mateco Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Så du meg da jeg skulle ha bikkje opp ifra jolla og opp bak i Nidelven ? Mye rart man skal foreta seg her i livet Sikkert et syn for guder!! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Odd Thomas Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Schaferen vår Caro ble hentet hjem og debuterte i båten samme uka i 2005. Da var han ikke så så stor at han klarte å leke med en fender en gang. Caro elsket båtlivet og koste seg på stranda, eller i båthavna. På Mjøsa var alle båtfolk Caro sine venner :) Han passet alltid på oss og mår familien ikke kunne bli med, stilte Caro, selvsagt. Jeg testet han en gang og kastet meg ut fra båten. Caro hoppet etter, bet fast i armen min og dro meg til land. Jeg prøvde å vri meg løs, men fikk fastere tanngrep til svar. Caro skulle alltid stille opp. Desverre døde han sist høst 3,5 åt gammel. han hadde trolig fått en svulst på hjernen, og et plutselig dårlig syn gjorde at han følte seg utrygg. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Pokker for en trist historie, Odd Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Pokker for en trist historie, Odd Thomas Ja det var veldig leit, ikke minst for sønnen vår på 2 år. De gutta var buddyies... Nå har vi kjøpt katt til kos, men det er planer om ny hund til båtsesongen 2009 eller 2010. Katten vår er en sibirkatt. Sibirkatten svømte og dykket etter fisk da den levde vilt. Vår katt elsker å søle med vann når junior bader, så det blir spennende å se om vi har skipskatt til sommeren. Men Caro kommer alltid til å mangle. ingen kan erstatte han. Sitér dette innlegget Link to post
gunnt Svart 26.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Da tar du fullstendig feil. Bikkjer hater båtturer og båtliv, Så mange fine hunder her som koser seg ombord i båten så jeg tror heller det er du som tar feil Så kjekt å se bilde av hundene Sikkert mange som har bilde av hunden sin der den koser seg på tur Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
mateco Svart 26.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2009 Sikkert mange som har bilde av hunden sin der den koser seg på tur Eller katter!!! Eller blir de regnet for OT i en "hundetråd"??? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
sap_2000 Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Katter kan også trives på sjøen... Her er et par bilder av vår kjære Felix på sin første båttur. Tok ikke lange tiden før han var varm i trøya (pelsen). Han elsket å ligge på dollbordet eller badeplattformen og iakta (sikle) etter fugler. -gjerne med en labb dyppet i vannet.. Fantes ikke redd og engstelig i det hele tatt... Var vel heller oss som var engstelig for at han skulle kaste seg på sjøen etter en fugl Desverre blir det ikke flere turer i båt med Felix da han ble syk og døde i fjor høst Han var en virkelig unik katt. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Fru Jacobsen Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Da tar du fullstendig feil. Bikkjer hater båtturer og båtliv, men som nederste på rangstigen i i flokken hater den endra mer å bli forlatt alene. Det beste av to onder. INGEN BIKKJER LIKER SEG PÅ SJØEN!!!!!! Sikkert mange bikkjer som koser seg på sjøen, men jeg leste også en en del om hunder i båt før vi kjøpte hund. Der var det en amerikansk hundeexpert eller noe som mente at den lykkeligste skipshunden var den på land Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Festina Lente IV Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Det kommer an på hunden. Har hatt mange hunder ombord (Engelske Settere, Gordon Setter, Rohdesian Ridgeback, Yorkshire Terrier og Pragsk Rottehund), de fleste har likt seg. Den setteren jeg har nå likte seg altid ombord tidligere. Nå er den 12 år, og liker seg så lenge det er havblikk, men bare noen hekkbølger er nok til at han begynner å stresse, og liker seg definitift ikke. Det tryggeste stedet i den verden han da er i, er på skipperens fang. Det er litt slitsomt med 24 kg hund på fanget når man skal navigere og styre, men det er der han skal være, så det så. Dette har blitt værre de siste 3 årene, så nå får han stort sett være hjemme, såsant vi finner pass til han. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Ribtjenester Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 (redigert) Kjempe fine bilder av katta. Vi har selv både katt og hund som er knall kompisser, men til sommeren skal begge være med på tur, det blir jo spennende det da Redigert 27.Januar.2009 av Bavaria.Morten (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Fjordutsikt Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Med en ordentlig hundepose som er knytt skikkelig igjen har jeg ikke merket noe lukt. Men med lemfeldig gjenknyting, ja, da lukter det. Du må være dett i nesa :giggle: Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Jeg tror ikke vår hund liker seg i båt.. Når vi kjører så legger han seg ned å sover.. og koser seg. Han vergrer seg litt for akkurat den biten med å gå i land eller ombord fra brygga etc, men når først kommet inn, da liker han seg gjort. Slik ser det som regel ut når vi er i fart: Sloss om å få ligge å kose seg i fanget.. hehe.. Han ble bare med på en 2-3 turer i fjor, men nå blir Cito 7 mnd'er og enda mer spretten, så til våren går det nok som en lek. Det fine med å ha med hund på tur er at man "må" bevege seg mer, dvs tur om morgenen, på dagen og kvelden. Godt for helsa. :-) Kanskje ikke så festlig når det regner, men godt regntøy hjelper. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Fru Jacobsen Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Herlige bilder Ulv1, må jo være den perfekte skipshund :-) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Ulv I Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Ja, en Dachs er jo det en kaller "Lav Inne hund" (lavinehund), lett å bære med seg og tar ikke store plassen. Spiser lite, og legger lite i fra seg. Ikke røyter dem så fælt heller (strihåret, viltfarget) Har kjøpt redningsvest til han, så det blir spennende å se hvordan han reagerer på å få den på seg ;) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Her er vår labrador retriever, Ronja. Hun stortrives i båt og i vann. Legger seg gjerne på motorkassa når vi er i fart. Hun synes også det er helt konge å kunne rusle rundt på dollbordet i denne båten, det gir henne full tilgang til hele båten sånn som hun liker det. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Hos meg er det ikke mye dollbord å gå på, selv ikke for en dachs en gang.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Odd Thomas Svart 27.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2009 Hos meg er det ikke mye dollbord å gå på, selv ikke for en dachs en gang.. Din båt kler uansett en schafer :) Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Vi har lurt på å skaffe oss en slik - chinese crested powder puff/ kinesisk nakenhund: Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Kodvaag Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Din båt kler uansett en schafer :) ...og meg bekjent, er en Ulv sett bak rattet. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Servicemannen Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Kjenner ektepar med hund om bord. Dem bor i båten hele året og tar ett år i ferie hvert tredje år, seiler til middelhavet. Hun har allergi mot bikkjer og hunden sover alltid i kasse på uteliggeren men på kaldeste vinternattene overnatter den under preseningen på dekk. I ferien er den på dekk hele tiden. Bikkje liker båtlivet og dama og hele familien er så glad i den at livet er bara perfekt hos dem. Dyrene er like forskjellige og vi mannfolket, noen liker båtliv men andre ikke... Må bare sitat den inn her vis noen dyrevenner har gått glipp av den. Den familien er så fin og kona oppdaget allergi etter dem fikk bikkje, men den var blitt familimedlem og har nå vært med dem i flere år. I vår skal dem i ny tur til middelhavet og bikkje for hvertfall en vinter i litt mer varme. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
LykkelitenIV Svart 14.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2009 Vi skaffet oss en allergi-vennllig hund: Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
gunnt Svart 16.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Å så fin den var Sitér dette innlegget Lærer noe nytt hele tiden Link to post
tebi Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12791/paa_akterdekket..jpg Vi fikk oss en Soft Coated Wheaten Terrier i fjor, og han var med på sjøen fra første stund. Under lengre turer slapp vi han ut på dekket når han skulle tisse og bæsje, og det fungerte fint. Skjylte bort greiene med en bøtte vann etterpå. Håper han gjør det samme i år også. Det er ingen tvil om at hunden vår liker seg i båt. Den liker seg der familien er rett og slett. Mao den liker seg IKKE på kennel. Kjøp nedbrytbare bæsjposer og og legg en liten stein oppi før du kaster dem i sjøen. Redigert 16.Mars.2009 av tebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 Charlie er utkikken vår. Følger godt med han: Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2009 (redigert) Alle har vel sine interresser når det kommer til kjæledyr, noen liker katter - andre hunder... Jeg har alltid vert i den oppfatning av at katter klarer seg selv mens hunder krever mer. Ett godt eksempel er katten til Ubåtfender, legg merke til den forskriftsmessige redningsvesten. Ja så var det disse hundene da som ikke klarer å beherske seg, bare se på denne villstyringen her som ikke respekterer 5 knops grensen i havnen oppe i Dalen i Telemark. Bildene taler for seg selv skulle jeg tro. Redigert 16.Mars.2009 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.