv klarer å vurdere om han har behov for verifisering av svaret han har fått.

Man kan ikke bruke US-motorkoder for å identifisere europeiske modeller, selv om disse er helt like. (6H3 er en europeisk motorkode)

I dette tilfelle er det den øverste delen av Droll sin link som må benyttes. Ingen av de oppgitte siffre i motornummeret til trådstarter er til hjelp; han må finne bokstaven angitt på skiltet i eksempelet angitt i linken. (L i motornummeret angir lang stamme...)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...