Jump to content

Vakre bilder fra Svenner

tuffff

Recommended Posts

For en perle dere har der ute på Svenner!

Og alt er åpent for almenheten. Godt vedlikeholdt ser det ut til å være også.

Dessverre gjelder ikke det samme for andre kjente fyr-anlegg langs kysten.

Håper mange får anledning til å nyte dette flotte stedet.

Og stor takk til den som har tatt bildene og publisert dem.

Sommeren kommer vel snart----i år også.

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Kan bare slutte meg til hylekoret: Det er praktfullt der ute. Vi frekventerte stedet lenge før Hulda ble født. Den gangen fyrvokter med familie bodde der ute. Da var det også adgang til fyrtårnet. Så Admiralen og jeg var der oppe i vår ungdom.

Story: En del år senere lå vi undommer inne i havna. Da kom det en heller stor skøyte inn med dunkende semidiesel. Skipper (en far med familie) praiet oss og lurte på hvor leden videre inn til Sandefjord gikk. Han kunne liksom ikke finne veien videre. Det er heller ingen vei videre i denne bukta. Det er en dead end. Han kom seg også ut igjen på denne solblanke og vindstille dagen. Uten å bulke med den steinen som ligger midt i innløpet, 1/2 meter under vannskorpen.

Noen har flaks. Dette med begrensede navigasjonskunnskaper er ikke noe nytt fenomen.

Legger inn et kart av Svenner, det er litt ureint farvann rundt her, så det kan være greit å ha.

20070826_111428_svennerkart.jpg

Det kansje en del av dere, som ikke er lokalkjente er klar over. Er at det på nordsiden av øya/Svenner i Nordbogen er en fantastisk sandstrand som er ypperlig for unger.På syd/vestsiden av øya ligger Rørvika som er nærmest som en lagune å regne, her er det litt mindre folk og mange plasser og legg inntil. Så Svenner har alt.

Det er ikke uten grunn at Svenner flere år på rad er kåret til norges fineste/beste uthavn.

Så jeg vil absolutt anbefale de som ikke har vært der og ta en tur når dere er på vei sydover eller nordover.

Redigert av Finn Erik Helberg (see edit history)

img_2542.jpg

Svenner er min favorithavn nr.1

Fantastisk plass og utforske. Prøv en tur på tvers av øya og du har en utfordring av de skjeldne.

Finnes også muligheter til `grottevandring`mitt inne på øya.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

• 1 måned senere...

åååå Nå må våren og sommærn komme :smiley: Både svenner og stauper er noen av mine kose havner.. rett og slett helt topp. Svenner utmerker seg ofte ved at man ligger der ute i strålende sol mens man ser regn og drit høljer ned inne ved land.. Abstinensene blir større og større for hver dag nå :lol:

Tomt for Diesel nå igjen!!

åååå Nå må våren og sommærn komme :smiley: Både svenner og stauper er noen av mine kose havner.. rett og slett helt topp. Svenner utmerker seg ofte ved at man ligger der ute i strålende sol mens man ser regn og drit høljer ned inne ved land.. Abstinensene blir større og større for hver dag nå :lol:

Helt enig ........som jeg har hevdet i en annen tråd her inne Svenner er den plassen i Norges land med flest soldager........... :cheers:

Mulig vi treffes der til sommeren men nye investeringer begge to Thorlyn....... Jeg skal se etter Princesse`n :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...