gunnt Startet 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Januar.2009 Hei !!! Vi har en liten skipshund som elsker å være med på båt turer. Veldig kjekt for liten og stor. Matrester blir sjelden kasta for hunden spiser dem. I fjor var en veldig flott sommer med sol og varme. Bossdunkene på havna blir brukt til å kaste hundeposene i etter en luftetur på land. Det ble reine stinkbomma etter noen dager i sola. Lurer på om noen har noen gode råd å komme med før sesongen starter? Hva gjøre dere andre som har med hund ombord? M.V.H Gunn Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
johnson Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 kaster det på sjøen Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Ulv I Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hva med sånn bleiebøtte som man stapper ned og vrir? da er jo innholdet først pakket inn i hundeposen, deretter pakkes inn i enda en pose. Burde det funke tro? (bare noe jeg kom på nå) hehe.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Bearded Beast Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 hva er det du sier? man kaster da ikkje dritt i bossbøttene, det blir nå en forferdekig stank! ta med dritten ut på sjøen og kast den da vel eller slipp den i dassen i båten Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Med en ordentlig hundepose som er knytt skikkelig igjen har jeg ikke merket noe lukt. Men med lemfeldig gjenknyting, ja, da lukter det. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Sistestyrmann Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hva med sånn bleiebøtte som man stapper ned og vrir? Med en ordentlig hundepose som er knytt skikkelig igjen har jeg ikke merket noe lukt. Bleiebøtter er iallefall reine stinkbomber !! Ikke å anbefale hverken i båt eller hus . Bleiene blir knytt i pose og går rett ut i bossbøtten ute . Knytt hunde posen skikkelig , bruk gjerne 2 poser utenpå hverandre . Har ikke kjent lukt da . Ellers så får bikkjen vår hotell opphold når vi er i båten . En "Stor Danske" passer ikke i vår båt . Hilsen Bleieskiftarbeider . 6 uker på / av Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Søk og du får svar: hund i båt Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hei !!!Vi har en liten skipshund som elsker å være med på båt turer. Da tar du fullstendig feil. Bikkjer hater båtturer og båtliv, men som nederste på rangstigen i i flokken hater den endra mer å bli forlatt alene. Det beste av to onder. INGEN BIKKJER LIKER SEG PÅ SJØEN!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Når vi er i havn er det doble bæsjeposer som gjelder. Det samme gjelder når vi er i uthavn - med mindre han gjør fra seg inni et kratt e.l Da ordner naturen opp i det i løpet av noen få dager. Men kan møkka være til sjenanse for andre tar vi naturligvis med oss det ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 All min bleie-erfaring tilsier at innpakking av bæsj i plast ikke duger. Bleiedispensere er det værste som tenkes kan, bæsjelukt i kombo med tung søtladen parfyme, yepp posegreiene er parfymert, er hinsides forferdelig. Mest irriterende i verden er jo de som pakker hundebæsj inn i bæsjeposene sine og pælmer sjiten inn i buskas osv, da råtner jo dritten ikke før på evigheter. Men har jeg noen løsning på problemet? Nei, men plast funker i allefall ikke. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 hva er det du sier? man kaster da ikkje dritt i bossbøttene, det blir nå en forferdekig stank! ta med dritten ut på sjøen og kast den da vel eller slipp den i dassen i båten He.. he.. Nei der går grensa!! Når vi er på land og bikja har gjort ifra seg så benytter vi en offentlig søppeldunk hvis det er å oppdrive! Å ta med seg dritten ombord for så å sprette opp posen å hive den i skutedassen er også helt uaktuelt! Problemet blir jo de stinkende plastposene! Når man lufter bikja på land så må man da få benytte de fasilitetene som er tilgjengelig! Tross alt mye bedre enn å la skiten ligge igjen på fortau eller plen! :nono: Men å samle opp og brenne på et bål er jo et bra alternativ! PS! Etter pølsa er grilla! Får litt avsmak når jeg tenker på pølse grilla på hundebæsj!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
johnson Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hvis du tar granbar underst og hundebæsj oppå får du en deilig blanding til og røyke fisk på! PS: kun for ramsalte sjøfolk Dette anbefales på det sterkeste!! (men for all del, ta det ut av posen først) Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
2nd Trikker'n Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 INGEN BIKKJER LIKER SEG PÅ SJØEN!!!!!! Det var litt av en påstand! Hvor har du det fra? Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hunden min liker seg iallefall på båttur.Så fort motoren starter finner den sin faste plass på fordekket.Der ligger den og har full oversikt,sover gjør den også. Ang.dritten............fikk en gang tak i poser laget av maizena.Etter en "utblåsing la jeg posen ombord,og slengte den i sjøen da vi kom ett gode stykke utpå. Om dette er feil måte å gjøre det på???Men, ute av syne,ute av sinn... Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Hunden min liker seg iallefall på båttur.Så fort motoren starter finner den sin faste plass på fordekket.Der ligger den og har full oversikt,sover gjør den også.Ang.dritten............fikk en gang tak i poser laget av maizena.Etter en "utblåsing la jeg posen ombord,og slengte den i sjøen da vi kom ett gode stykke utpå. Om dette er feil måte å gjøre det på???Men, ute av syne,ute av sinn... Vi også har et inntrykk av at tispa vår trives ombord. Forøvrig av rasen Japansk Spisshund. Den stortrives helt forut i gummibåten med labbene på pontongen og ørene bakover mens den glefser etter insekter og følger nysgjerrig med på hva vannet åpenbarer. Får ho ikke være med far i gummibåten så klynker hun og blir rastløs Når det gjelder påsan du nevner så må det jo være kjempesmart, så lenge man kommer seg på havet før den går i oppløsning da. Både pose og innhold er jo naturprodukter. Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bøljan Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Sigurd: DU tar fullstendig feil! Har hatt flere hunder gjennom årene, to av dem fikk oppleve båtlivet......de ELSKET det Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 (redigert) Da tar du fullstendig feil. Bikkjer hater båtturer og båtliv, .....INGEN BIKKJER LIKER SEG PÅ SJØEN!!!!!! Jøss.... enda en katte-eier ??? Problemet mitt er å få med hunden UT av båten.... (noen som kjenner seg igjen her?) Redigert 26.Januar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 (redigert) Man må jo definere hva en hund i båt er... Jeg kan ikke anbefale en flatcoated retriever i en Nidelv 24 (har forsøkt) ! I hverfall når man legger til med baug inn på ut-øya.. så skal 40 kilos kompis opp i jolla, så i land.. bli våt når den bader.. for så ombord igjen, blaut og møkkete Nei, men en liten tass som klarer å gå rundt dolbordet på skuta (som man bør ha) .. det byr ikke på stor problemer ! Når det gjelder bæsjeposen så havner vel den stort sett i den nærmeste søppelbøtta, lukte hva det lukte vil Redigert 26.Januar.2009 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Bikkja mi er glad i nesten alt den bar han er sammen med oss. Han hater derimot å gå på utliggerne. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
PIPaulsen Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Da tar du fullstendig feil. Bikkjer hater båtturer og båtliv, men som nederste på rangstigen i i flokken hater den endra mer å bli forlatt alene. Det beste av to onder. INGEN BIKKJER LIKER SEG PÅ SJØEN!!!!!! Her tar du feil, vet ikke om påstanden ble gjort for å blåse liv i diskusjonen, men avviser uansett den påstanden. Det kommer rett å slett an på hunden. Hadde en hund for et par år siden, den var redd for alt, inkludert å være i båt. Den skalv og hadde det ikke bra ombord. Den hunden vi har nå derimot, elsker å være med på sjøen. Finner roen med en gang ombord. Tilogmed i dårlig vær med hopping og slag ligger hun å sover som en stein. Hun elsker å stå ute å snuse når vi er underveis. Myth Busted ! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
mateco Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Ser Phoebe har lagt ut et bilde av bikja si, så jeg kan ikke være dårligere!! Aukra på "dritetur" Ser da ikke ut som at hu mistrives akkurat! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Bitteliten Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Bikkja vår koser seg i hvertfall ombord i båten. Han er 7 år og var med for første gang sommeren 08. Han "bor" på akterdekket, og der koser han seg. Eneste gangen han ble invitert inn var da det var tornevær. (akterdekket vårt er lukket) et hardt liv Noen ganger koser han seg på fordekket også (han er litt kort i snuta her fordi jeg ba han ligge i ro) I tidligere båter har vi ikke følt at vi har hatt plass til bikkja. Nå har vi plass - og det gleder oss stort å ha han med. Et tips når det gjelder møkk i uthavner: plukk opp møkka med pose. Kast det i et kratt der ingen på to ben går. Funker bra det også. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 (redigert) ...Kast det i et kratt der ingen på to ben går. Funker bra det også. Enig, ved å ta hensyn og bruke hodet er det den beste løsningen. Hundemøkk "omsettes" og nedbrytes raskt i naturen, i motsetning til ølbokser og gamle engangsgriller. "Nada-løsningen" er de som plukker opp møkka, forsegler den i pose og så kaster posen i nærmeste kratt .... Fin gutt du har der, Bitteliten Har hatt fuglehunder i 25 år. mest engelsk setter, men også gordon. Nydelige hunder! Redigert 26.Januar.2009 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Man må jo definere hva en hund i båt er... Jeg kan ikke anbefale en flatcoated retriever i en Nidelv 24 (har forsøkt) ! I hverfall når man legger til med baug inn på ut-øya.. så skal 40 kilos kompis opp i jolla, så i land.. bli våt når den bader.. for så ombord igjen, blaut og møkkete Nei, men en liten tass som klarer å gå rundt dolbordet på skuta (som man bør ha) .. det byr ikke på stor problemer ! Når det gjelder bæsjeposen så havner vel den stort sett i den nærmeste søppelbøtta, lukte hva det lukte vil He.. he... Ja en 40 kg kompis produserer vel litt mere naturprodukter også vil jeg tro! Bare man slipper å drasse på et greip! Hundeposer finnes jo i flere størrelser heldigvis!! Her er vår 8 Kg's tass som flott spaserer rundt dollbordet! Litt pjuskete i pelsen etter en avkjølende svømmetur! Ikke produserer hun mye dritt heller!! Legg merke til håndtaket på vesten. Hundeveske i ordets rette forstand Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Worry II Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Så du meg da jeg skulle ha bikkje opp ifra jolla og opp bak i Nidelven ? Mye rart man skal foreta seg her i livet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.